שבירה של ציפוי חרסינה בכתר קידמי הבנוי על גשר של 6 שתלים

דיון מתוך פורום  אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

14/03/2020 | 04:38 | מאת: ברכה

לאחרונה ביצעתי החלפה של גשר עליון הבנוי על שישה שתלים. לאחר כשבוע נשבר חלק מהחרסינה הקדמית, לציין שהגשר הוחלף מאחר וביצעתי השתלה מלאה בלסת התחתונה ונוצר חוסר התאמה בין שגשר העליון לתחתון. השאלה אם זה קשור לטיב החרסינה שעל הגשר, או לכך שעדיין יש חוסר התאמה בין שתי הלסתות? ומה אם כן אני אמורה לעשות? בתודה על התייחסותך.

לקריאה נוספת והעמקה

ברכה שלום, גם אם מבצעים שתלים בלסת העליונה זו לא אמורה להיות סיבה להחלפת גשר תחתון וניתן להתאים את הכתרים על השתלים העליונים אל מצב קיים בפה, בדיוק כמו שהיה קורה אם השיניים בלסת התחתונה היו השיניים הטבעיות שלך , מתאימים את הגשר העליון ומאזנים אותו בהתאם לשיניים הקיימות בפה , אלא אם הגשר התחתון כשלעצמו לא היה תקיןובמצב שכזה כדאי בהחלט להחליפו,יכולות להיות מספר סיבות לשבר חרסינה כשהסיבה המרכזית הינה עומסים ומתחים פנימיים בתוך הגשר , לרוב ניתן להוציא גשר על שתלים ולשלוח לתיקון במעבדה ( אם הוא מוברג או מודבק עם דבק זמני ) אינני יודע מה מצב הגשרים במקרה שלך והאם השיקום מודבק או מוברג וגם אם הגשר מודבק באופן קבוע ניתן להוריד את כל החרסינה מאזור השבר ולבצע כתר על גבי הגשר

14/03/2020 | 23:02 | מאת: ברכה

בהקשר לשאלתי, מוסיפה כי הגשר התחתון בוצע לפני כחצי שנה, ולאחר מכן הוחלט להחליף את הגשר העליון שהתחיל להיסדק עקב אי התאמה לתחתון. כאמור הגשר העליון הוחלף והודבק בדבק קבוע, אך לאחר כשבוע נשבר. לפי דבריו של הרופא, הוא האריך את גודל הגשר ובגלל זה נוצר חיכוך בין הגשרים שגרמו לשבירת החרסינה. השאלה אם הוא יניח לי גשר יותר קטן לא תהיה בעיה בסגירה? תודה על תשובתך.

לצערי רק על סמך תאורך וללא בדיקה אין לי כל דדך לענות לך תשובה מקצועית

מנהל פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה