הבקעה VS הארכת כותרת

דיון מתוך פורום  אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

02/02/2017 | 10:12 | מאת: יאיר

שלום ד"ר אמיד, בשן 15 בוצע ט"ש עם מבנה וכתר. לאחר מס/ חודשים הכתר נפל ושבר איתו חלק מהשן בצד הפנימי של החניכיים. רופאים התלבטו איתי בין הארכת כותרת של כ 1.5 מ"מ לבין הבקעה. באופן אישי, כאחד שמפחד מטיפולי שינייים - נוטה לכיוון ההבקעה - הליך שנשמע יותר אלגנטי, פחות כירוררגי עם מינימום חיתוכים והסרות עצם. שאלותיי: 1. האם הבקעה מייתרת לחלוטין חיתוך חניכיים ועצם או רק מצמצמת את ההליך הכירורגי? 2. האם הארכת כותרת פוגעת בשיניים סמוכות? 3. תהליך ההבקעה הוא ארוך. כרגע - הכתר לא יכול להתפס בשן ונופל מדי יום. מה עושים בזמן ההבקעה? איך מכסים את השן? 4. מהי המלצתך...? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

הליך הבקעה מבוצע בדרך כלל כאשר אין רצון לשנות את קו החניכיים ( הארכת כותרת בהכרח משנה מקומית את מיקום קו החניכיים , הינו ארוך יותר, יקר יותר ובהחלט מצריך התערבות מינימלית כירורגית של חיתוך סיבי החניכיים, לרוב מבוצעת הבקעה באיזור האסתטי כלומר בשיניים הקדמיות ופחות בשיניים אחוריות שבהן הצורך האסתטי באחידות קו החניכיים בדרך כלל פחות קריטי, מכיון שאין לי תמונה קלינית של המקום אין לי דרך להתייחס למקרה הפרטני

03/02/2017 | 20:18 | מאת: יאיר

תודה רבה על התשובה המהירה. אם היה ניתן - הייתי מצרף צילום של השן. מדובר בשן 15. טיפול השורש טוב ואטום. השורש עמוק ויציב ומגיע עד לסינוס. השן נשברה בצד P עד קו החניכיים. בצד החיצוני יש כ-2 מ"מ שן. אני מקבל תשובות שונות מרופאים שונים - יש כאלו שטוענים שגם בהליך של הבקעה יש לבצע הארכת כותרת ושתהליך ההבקעה מוריד עמו את כל קו החניכיים והעצם. \ויש שטוענים שהבקעה בהחלט יכולה לחסוך הארכת כותרת ושזהו טיפול "אלגנטי" יותר אם כי ארוך יותר. אני מאד מבולבל ומרגיש ששיקול מהירות ופשטות הביצוע בהארכת כותרת בא על חשבון טובת המטופל ונכונות הטיפול. איזה טיפול מתאים ונכון יותר יותר במצב כזה? תודה רבה ושבת שלום.

11/02/2017 | 14:31 | מאת: יאיר

שלום, אשמח לתשובתך ד"ר אמיד.

יאיר שלום, ללא בדיקה וצילום כל תשובה שאתן לך המסתמכת על תיאורך בלבד תהיה לא מקצועית ולא רצינית

מנהל פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה