רפואת אליל

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

21/04/2013 | 13:29 | מאת: דפנה

סבתי מעולם לא עשתה ניקוי רעלים/ניקוי כבד/ניקוי דם/ניקוי קיבה לסוגיהם השונים. למרות זאת היא הגיעה לגיל 96, בבריאות שלמה. גם אחותה ושני אחיה נפטרו בגילאים גבוהים. כך גם אבי שנפטר בגיל 90,וכמעט ולא פגש רופאים במהלך חייו. הכרתי לעומת זאת אנשים שעשו תהליכים מסוג זה המוזכר בכתבה, ו/או הקפידו על תזונה צמחונית/טבעונית או משהו אופנתי אחר, ובכל זאת חלו, וחלקם נפטרו, בגילאים צעירים יחסית. אז בכל הכבוד הראוי, אולי מספיק כבר עם כל הבולשיט הזה?

לקריאה נוספת והעמקה

דפנה שלום, אנחנו מאד שמחים לשמוע על סבתך ואחותה שהאריכו ימים, אך צומות וניקוי כבד לא בהכרך מתיימרים להאריך תוכלת חיים, אלא לשפר את איכותם ובריאותם ונכון לא כל אחד זקוק לזה. יתכן ובמשפחתך יש אורח חיים גבוה מבחינה גנטית, וכולי תקווה שגם איכות החיים אכן טובה. ניקוי רעלים וקיבה זה כלל לא בולשיט והרי שהרפואה המערבית מכירה בכך-עובדתית הם משתמשים בחוקנים וכמובן גם כשיש הרעלה מתרופות או משהו אחר הם מבצעים מיידית ניקוי שלטענתך כנראה -בולשיט, אך מציל חיים. ציינת שסבתך הגיעה לגיל 96 בבריאות שלימה, אנחנו לא ממליצים לעשות ניקויים בצורה רוטינית לכל אחד ובטח לא כשהבריאות טובה מאד, אלא למי שיש בעיות רפואיות ובאמת זקוק לשיפור הנ"ל. הרפואה הטבעית היא לא רק רפואה מטפלת החוכמה שבה היא שהיא גם רפואה מונעת וכשיש צורך לטפל למשל במצבים של כולסטרול גבוה, אלרגיות קשות, או כשמבינים שלמטופל מסויים יתכנו בעיות כאלו או אחרות בהחלט ממליצים לבצע ניקוי גוף ורעלים. נכון שברור שלא כל מי שעושה זאת חי עד 120 ואפילו אם צמחוני וטבעוני, ידוע שיש גם אצנים שבשיא כושר מקבלים התקף לב...אז לסיכום כל דבר לגופו וכל טיפול ותזונה מסויימת צריכה להיות בהתאמה אישית.

21/04/2013 | 17:04 | מאת: דפנה

לד"ר מזרחי שלום, כותבת המאמר לא כיוונה את דבריה למטופל ספציפי, והמלצותיה לא ניתנו לאחר בדקה ושיחה עם אותו מטופל. להיפך, דבריה כוונו אל כל קוראי המאמר, וזאת ללא כל אינדיקציה כי מי מהם זקוק באמת לטיפול האמור. היא מציעה את הדיאטה כדרך חיים, לא יום-יומית אמנם, אבל כזו שטובה לתקופות של "אחרי החגים", ומאלה כידוע לא חסר לנו. אין זה נכון שהרפואה המערבית עוסקת בתחומים אלה של ניקוי דם, ניקוי כבד, וכיוצא באלה. נכון, לעיתים יש צורך בניקוי דרכי העיכול, אם כהכנה לבדיקות מסויימות, אם במקרה של חסימה, וגם כדבריך, במקרה של בליעת רעלים למיניהם, אבל לא לכך התייחסה כותבת המאמר. הגוף יודע לנקות את עצמו לבד. לכך נועד הכבד. ובמקרה של כבד שאינו עושה את העבודה שלו יש לפנות לרופא, לא להומיאופת. האדם שרד אלפי שנים ללא כל תיאוריות הניקוי הללו, וגם בעלי-חיים מסתדרים מצויין בלי זה.

21/04/2013 | 17:14 | מאת: אני

שסבתך וקרובי משפחתך האחרים ניזונו במרבית שנות חייהם, קרוב לוודאי, מתזונה טבעית, גם אם לא צמחונית/טבעונית, ללא רעלים, מזון מתועש, מסונתז ומלא בהורמונים ובכמויות כמו שאנו צורכים היום בלי להרגיש. שלא לומר על כך שסביר להניח שהיא גם נשמה אוויר נקי יותר, אולי גם היתה פחות נתונה ללחצים-כמו החיים המטורפים שרבים נתונים להם היום. אין ספק שהחיים המערביים המודרניים מספקים לנו הנאות וריגושים חדשים שלא כמו בעבר, אולם המחיר שלהם עלול להיות כבד לפעמים. אנחנו לא שמים לכך לב עד שהגוף לא מגיב במחלה או בעיה רפואית כזו או אחרת..ולראייה-שגשוג התחלואה בעולם המערבי המתועש, שהרפואה המודרנית פעמים רבות לא יודעת לתת לו פתרון אמיתי אלא סימפטומטי בלבד. מאחלת לך בריאות ואריכות חיים.

כפי שאמרתי לטעמי כל מקרה לגופו ובנוגע לכבד לרפואה המודרנית אין מה לעשות איתו לא ידוע לי על שום טיפול שיכול לתמוך בכבד מבחינה קונוונציונאלית-ההיפך התרופות רק פוגעות בו ונכון שכבד בריא יכול לתפקד ולנקות ולסנן את הרעלים בזה את צודקת, אך מה קורה כשהכבד בעומס/ חולה (למשל במקרה של כבד שומנים, עודף כולסטרול שהרי הוא מיוצר בכבד...?)לרפואה הקונוונציונאלית (שאני בהחלט לא נגדה), אלא אומר שמעבר לבדיקות לתפקודי כבד ולאולטרסאונד שהם מצויינים אין שום דרך לעזור. היא אכן יודעת להוריד את הכולסטרול הרע, אך עם זאת ממשיכה לפגוע בכבד ע"י אותה תרופה...לעומת זאת ברפואה הטבעית (רפואה אלילית לדברייך...) ישנם צמחי מרפא שנבדקו ופועלים כמחזקי כבד הם לא "מנקים את הכבד" ואולי כאן הטעות, הם תומכים בכבד, מחזקים אותו וגורמים לו לעבוד בצורה טובה יותר כך שיוכל לנקות את הפסולת בצורה מהירה יותר. אפקט דומה אנו מקבלים גם בדיקור הסיני כאשר עובדים על הכבד בנקודות מסויימות וכן גם בטיפולים אחרים. אגב חלק גדול מהתרופות מיוצרות מצמחים!!! כן כן, אותם צמחי מרפא, רק שכאן הופכיםאותם לתרופה כימית בעלת תופעות לוואי...ועוד נתון חשוב אחרון:מקום רביעי בעולם מתמותה(אחרי סרטן, מחלות לב ומחלות מטאבוליות) תנחשי...מוות מתרופות!!! הרבה בריאות

21/04/2013 | 20:52 | מאת: דפנה

שלום לך, אז ככה:סבתי נפטרה בשנת 1985. מטבעה, היא אכלה מעט מכל דבר, לא "נשנשה", לא זללה ממתקים ושטויות מסוג זה,אבל אי אפשר לומר שהעולם בשנת 1985 היה בלתי מתועש.יתרה מכך. היא גרה בסביבות צומת "עלית" ברמת-גן, שהוא אזור סואן ועתיר עשן גם כיום, אבל בשנת 1985 הרבה יותר. ממש בקרבת ביתה היו ממוקמים מספר בתי חרושת אשר פלטו עשן ופיח, ושם היא חייתה במשך כ -30 שנה. זאת ועוד, חייה כלל לא היו שלווים. במהלך חייה היא הספיקה לקבור בת תינוקת, בנה השני נספה בשואה עם אשתו ובתו התינוקת. בת נוספת של סבתי נפטרה ממחלה בגיל צעיר, 10 שנים אחרי שהתאלמנה מבעלה שלה והשאירה אחריה 3 ילדים צעירים, אחד מהם חולה במחלה קשה ממנה נפטר 10 שנים אחרי אמו. לקבור בעל, 3 ילדים, 2 נכדים, וחתן במהלך חיים זה בוודאי לא יכול להחשב לחיים קלים ושלווים. ובנוסף לכל זאת היו גם קשיים כלכליים, מעבר לארץ חדשה וזרה, קשיי שפה, ועוד ועוד. הייתי יכולה להוסיף ולספר גם על חייו של אבי, אבל גלשתי פה הרבה מעבר לתחום המקורי. אני עדיין דבקה בעמדתי שמרבית הטיפולים ה"טבעיים" הם מיותרים, ולפעמים גם מזיקים. הדיאטה המוצעת על-ידך היא כמעט נטולת חלבונים ולדעתי הצנועה מדובר כאן בסיכון בריאותי. ובהתייחס לדברים שכתבת במענה לגולשת אחרת: -אכן, כסף הוא מניע בעולמנו זה, אבל הדבר נכון גם לגבי כל העוסקים ברפואה האלטרנטיבית לסוגיה. מדובר בתעשיה שלמה, הכוללת גם בתי-ספר ומכללות שאין עליהם כל פיקוח, גם לגבי מרפאים למיניהם, גם למי שלא מסתפקים בהמלצות ל"ריפוי" ומרשים לעצמם לרקוח תכשירים שונים הנמכרים לפעמים באלפי שקלים. (ראי את השיקוי של חנן אלרז, וראי מה עלה בגורל מי שהלכו שולל אחרי סיפורי המעשיות שמכרו להם.

22/04/2013 | 01:11 | מאת: גדעון

צ'רצ'יל עישן סיגרים עד גיל 90. האם זה אומר שכדאי לעשן, או אולי היוצא מהכלל מוכיח על הכלל? האם זה אומר שלא נחוץ לשמור על הבריאות?

22/04/2013 | 02:41 | מאת: דפנה

לא גדעון, זה לא אומר שצריך לעשן. וממש באותו אופן, אם מישהו בוחר לפנות למרפאים למיניהם, לצרוך דיאטות משונות, להתעסק עם שטויות כמו "ניקוי רעלים" וכד', והוא צולח בשלום את הטיפולים הללו, ומאריך ימים, זה עדיין לא אומר שגם אתה ואני צריכים לעשות את כל הדברים הללו. מי קבע שזה בריא? למי זה נחוץ? פגשת פעם בעל-חיים כלשהו שעשה "ניקוי רעלים"? הכלב שלי חי בנחת 17 שנים למרות שמעולם לא עבר טיפולים מסוג זה. אילו נתתי לו לאכול את הדיטאה המוזכרת בכתבה הייתי מואשמת בהתעללות ביצור חסר ישע. ואני, גם בעצמי אני לא רוצה להתעלל.

מנהלי פורום נטורופתיה