טבליות משמיד עש לארון

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

09/08/2020 | 07:42 | מאת: שני

שלום, עברנו לדירה שבה השתמשו בארון בטבליות מנדף משמיד עש עם חומר פעיל Empenthrin ככל הנראה. נפטרנו מהטבליות ואנחנו רוצים להשתמש בארון וגם לדעת האם בשאר הציוד שהיה בחדר כמו מזרונים ורהיטים יכולים להיות שאריות של החומר בשל כך שהוא מופץ באוויר החדר ונספג. האם נספג גם בקירות? (כמו עשן סיגריות למשל) האם יש דרך מועדפת לניקוי הארון והרהיטים? זמן מסויים לחכות עד שישנים בחדר? יש לנו ילד קטן תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

החומר הפעיל בתכשיר ברמת סיכון נמוכה מאוד לבני אדם. מסוכן לדגים, לעובש ולעוד בעלי חיים, אבל לא באופן רגיל לאנשים. לסבר את האוזן, ילד קטן... משקל של 10 ק"ג, עלול להפגע לאחר חשיפה למספר גרמים של החומר הפעיל (תכשיר, כמות הרבה יותר גדולה), כך שאפשר להרגיע בנקודה זו. מבחינת הריח... ריח איננו מדד לכמות החומר או המסוכנות שלו. אז, יש ריח, יעלם עם הזמן. מדובר בכמויות אפסיות, הרבה הרבה פחות מהחומרים המסוכנים המשתחררים באופן רגיל מריהוט בבית, שהם בגלל שאין להם ריח אנחנו לא מודאגים. תנקי איך שבא לך, מזמן אין שם כבר את החומר הפעיל. הוא התפרק מזמן. הריח... של שאר החומרים שבונים את הטבליות.

09/08/2020 | 18:45 | מאת: שני

תודה רבה יש חומרי ניקוי מסויימים שיותר יעילים בניקוי חומרי הדברה כגון זה? (אקונומיקה?) אז בעצם כשהטבליה לא קיימת גם החומר הפעיל שנספג בשאר החדר מתנדף די מהר?

שוב! מזמן כבר אין שם חומר הדברה. אם אין טבליות, כל החומר התפרק מזמן. החומר איננו נדיף והוא לא מפוזר לך בחדר ולא בשום מקום, גם לא בארון. בתוך טבליה יש כמות קטנה של חומר פעיל והשאר חומרים אחרים שאינם פעילים ואינם מסוכנים. רק... יש להם ריח. תנקי או לא תנקי לפי החלטה שלך. הפורום לא נותן הנחיות ניקיון או דרכי פעולה. אקונומיקה לרגע, כי שאלת ... ממש לא! מסוכן בערך פי 3 סדרי גודל לעומת חומר ההדברה ואיתו אין לך שום בעיה לעבוד ולנקות כל הזמן. ילדים קטנים ואקונומיקה... אעדיף את הטבליות משמידות עש, לפחות לא יפגעו בילדים ולא יגרום להם לבעיות בריאות.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות