חושב שאני תחת השפעת סמים ממושכת , מבקש עזרה

דיון מתוך פורום  התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

13/09/2017 | 00:44 | מאת: עודד

היי אני נמצא כרגע בגואטמלה ובימים האחרונים חווה תחושות מוזרות. לפני כמה ימים עישנתי מריחואנה ובמשך 3 לילות בקושי ישנתי והרגשתי שהדופק שלי היה נורא מהיר.. בבבקרים היו לי כאבי ראש חזקים באזור המצח והעיניים ותחושת חוסר אנרגיה מוזרה.. בהמשך הימים התחשות לוו גם בזיעה , הרגשת מחנק ותחושה כללית רעה. התפנתי לרופא מקומי והוא חשד שיש לי מלריה ואף עשה לי בדיקות דם שלדבריו הצדיקו את טענתו אך שלל את האבחון כי לר היה לי חום בכלל. אחר כך טען שזה זיהום אבל הוא לא יכול לאבחן איפה. נתן לי אנטיביוטיקה כללית ואמר שתוך כמה ימים זה יעבור ותוך כדי גם מצא שיש לי דלקת אוזניים קלה. הלכתי למחרת לרופא נוסף בעיירה והוא אמר שהזיהום שלי בגרון ואמר לי להמשיך לקחת את האנטיביוטיקה שהרופא ה1 נתן לי. אני כהר קצת איבדתי אמון ברופאים פה כי הם לא נתנו לי תחושה שהם באמת יודעים מה יש לי. מבחינת לחץ דם דופק וריאות כל הבדיקות שעשיתי תמיד היו תקינות. אני כבר 3 ימים עם אנטיביוטיקה ו4 ימים לא נוגע בשום סם כלשהו. מרגישמטיפה יותר טוב כי גם הצלחתי לישון, אך עדיין מרגיש תחושות מוזרות בעיקר שהדופק שלי עולה או בשתיית מוצרים עם קפאין כמו קפה.. נייה לי תחושות מוזרות בראש ובעיניים צמרמורות ו חושת מחנק לפעמים. בנוסף בחודש האחרון הייתי בפרו וחליתי בסלמונלה, זיהום בעור, עוד זיהום בטן וכל מיני בעיות גובה וגם חוויה רעה של עישון מריחואנה שכנראה עורבבה בחומר כימי וגרמה לי להרגיש תחושות דומות אך עברה לאחר יומיים בערך. בסופו של דבר אני מרגיש בסוג של סטלה ממושכת או משהו שדומה וזה לא עובר לי, מרגיש מבולבל וקצת מבואס בגלל זה, אני באמצע טיול ולא יודע איך להמשיך ככה אשמח ליעוץ/דעה/ הכוונה או כל דבר שיוכל לעזור לי

לקריאה נוספת והעמקה

לעודד, כמו בכל מקרה בו יש סימפטומים גופניים-פיזיולוגיים, מן הראוי לשלול תחילה סיבה רפואית-אורגנית אפשרית של הסימפטומים. לכן, טוב עשית שפנית לרופאים לבדיקת מצבך וכדאי להשלים הבדיקות בתחום. לאור הכותרת של דבריך וחששך האישי שמדובר בתגובה להשפעת סמים, סביר שאכן כזה הוא המצב. לעיתים, העניינים מסתדרים מעצמם, בעזרת אילוצי המציאות, היסח הדעת ובעיקר החוסן הנפשי הקיים בכל אחד מאיתנו. במקרים אחרים, יש צורך בעזרה פסיכולוגית/פסיכיאטרית, כדי לסייע בהתמודדות עם תגובות החרדה והמצוקה הנפשית הנילווית. קשה ואפילו בלתי אפשרי להעריך ללא היכרות מקצועית איתך, מה התסריט הצפוי לגביך. אם אינך מתכוון לשוב מיידית ארצה, הייתי מציע שתפנה לפסיכולוג קליני מקומי, או שתיצור קשר ב"סקייפ" עם פסיכולוג קליני בישראל, להערכת המצב בצורת מקיפה יותר.

17/09/2017 | 00:23 | מאת: עודד

תודה רבה על המענה:) עבר כבר שבוע בערך מאז שעישנתי מריחואנה בפכם האחרונה, סיימתי גם 6 ימים של אנטיביוטיקה. כרגע רני מרגיש בעיקר עייפות חזקה וחוסר אנרגיה(אני ישן 7-9 שעות בלילה) , הראייה שלי קצת מטושטשת קצת לא מובנת, מרגיש "זומבי" , מבולבל ותחושה של מחנק או לא מצליח לנשום נשימות עמוקות.. אמנם אני מאוד עייף אבל אין לי כמעט פיהוקים כמו כולם ואין לי תחושות התעפצות כמו שהיה לע לפני כן. כבר לא בטוח אם זה קשור לנפש.. התחלתי לקחת פרוביוטיקה ואומגה 3 כדי להחזיר קצת ממה שהאנטיביוטיקה לקחה איתה( מעבר ל6 ימים הייתי מטופל כעוד 14 ימים באנטיביוטיקה ואינפוזיות). היום בבוקר ניסיתי להתאמן בקלילות קצת הליכה מהירה ושכיבות שמיכה ותרגילי גוף ופשוט הרגשתי אחרי חצי שעה נורא, למרות שאכלתי לפני ואחרי ושתיתי מאז שקמתי המון מים ותה. יכול להיות שפיתחתי סכרת/ אנמיה או משו אחר?? אני אלך בימים הקרובים שוב לרופא ואבקש לעשות בדיקות , אשמח אם תכתוב לי איזה בדיקות עלי לבקש או מה לדעתך קורה איתי.

מנהל פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה