בחירת סוג ניתוח.. מבולבל

דיון מתוך פורום  הסרת משקפיים בלייזר ושיפור הראייה

14/05/2019 | 02:27 | מאת: טל

שלום רב, אני בעל "קוצר ראייה" של סביב ה-2 ובעל צלינדר. לאחר בדיקת התאמה אמר הד"ר שאני בעל רשתית עבה וטובה. לאחר מכן טען שמכיוון שיש לי צלינדר מומלץ לבצע ניתוח PRK, ניתוח שמשיג תוצאות טובות יותר לבעלי צלינדר. האם יש העדפה לסוג ניתוח PRK לבעלי צלינדר? אשמח להסבר.. במכון הסרת משקפיים אחר לא נאמר שיש העדפה לסוג ניתוח מכיוון שיש לי רשתית מספקת ואני יכול לבחור.. בנוסף אמרו לי וגם מופיע בעלון שלכם שבאינטרלאסיק ה"תוצאות מדויקות" ו"חדות הראיה משופרת" לכן אני במצב מבולבל.. אשמח להסבר. במכון השני הייתי דיי בטוח שאינטרלאסיק הוא ניתוח מתקדם והחלמה קלה יותר ומהירה ולכן היא העדיפה מכיוון שיש גם תוצאות ראייה טובות יותר..

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, יש בדברים שלך המון בלבול בין מושגים שונים: ראשית, לא מדובר בעובי עבה של הרשתית אלא של הקרנית, שנית צילינדר עשוי להיות מתוקן במספר אופנים – גם באמצעות PRK וגם באמצעות ניתוחים נוספים כמו אינטרא-לאסיק. סוג הניתוח נקבע לאחר בדיקה של מספר קריטריונים וזה צריך להעשות מול הרופא ולא מול פורום. כמו כן לא נדיר שרופאים שונים, חושבים בצורה מעט שונה ויש רופאים שימליצו על ניתוח מסוג X ואילו אחרים על ניתוח מסוג Y. אני ממליץ לא להסתמך על עצות דרך פורום אלא לערוך שיחה מול המנתח המיועד ולדון בתוצאות הבדיקה ובדיקות העזר שבוצעו. כיצד לבחור רופא מנתח? זו כבר שאלה מורכבת אבל אני סבור שכמובן מומלץ לפנות לאחר המלצות אבל גם בעת השיחה הייתי הולך על הביטחון והרושם שלך מהרופא במהלך הבדיקה ולזה, לא ניתן לספק מתכון מוחלט. בהצלחה, ד"ר אורי מלר.

14/05/2019 | 09:10 | מאת: טל

לכן אני שואל האם לניתוח מסוג PRK יש לו יתרונות או במילים אחרות מתקן את הצילינדר טוב יותר מניתוח אינטרלאסיק? ושאלה נוספת האם בניתוח אינטרלאסיק מקבלים תוצאת ראיה חדה יותר מ PRK? תודה

שלום שוב, הליטוש עצמו – מספר וצילינדר אינו שונה בין טיפול PRK לבין טיפול אינטראלאסיק (במרבית המקרים, ובטיפול לקוצר ראיה) ולא. לא אמור להיות הבדל במרבית המקרים בתוצאות הטיפול בין PRK לאינטראלסיק (למעט מקרי רוחק ראיה)

מנהלי פורום הסרת משקפיים בלייזר ושיפור הראייה