אסבסט בדירה קרובה לדירה שרוצים לעבור אליה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

28/01/2020 | 09:44 | מאת: מיכל

שלום, בדירה שאני מעונינת לקנות יש במרחק 50 מטר ממנה גגון אסבסט על אחד הגגות. זהו אסבסט צמנט ונראה שלם אבל אני עדין חוששת. האם זה נקרא מרחק בטוח?האם יש משמעות לקומה?בבנין עם האסבסט זה קומה רביעית והבית שראיתי הוא קומה חמישית. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

לא נותנים יעוץ לרכש דירות. תקראי את התשובות הקודמות בפורום בנושא אסבסט.

28/01/2020 | 12:54 | מאת: מיכל

אם נתעלם מהדירה, השאלה שלי היא לגבי מרחק בטוח מהאסבסט צמנט וגם לגבי הענין של הגובה האם יש משמעות לקומה גבוהה יותר...

יש עשרות משתנים כאשר מדובר באסבסט (אם בכלל זה אסבסט ולא צמנט רגיל - בלי לשאול או לבצע בדיקת מעבדה אין דרך לדעת). יכול להיות שמשפיע לחיוב ואולי לשלילה. כמו שאמרתי יש הרבה מאוד משתנים המשפיעים. כל בית וכל דירה הדברים שונים.

29/01/2020 | 08:04 | מאת: מיכל

אני יודעת שזה אסבסט צמנט כי היה פה בודק מוסמך של איכות הסביבה ואמר ככה הסתכלנו מבנין ליד. היתי מבקשת מהשכנים לצבוע אבל זה שטח די רחב אז מורכב לצבוע אותו כי קשה להגיע לכל השטח לא יודעת אם זה אפשרי..יש לך רעיון מה לעשות? 50 מטר עדין יכול לעוף באויר?

הנחיות המשרד להגנת הסביבה היא לצבוע. בהנחה שאת לא אשת מקצוע לצביעה של אסבסט עדיף להתיעץ עם איש מקצוע לפני שמחליטים קשה/קל לא מהווה סיבה לא לעשות את שנדרש בחוק. דבר נוסף, אולי הגג צבוע? הצבע שקוף. לא חושבת שמישהו יכול ממרחק 50 מטר להגיד אם הגג צבוע או לאו. כי אם צבוע כל הדיון מיותר. תבדקי. ושוב, יש הרבה מאוד משתנים המשפיעים, כיוון רוח, עוצמת רוח, לחות, זרימות, מערבלות ועוד עשרות גורמים. כל בית ובית שונה. אין כללי אצבע.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות