בעיות קשב בן 5
דיון מתוך פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות
בני בן 5 בן בכור. יש לו אח בן 1.5. בגיל 2.5 גננת בגן שמה לב שהילד לא עונה לשמו. לא התייחסתי לכך ברצינות, כיוון שבני מפותח מאוד (בגיל 2 ידע את כל הצבעים ומספרים עד 10). בעיה זו נמשכה כל הזמן, אך כאמור לא התייחסנו אליה ברצינות. היום הוא נמצא בגן חובה (אמור להיות בטרום חובה) ויש לו בעיות ריכוז וקשב. הוא מטופל אצל מרפא בעיסוק מטעם התפתחות הילד. מאז שנולד אחיו הוא נורא מקנא בו ובמקום ללמד את הקטן, הוא חוזר על הרבה דברים שאחיו עושה - כמו לזחול, לדבר לא ברור ועוד דברים רבים. כמו-כן, הרבה פעמים שפונים אליו בשמו, הוא לא מתייחס. גם כאשר שואלים אותו שאלה הוא "לא שומע" ומתעלם לגמרי. עד שלא מתחילים לצעוק הוא לא מגיב. מאוד מפוזר. הרבה פעמים לא מוכן להתלבש לבד. לא מסתכל על האדם איתו הוא מדבר. לא יושב בשקט - מסתובב כל הזמן בזמן שיחה. חשוב לציין כי מבחינה שיכלית מפותח מעל לגילו ולומד דברים במהירות רבה. שנה הבאה הוא ממשיך לבן חובה וגם מועמד להשתתף ב"שילוב" מטעם העירייה. האם זה מצביע על סוג של אוטיזם? כיצד אפשר לטפל בבעיה זו? האם רוצה לפנות לפסיכולוג ילדים. כיצד מגיעים לטיפול כזה? אודה מאוד על תשובה!
שלום, את שואלת לגבי אוטיזם - כמובן שדרך אינטרנט אי אפשר לאבחן שום דבר (ואני גם לא עוסקת באבחונים).מה שכן,מכיוון שאוטיזם היא הפרעה קשה,קשה לי להאמין שבנך נמצא בקשר עם אנשי מקצוע (גננת,מרפא בעיסוק) ואף אחד לא שם לב לזה.אני מעריכה שאם היה חשד כזה,היו מפנים אותך באופן מידי לברור.אני מוסיפה קישור לאלו"ט,שם תוכלי לקרא קצת יותר על אוטיזם http://www.alut.org.il/frames/frames.asp?data=autism/autism.html. לגבי פניה לטיפול - אפשר להתעניין דרך רופא הילדים,אפשר לפנות לשפ"ח (השרות הפסיכולוגי החינוכי) בעירכם,אפשר באפן פרטי. דרך אגב,בתחילת ההודעה כתבת שלילד בעית קשב וריכוז - לא ברור לי מי קבע את האבחנה. כידוע,זוהי אבחנה הנתנת (לאחר ברור) ע"י נוירולוג/פסיכיאטר. זאת לא אבחנה שקובעת גננת או מרפא בעיסוק. אם הילד עבר אבחון כזה בעבר,צריכות להיות המלצות לגבי טיפול ואפשר גם להתייעץ עם מי שבדק אותו ואבחן. במידה שלא נעשה אבחון חבל להדביק לילד תוית של ילד עם בעית קשב וריכוז. לא כל ילד שמתקשה לשבת בשקט או מפריע הוא עם הפרעת קשב וריכוז. ישנם גורמים נוספים היכולים להוביל להתנהגות כזו. בהצלחה, מור.
אוטיזים זה סוג של פיגור. כל מה שאת מציינת כלפי ילדך, הנו ההפך הגמור מהגדרה של פיגור!
שלום רב, נתחיל מזה שאוטיזם אינו ! סוג של פיגור. עיון קצר בקישור שהוספתי בהודעה הקודמת יבהיר ש - % 75 מהמאובחנים כאוטיסטים סובלים גם מפיגור,אך כאמור לא כולם !. אז אמא יקרה,עובדתית מה שכתבת לא נכון. דבר נוסף,גם אם זה היה נכון - אף אדם (כולל הפסיכיאטרים המהוללים ביותר),לא נוהג לאבחן דרך פורום. לכן,לא ברור לי מהיכן מגיעה הקביעה החד משמעית שלך ממה כן או לא סובל בנה של אנה . בנוסף,אופן הניסוח של תשובתך והנחרצות שבה (העלולה להיות מסוכנת עבור אדם שנמצא במצוקה),הביאו אותי לשקול בכובד ראש (בפעם הראשונה מאז קיים הפורום)האם למחוק את הודעתך. נכון לעכשיו,אני משאירה את ההודעה אבל מאוד מבקשת להמנע מתשובות כאלה בעתיד. שבת שלום, מור.
שלום למור וכסמן ושלום לאמא! בילבלתם אותי לגמרי. מה זה DSM? בסך הכל אני רוצה לדעת מה קורה עם הילד שלי. אני לא רוצה לתת לא ריטלין בגיל 5. אני מנסה עכשיו טיפולי הומאופטיה, טיפול בריפוי בעיסוק ובנוסף לכך גם חוג ריטמיקה ותנועה. בתקווה שכל זה יעזור ובגיל 6 הוא יעלה לכיתה א' יחד עם כל ילדי הגן. מה עוד אני יכולה לעשות? אני נושאת וזועקת לעזרה. אני גם שוקלת לפנות לנוירולוג ופסיכולוג. אני ממש יוצאת מדעתי. תעזרו לי במקום לריב.
שלום אנה, כמו שבטח שמת לב עניתי לך (כמו לכל אחד אחר בפורום),מיד מתחת להודעתך. זו עדיין תשובתי. לגבי ההמשך - משתתפת נוספת הביעה את דעתה לגבי הודעתך (דבר מבורכך כשלעצמו). אני בטוחה שזה נעשה על מנת לתמוך ולעזור לך,עם זאת אני חושבת שטון הדברים לא תאם לרוח הפורום ועל כך הערתי. מעבר לכך,מכיוון שאת ההודעות קוראים משתתפים נוספים,היה לי חשוב לתקן את הרושם שנוצר כאילו אוטיזם הינו סוג של פיגור. משום כך צרפתי להודעה אסמכתאות נוספות. אני חוזרת ומציינת שתגובתי לשאלתך הינה אותה התשובה שניתנה ב 29.5. בנוסף,במידה שאת מרגישה שקשה לך כ"כ להתמודד עם בנך ,אני בהחלט ממליצה לפנות לפסיכולוג שיעריך את מצבו ובמידת הצורך יפנה אותך הלאה. הרבה בהצלחה ושבת שלום, מור.