הפרעת קשב וריכוז אצל בני
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום רב, יש לי מס' שאלות לגבי בני בן ה- 6: בני החל לפני מספר ימים כיתה א', יש לי תחושה שהוא סובל מהפרעת קשב וריכוז.וקבעתי לו תור למבחן טובה אצל נוירולוג בעוד כחודש. (ובהערת סוגריים - יש לי כבר נסיון קטן בעניין, כיוון שאחיו הגדול (בן 11) סובל מהפרעת קשב וריכוז, ומטופל על ידי הוראה מתקנת, והשנה כנראה גם ננסה רטלין.) בנוסף, ההתמודדות עם בני בן ה- 6 מאד קשה לי (ולא רק לי...), הוא לא ממושמע, קשה מאד להציב לו גבולות, הוא צועק ומיילל הרבה מאד ומכל שטות (נראה שהוא משתמש בצעקות וביללות כ"נשק", למרות שאני לא נכנעת ל"נשק" הזה), זה מגיע למצבים שאני מתביישת בהתנהגותו הלא מנומסת, לעיתים קרובות התחושה היא שפשוט סיוט להיות אצלנו בבית. האם ייתכן שהתנהגותו קשורה להפרעת קשב וריכוז? או שאין קשר בין הדברים? שאלה נוספת, האם עדיף לערוך לו אבחון דידקטי או פסיכודידקטי?
לילי לילה טוב, מתיאורך עולה החשד כי בנך הנו ADHD , כלומר היפר אקטיבי. במקרה זה יש קשר הדוק בין התנהגותו לבין הפרעת הקשב הקשה. הייתי ממליצה בהחלט על אבחון מסודר לצד בדיקת טובה. בברכה אלמוג
אודות המרכז הארצי ללקויות למידה המרכז הינו הגוף היחיד מסוגו בארץ המאחד תחת קורת גג אחת אבחונים וטיפולים רב-תחומיים על ידי צוות מהימן ומקצועי. המרכז מאפשר, הן לילדים והן למבוגרים, מגוון טיפולים בשיטות חדשניות שיעילותן מוכחת. במהלך שבוע ימים עובר המטופל סדרת טיפולים מקיפה המותאמת לו אישית. מטרתנו היא לעזור לבעלי לקויות הלמידה השונות לשפר את תפקודם בכל התחומים ולהביאם להישגים לימודיים, לקשרים חברתיים ומערכתיים פעילים, ליחסים פתוחים בבית ובמשפחה, בבית הספר ובאוניברסיטה ולהצלחה בחיים. הורים המתרוצצים בחיפוש אחר מענה הולם לצרכי ילדיהם ימצאו תחת קורת הגג של המרכז הארצי ללקויות למידה את מרב השיטות הטיפוליות המובילות והידועות ביעילותן. המגוון הרחב של שיטות אלו, המבוססות על שילוב בין גוף, רוח ונפש, מאפשר להתאים למטופל את השיטה המסוימת המתאימה לו ביותר, וזאת לאחר אבחון יסודי המתבצע על-ידי בעלי מקצוע המוסמכים לכך. האם האבחונים מוכרים על ידי משרד החינוך - כן מה הבעיה למצוא שיטת טיפול המתאימה לילדך שיטות הטיפול בארץ ובעולם בלקויות הלמידה השונות הן רבות ומגונות. בכל מכון מטפלים בשיטה מסוימת אחת , ההורים מתרוצצים בין המכונים ובין השיטות השונות, כאשר הנפגע העיקרי הוא הילד או הבוגר (וכן `כיס` ההורים). היות במרכז הארצי קימות כל השיטות המובילות ניתן להתאים למטופל את השיטה המתאימה לו אישית, כאשר מאחורי האבחון עומד צוות פסיכולוגים מיומן. לכל מטופל נבנית תוכנית טיפולים העונה לממצאי האבחון, כאשר הפסיכולוג מקיים מעקב אחר התקדמות התוכנית - עד השגת התוצאה הרצויה. (ניתן לשלוח אבחונים שנערכו במכונים אחרים מורשים ואנו נכין תוכנית טיפול) אנשי הצוות ומודל העבודה כל אנשי הצוות שלנו מוסמכים, בעלי רישיונות כדין, מוכרים על-ידי הגורמים הממשלתיים הנדרשים ובעלי ניסיון מוכח והמלצות. עובדים איתנו פסיכולוגים חינוכיים, פסיכולוגים קליניים, יועצות חינוכיות, מורים מוסמכים להוראה מתקנת ועוד, כאשר לנגד עינינו עומדת טובת הילד. במסגרת זו אנו מציעים ומאפשרים לילד לקבל את הטיפול בביתו, בחדרו שלו, במקום המוכר לו, שבו הוא מרגיש בטוח ומוגן. על מנת שנוכל לעמוד בכל היעדים אשר הצבנו לעצמנו, קבענו מודל עבודה המבוסס על חוזר מנכ``ל של משרד החינוך: סד/4(ב) מדצמבר 2003. כמו כן קבענו כללי תקנון המחייב את כל אנשי הצוות לעבוד על פיו. התקנון ומודל העבודה שניהם נועדו לתת מסגרת קבועה וברורה לנוהלי עבודה תקינים וראויים. הדרכת הורים וצוותי חינוך המרכז הארצי ללקויות למידה מקיים הדרכות למורים בנושאי התמודדות במצבי לחץ, כאשר בכיתה ישנם ילדים עם לקויות למידה, שאינם מצליחים לקרוא או לכתוב בעיה שגורמת לתלמידים ואף למורים קושי רב בכיתה המרכז הארצי ללקויות התפתחות ולמידה נמצא ברחוב הרברט סמואל 44 (בית יואב) טלפון:04-6211402 ,פקס:077-5502435 דואר אלקטרוני[email protected] נשמח להזמינכם לשיחת יעוץ חינם