איזה אבחון רצוי

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

30/01/2013 | 11:39 | מאת: אמא לילד בן 8

שלום, בני הבכור בן 8 בכיתה ג', ילד נבון מאוד, ניגש למבחנים המחוננים של כיתה ב' (בהמלצת בית הספר, כי לא עבר את השלב הראשון) אך לא עבר. קורא המון מכיתה א', כותב סיפורים ויש לו ידע כללי רחב מאוד. הבעיה היא בהתנהגות הן בבית הספר והן בבית. אימפולסיביות, אלימות מילולית ופיסית, רגישות (יכול לבכות מלהיזכר בצעצוע ישן), לא אחראי לשיעורי הבית ולהבאת ציוד, בכיתה הוא מפריע הרבה בשיעור, מבחנים שעשה הביא ציונים טובים, אבל היה מקרה של מבחן בחשבון שהוא החליט שהוא לא עושה אותו. לי זה היה נראה כמו פחד מהכמות או מהכישלון. בבית כל משימה שאני מבקשת ממנו אני צריכה לבקש הרבה פעמים, דעתו מוסחת בקלות, הוא ממהר לסיים את מטלותיו. זה בגדול. אני רוצה לערוך לו אבחון, חשבתי על פסיכו דידקטי. מה דעתך? תודה. אמא.

לקריאה נוספת והעמקה
31/01/2013 | 19:20 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, על פי תיאורך איני מוצאת סיבה לערוך אבחון לקויות למידה. הייתי מתמקדת דווקא באבחון קשב וטיפול רגשי התנהגותי. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה