שברי מאמץ/SHIN SPLINT

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

20/09/2019 | 18:20 | מאת: נדב

היי,קוראים לי נדב ואני בן 18.6. לפני כ10-11 חודשים התחלתי להתאמן לקראת המיונים והגיבושים בצבא, שכללו על ההתחלה הרבה מאוד ריצות,עד שקיבלתי כאבים ממש חזקים בשוקיים,ויצאתי לבדוק את עניין אצל רופא.באבחון ראשוני האורתופד התרשם כי יש לי שברי מאמץ,ושלח אותי לעשות מיפוי עצמות,עשיתי את הבדיקה(מצורף מסמך התוצאה) והתברר כי אכן יש לי "shin splint קשה". ההוראה המידית הייתה להפסיק מיד עם כל הריצות, ולהמנע מפעילות מאומצת לפחות 3 חודשים עד לביקורת של אורתופד, וכך עשיתי. חזרתי לביקורת,המצב ממש השתפר, והאורתופד ביקש שאנוח עוד 3 חודשים, כלומר עד חודש יולי האחרון.לקראת יולי התחלתי כמות מעטה של אימוני פיזיותרפיה,ולאחר מכן הפיזיתורפיסט שחרר אותי ונתן לי אישור לחזור לפעילות. לפני חודשיים- בתחילת אוגוסט התחלתי שוב פעם לעשות ריצות בהדרגה כמובן, 2 ריצות בשבוע שכל אורך ריצה הוא 2 קמ. לאחר ריצה אני מרגיש כאבים ממש קטנים בתאומים ברגליים,אך אני באמת לא יודע להבדיל אם זה שריר תפוס, או שזה שברי המאמץ שוב פעם. מדוע לוקח לזה כלכך הרבה זמן להחלים? האם אני צריך לעשות שוב פעם מיפוי עצמות לוודא שהשברים החלימו? האם בדיקה נוספת של מיפוי עצמות יכולה להזיק לגוף?האם מומלץ ליטול תוסף תזונה-סידן+ויטמין D? ועוד שאלה-אני מתגייס לקרבי במרץ,האם אני אוכל לחזור למיטבי עד אז? והאם במהלך השירות הצבאי יש סיכוי גדול יותר שהשברי מאמץ יחזרו,מכיוון שזה היה לי כבר? אני מתכנן להכנס ליחידה מובחרת בצבא,אם הפרט הזה חשוב. אשמח מאוד מאוד אם תוכלו לענות לי,זה נושא שמאוד מטריד אותי ואני די אבוד.

לקריאה נוספת והעמקה

Shin sp;ints זה לא שבר מאמץ. י מספר גורמי סיכון ללקות ב" ש"ס כמו יתר פרונציה ( סוג של רגל שטוחה ) קיצור שרירי הסובך , נעלים לא תקינות וכמבון ימוש יתר כאב בסובך אינו מבשר הישנות של הבעיה . אם יש אצלך גורם סיכון מבני ולא טפלתבו עד כה יש סיכון להשנות הבעיה

21/09/2019 | 16:27 | מאת: נדב

היי,קודם כל תודה רבה על המענה המהיר, בנוגע למבנה כף הרגל-הלכתי לחנות אורתופדית,ולאחר בדיקה אמרו לי שיש לי קשת מעט גבוהה,עם נטייה קטנה לקריסה,בעקבות כך רכשתי מדרסים ב2000 שח. האם יש בדיקה נוספת שאני צריך/שמומלץ לעשות בנוגע למבנה שלי?

"קשת קצת גבוה עם נטיה לקריסה" כמו שאמרו לך הנה דבר והיפוכו. אין צורך בבדיקות נוספות ואין צורך במדרס

21/09/2019 | 17:58 | מאת: נדב

הבנתי,אז מה לדעתך המצב הקיים אצלי כרגע?האם עדיין יש לי שין ספלינט? ומה עלי לעשות כדי לפתור את זה אחת לתמיד?כבר רכשתי את המדרסים,והם בשימוש אצלי כבר חצי שנה. האם עדיף שלא אשתמש בהם?

מנהל פורום אורתופדיה