איכות המים לשתיה בדירה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

26/01/2015 | 20:08 | מאת: ליאור

ידוע שאיכות המים בישראל מנוטרת. אני חושב שהתקן הישראלי עומד על 500ppm כאשר 5000ppm נחשבים מים שאינם ראויים לשתיה. השאלה שלי היא מה קורה לאחר ששהמים מובלים אל תוך צנרת הבניין הישן ומגיע אליי, האם איכות המים נפגעת בצורה משמעותית ולעיתים באופן שהמים הופכים ללא ראויים לשתייה? האם ניתן למדוד את זה במולטימטר (עד אלפית הואט כמדומני) והאם יש נקודת ייחוס כלשהיא? שאלה שניה: "מים לבנים" היוצאים מברזיות רחוב, מה פשרם? עודף סידן? והאם ניתן לשתות? בתודה בונה החלילים

לקריאה נוספת והעמקה

תקן מים לשתיה מורכב מהרבה מאוד מדדים. אם יש חריגה מהמדדים המים לא ראויים לשתיה. בדיקות מי שתיה נעשות באופן רציף על ידי הרשויות. במקרה של חריגה או בעיה הם מוצאים הודעה לאזרחים שאסור לשתות המים. מוליכות של מים איננה מדד חד-משמעי לאיכות המים כי יש הרבה חומרים שמוסיפים לערך זה ולא בהכרח הם בעיה. לגבי מים לבנים, זה נובע בדרך כלל בגלל המסה של אוויר במים הנדחסים על ידי משאבות, המשתחרר בזמן פתיחת הברז. קצת כמו סודה אבל עם אוויר. תופעה המתרחשת גם בבתים. לא מפריע לשתיה.

01/02/2015 | 01:57 | מאת: ליאור

מים בדירות ישנות, האם האיכות נפגמת משמעותית עקב צנרת ישנה, ועד כדי כת שאינם ראויים לשתיה? האם יש מחקרים בנושא? אני גר בבניין בן 50 שנה ואני רוצה לבדוק את זה, מהי הדרך?

מאחר שהמים המגיעים לבתים הם נקים וראויים לשתיה, אז גם המים שבצנרת ראויים לשתיה, גם אם היא ישנה. אם מצטבר אבנית אין איתה בעיה. דברים אחרים לא אמורים להצטבר בה. בכל מקרה , אם יש בעיה בצנרת בדירה/בבית, לאחר השעון של הרשות, באחריות בעלי הדירה/הבית לדאוג לתקינות הצנרת ולנקיונה. אם אתה רוצה לבדוק איכות המים בדירה שלך, תתקשר למעבדה מאושרת, יגידו לך איך לדגום המים בצורה נקיה, תשלם עבור הבדיקה ותקבל תוצאות לאיכות המים.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות