מעין חרדה

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

13/12/2011 | 14:30 | מאת: בדוי

אני מגדיר עצמי כביסקסואל, אך לאחרונה נתקפתי חרדה שמה שמושך אותי בגוף האישה הוא למעשה מאפייני גוף גבריים. למשל דוגמה שנשמעת קצת טפשית - שאני נמשך לחזה נשי ופטמות נשיות(של מישהי מסויימת) כיוון שהוא מזכיר לי חזה גברי ופטמות גבריות(של מישהו מסויים). בעקבות החרדה התחילו "לקפוץ" לי בנים לראש בזמן אוננות על בנות, וכך נוספה חרדה נוספת - שמא אין לי יכולת להגיע לפורקן בעקבות מחשבות על נשים, ואלה הגברים ש"קופצים" לראשי ועוזרים לי להגיע לאותו פורקן. וכל אלה יחד מסתכמים בחרדה הומוסקסואלית(אני אציין רק שלפני שהופיעו החרדות כן יכולתי להתרכז בפנטזיה על נשים בלי שגברים יקפצו למחשבות). אני טרוד ממש ולא יודע איך לצאת מזה.

לקריאה נוספת והעמקה
13/12/2011 | 15:35 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום בדוי, כמובן, אינני מכיר אותך ועל כן יש להתייחס להשערתי בזהירות ובהסתייגות המתחייבות מתשובה הניתנת במסגרת פורום באינטרנט. לפי תיאוריך, רוב הסיכויים שמדובר בסוג של הפרעה כפייתית הנקראת Homosexual Obssessive Compulsive Disorder (HOCD, כלומר, הפרעה אובססיבית שבה האובססיביות, המחשבות הטורדניות, מתמקדות בפחד שמא אני הומוסקסואל. ההפרעה אכן מופיעה דווקא בגברים סטרייטים ולעיתים ביסקסואלים והיא סוג של הפרעת חרדה. אם זה המצב, הטיפול המומלץ הוא שילוב של תרופות המעכבות ספיגה חוזרת של סרוטונין במוח (SSRI) עם טיפול התנהגותי-קוגניטיבי שאת עקרונותיו תוכל לקרוא בספר "די לאובססיה" של עדנה פואה ורייד וילסון, שראה אור בהוצאת "מודן". ושוב, כמובן שהדבר דורש אבחנה אינדיבידואלית פנים אל פנים והתאמת הטיפול התרופתי ע"י פסיכיאטר. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

15/12/2011 | 18:00 | מאת: בדוי

אני מניח שאותה חרדה נובעת גם מבלבול שלי. אני צפיתי כבר תקופה לא קצרה באופן די קבוע בפורנו, כשרובו פורנו גייז. הדחף לצפות בפורנו בו משתתפות בנות לא חזק כמו הדחף לגברים. אבל כשאני צופה בפורנו נשים אני נהנה גם כן. יש מישהי שאני מאוד אוהב ונמשך אליה רומנטית, וכשיש לי מגעים אינטימיים איתה אני מקבל זקפה, אבל פתאום התחלתי לפחד גם שהזקפה מעידה על רגש עמוק ולא על עוררות מינית(לפני החרדה היה לי ביטחון ברצון לקיים איתה יחסי מין). קודם זה לא הדאיג אותי, ובכלל לא חשבתי על שום מגע מיני עם גברים בזמן המגע איתה, שום דבר מלבדה לא עניין אותי באותם רגעים, אבל עכשיו הפחד משתלט ומביא איתו את החרדות שתיארתי בהודעה הקודמת. מה אתה חושב על כל העניין הזה..? האם משיכה גופנית ורצון לקיים יחסי מין מעידים על משיכה מינית למרות שאותו רצון התפתח בעיקר מתוך הרגש הרומנטי? ושאלה נוספת - האם חרדה שכזאת אצל ביסקסואלים יכולה להביא למצב של זקפה חזקה בזמן צפיה בפורנו גברים, ואובדן זקפה לפרקים בזמן צפייה בפורנו נשים, בגלל חוסר הביטחון במשיכה אליהן ועקב הדאגה שמא אני לא נמשך אליהן? אני מרגיש כאילו שאני עוד רגע אתחרפן, שאני לא מסוגל לשאת בתוכי את שתי המשיכות, שאני מפחד כל הזמן לשקר לעצמי בנוגע להתקיימות של המשיכה לנשים. ד"א, עוד מגיל הגן אני זוכר את עצמי מפנטז על בנות(עד כמה שניתן לפנטז באופן מיני בגיל הזה, ולמרות שכבר מספר שנים יצא לי לאונן הרבה יותר על גברים), ומבחינת כל היבט משיכתי אחר שהוא לא נטו פיזי אני נמשך רק לנשים. בבקשה תתייחס לכל הנקודות שלי במידת היכולת, אני כבר לא יודע מי ומה אני ולמי אני נמשך.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים