שטלה בנושא סדק בשן טוחנת מספר 36

דיון מתוך פורום  רפואת שיניים

15/10/2018 | 19:45 | מאת: שלי

שלום, יש לי סיפור לא "סגור" עם שן טוחנת 36 (שמאלית למטה). כל החיים היתה לי סתימה שם. לפני מס' חודשים החלו כאבים חזקים בשן זו, הרופא שלי שלח אותי למומחה לטיפולי שורש שאיבחן וזיהה את הסדק בשן. המליץ על טיפול שורש. הטיפול בוצע, לאחריו חזרתי לרופא הרגיל לבצע מבנה וכתר זמני. לאחר מכן ביצענו מדידות לכתר הקבוע והרכיבו לי אותו לפני כשבוע. בלי קשר לכל התהליך, השן ממשיכה לכאוב כל הזמן, להיות "מורגשת", והכאב רק הולך ומחמיר ככל שעובר הזמן. הוא מוחמר מאוד בזמן אכילה ולעיסה (אפילו של דברים מאוד רכים), מוחמר בזמן סגירת שיניים, ומרגיש לי כאילו כל האזור מודלק מתחת לכתר הקבוע. לא ניכרת שום אדמומיות בחניכיים סביב השן, אך היא ממשיכה לכאוב וזה מקרין לי על הלחי גם. הרופא המומחה של טיפול השורש אמר שטיפל בתעלות עצמן אך לא ניתן לשקם סדק (ולכן הסדק עדיין קיים). האם בסופו של כל התהליך שעברתי - אני צריכה עכשיו לעבור עקירה?? אשמח לתשובה מהירה. אני ממש אבודה כבר, ומאוד מאכזב שעכשיו כשיש כתר קבוע עם דבק חזק - אין גישה לשן עצמה (המקורית בשורש).

לקריאה נוספת והעמקה

בדרך כלל, דינה של שן שיש בה סדק להעקר. סביר להניח שדרך הסדק מחלחלים חיידקים שגורמים לדלקת וכתוצאה מכך כאב ורגישות בלעיסה, בלחץ וסגירה. אינני יודע מה היו שיקולי הרופאים לבצע טיפול שורש ושיקום עם כתר במקום לעקור את השן

15/10/2018 | 20:50 | מאת: שלי

תודה רבה! ענית בדיוק את מה שחשבתי.... אלך לרופא המומחה לצילום של השן ונראה מה מצבה ומצב הסדק. אם יהיה צורך, אבצע עקירה. האם לדעתך העקירה חייבת להיות מיידית ודחופה? (אני סובלת מאוד מכאבים חזקים).

דלקת שנמשכת הרבה זמן גורמת לנזק לעצם של הלסת, מה שיקשה אחכ על ביצוע שתל

16/10/2018 | 00:37 | מאת: שלי

תודה רבה. מחר אבדוק את השן.

16/10/2018 | 15:45 | מאת: שלי

שאלה נוספת, מי מבצע עקירה? האם זה יכול להיות רופא השיניים הרגיל שלי או האם זה חייב להיות רופא כירורג פה ולסת? (האם חייב להיות כירורג). כמו כן, לפי נסיונך, האם ניתן להסיר את הכתר הקבוע מבלי לפגוע בו (מבלי לשבור אותו), או שחייבים לשבור אותו כדי להסיר אותו? (מודבק עם דבק חזק מאוד כמובן, כמו מן אקדח עם דבק בצבע כחול). תודה מראש. שלי.

מנהל פורום רפואת שיניים