נשירת שיער

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

10/02/2003 | 14:48 | מאת: נאוה

רציתי לשאול איזה תוסף מזון יכול לעזור לנשירת שיער,אני שנה אחרי לידה?

לקריאה נוספת והעמקה
10/02/2003 | 16:33 | מאת: יואל שניאור - נטורופת

שלום! קודם שיהיה במז"ט - אם לא אמרנו אז..... ישם מספר פורמולות כגון: רעמה + (KAL), רוטס HR, פרקופיל ואחרים..... בכל מקרה ממליץ על ייעוץ אינדוודואלי אצל מטפל רב תחומי בכדי לבדוק אלמנטים אחרים כגון: תזונה, מצב רגשי - מתח - לחץ, , גנטיקה וכד' ואז לטפל בשורש הבעיה. אגב, תוכלי לעשות חיפוש בפורום זה ולראות תשובות קודמות. רק בריאות!

10/02/2003 | 17:19 | מאת: Gubi

הי נאוה, קיימות סיבות רבות לנשירת שיער. תחילה אני אמנה אותן בקצרה ואח"כ אנסה לתת לך כיוון. 1. חוסרים משמעותיים בחלבונים. 2. יחס לא נכון בין אשלגן לנתרן. עודף אשלגן הורס חלבונים, ומכיון ששיער עשוי ממרכיבים שרובם חלבונים חוסר כזה יכול לגרום לנשירה. 3. חוסרים משמעותיים בגופרית. 4. מינונים גבוהים של ויטמין A. 5. מתחים נפשיים - היכולים לגרום לחוסר איזון ביוכימי (חלקו תארתי כבר בנ"ל). 6. HYPOTHYROIDSM - תת פעילות של בלוטת התריס. 7. חוסרים משמעותיים ב - B1 B2 ו - B3. 8. עודפים ולפעמים גם חוסרים בנחושת. 9. אלמנטים תורשתיים. קשה מאד בפורום ללא תשאול מפורט ויותר מידע עליך ועל בריאותך לנסות להבין מה מכל הנ"ל אחראי אצלך לבעיה. חשוב שתביני זאת. למרות זאת סיפקת בהודעתך מידע חשוב אחד, העובדה שאת בערך שנה אחרי לידה. זה עוזר מעט. בזמן הריון עולים בדם הרמות של אסטרוגן וגם של נחושת. הם שניהם יורדים ברמתם בדם לאחר הלידה. האסטרוגן יורד מהר יותר, לנחושת בדר"כ לוקח יותר זמן לרדת. רמה גבוה של נחושת גם מדכאת את פעילותה של בלוטת התריס. זה עלול לגרום לשתי תופעות האחת דיכאון, והשנייה נשירת שיער. אני נותן לך כיוון לא דיאגנוזה. הצעתי - בקשי מרופא/ת המשפחה בדיקות דם הכי מקיפות ואז תוכלי להיות יותר מיודעת. תשומת הלב לדעתי צריכה להיות בכיוון שנתתי, אולם לא לפסול על הסף גם סיבות אחרות שהזכרתי כאן, או אולי אפילו אחרות. חזרי אלינו לאחר שיש תוצאות של בדיקות הדם. יהיה נחמד לדעת אם תרמנו. לבריאותך ולבריאות התינוקת. שאלה נוספת - האם הלידה הקודמת שלך (במידה והיתה כזאת) היתה בטווח זמן של עד שנה וחצי מהלידה הנוכחית. אם כן זו סיבה נוספת למה רמות הנחושת שלך גבוהות ועדיין לא קיבלו הזדמנות מספקת לרדה לרמות נורמליות. זה בהנחה כמובן שמקור הבעיה היא הנחושת.

11/02/2003 | 18:25 | מאת: רויטל ברמן

הי נאוה, בגדול אני מסכימה עם מה שנכתב כאן. הנושא כבר נידון כאן בעבר בפורום. מבין כל הסיבות האפשריות לנשירת שיער אשר צויינו, ועוד כמה שלא צויינו, אני מהמרת על שתיים עיקריות: 1. חוסר בויטמינים ומינרלים - בעיקר ויטמיני B, ביוטין, L-ציסטאין או מחסור בחלבונים. זה יכול מאוד להיות במידה ולא אכלת נכון לאורך ההריון וההנקה (אם הנקת). שינוי תזונתי יכול לעזור ותוסף של מולטי-ויטמין בשילוב עם אחת הפורמולות שכתב יואל יכולה להיות התחלה טובה. זכרי כי אי אפשר לקחת תוספים של החיים (זה יקר, נספג בפחות יעילות במקרים רבים לעומת ויטמינים באוכל, אפשר להדיע לעודפים וכו' - זה לא טבעי בקיצור), ולכן שינוי תזונתי הוא הטיפול המועדף והמניעתי הטוב ביותר. 2. מתח. אני מרשה לעצמי לנחש שגם את - כמו רוב עמנו - נמציאת במתח רב. מתח יכול לגרום נשירה וגם להביא מהר יותר לחסרים תזונתיים כפי שצויין קודם בגלל שריפה מהירה יותר של הויטמינים והמינרלים בגוף בזמן מתח. אם זה המצב כדאי לך להתחיל להשקיע קצת בעצמך (אני יודעת שאין לך זמן - נכון ?), ללכת קצת לשחות או לעשות יוגה או כל פעילות גופנית אחרת, אולי לראות מטפל ולשוחח איתו פעם בשבוע-שבועיים. ישנם עוד אופציות רבות - העיקר שתחליטי שאת מורידה מהלך. שיהיה לך כל טוב.

מנהלי פורום נטורופתיה