משקולות יד: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

איך נתכונן נכון לחופשת הסקי הקרובה?

החורף כבר פה, אתרי הסקי באירופה פותחים בקרוב את שעריהם ועונת הגלישה יוצאת לדרך. בין אם מדובר בחופשת הסקי הראשונה שלכם או שאתם גולשים מנוסים שנוסעים מדי שנה לסקי – יש צורך להתכונן מראש לחופשה מסוג זה. הכנה טובה תשפר את חווית הגלישה ותפחית משמעותית את הסיכון לפציעות אחד מענפי הספורט האתגרי המרתקים והחווייתיים שיש הוא, ללא ספק, סקי. אך חשוב לזכור כי סקי או סנובורד, כמו כל ספורט אתגרי אחר, מצריך הכנה גופנית משמעותית רבה. בכל ענפי הספורט האתגרי יש חשיבות רבה במיוחד למיומנות הגופנית הנרכשת, בהפחתת הסיכון לפציעות ובעיות מסוגים שונים. בספורט אתגרי הפציעות עלולות להיות דרמטיות יותר מאשר בענפי ספורט אחרים, לכן הכנה לא מספיק טובה או ביצוע פעילות ברמה גבוהה מדי שאינה תואמת את רמת הגולש, עלולה להסתיים בכי רע. כדאי גם לזכור כי שיקום מפציעות ספורט שלג אינן פשוטות ועלולות להימשך חודשים ארוכים.   לביגוד מתאים יש השפעה רבה על חוויית הגלישה. צילום: שאטרסטוק   כך תעברו את חופשת הסקי בשלום! איך מתכוננים לחופשת סקי עם ילדים? סקי וסוכרת: מתכוננים מראש...
ללמוד עוד על משקולות יד
 איך לחטב את שריר היד האחורית?-תמונה

הזרועות שלכם רפוסות למראה? רוצים לעצב את שרירי הזרוע...

מאת: ד"ר איתי זיו...
13/12/2018
איך נתכונן נכון לחופשת הסקי הקרובה?-תמונה

החורף כבר פה, אתרי הסקי באירופה פותחים בקרוב את שעריהם...

מאת: ד"ר איתי זיו...
21/11/2018
אין לכם זמן? האימון האידיאלי לאנשים עסוקים -תמונה

ברור לכם שפעילות גופנית חיונית מאוד לבריאות, אבל אתם מתקשים...

מאת: ד"ר איתי זיו...
23/09/2019
נשימה בעת תרגול בחדר כושר-תמונה

מקובל לחשוב שבפעילות אנאירובית אין שימוש בחמצן, אך בהנפת...

מאת: ד"ר איתי...
22/04/2010
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל למשקולות יד?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

משקולות יד: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

היי, אחרי כחצי שנה של אימון FBW, רקחתי לעצמי מכל מיני מקורות אימון AB ביתי. אשמח לחוות דעת מקצועית. הערות: בן 49, בריא עם עודף משקל קל, מתאמן על כוח 3-4 פע' בשבוע וריצות 3 פע' שבוע. * = עם משקולות יד אימון A רגליים: סקווטאים* לאנג'ים* דדליפט* חזה: שכיבות סמיכה לחיצות חזה בשכיבה* פרפר בשכיבה* יד קדמית: כפיפות מרפקים עם שתי ידיים בעמידה* פטישים* אימון B גב: מתח חתירה ביד אחת ברכינה* כתפיים: לחיצות כתפיים בעמידה* הרחקת כתפיים לצדדים בעמידה* יד אחורית: פשיטת מרפקים בשתי ידיים בעמידה* ג'קסונים בטן: כפיפות בטן פלאנק

חגי שלום, 1.מהי מטרתך? 2. אם אתה באימון AB אתה צריך לפחות 4 אימונים בשבוע ולא 3. 3. האם מגיע לאזור הכשל באימון? פרט ואשמח לחזור אליך בהצלחה אורי

מטרה בגדול חיטוב, ירידה בשומן ועליה בשרירים. אתאמן 4 פע' בשבוע עם ה AB. משתדל להגיע לאזור הכשל, כלומר אם עושה 12 חזרות ובסט האחרון מרגיש שיכול להמשיך ל 13 ו 14 אז רושם לי להעלות משקל בפעם הבאה.

חגי שלום, חיטוב = הורדת % שומן כלומר להיות בגרעון קלורי. אימוני כוח - להשתדל להגיע לאזור הכשל בכל סט, גם אם יש צורך בהעלאת החזרות זה בסדר. לא חייבים בכל אימון אבל להיות שם. בסה"כ התכנית בסדר . בהצלחה אורי

תודה רבה!

שלום, זוכרים שהיה פעם מכשיר אימון פופולרי בשם bullworker? מדוע נעלמה לחלוטין הפופולריות שלו? האם הוא אינו יעיל או אפילו גורם נזק גופני?

מוטי שלום, אכן זוכרים, מדוע נעלמה הפופולריות שלו? מהסיבה הפשוטה שיש עוד מכשירים ואביזרים לא פחות טובים ואף יותר טובים. הוא אכן מוגבל כאביזר כושר . לא גורם נזק. בהצלחה אורי

אני מעוניין לקנות אביזר לאימוני כוח שאפשר לעשות בבית בתקופה זו. לכן חשבתי על bullworker פשוט כי זה מה שאני מכיר. האם יש לך המלצה לאביזרים יותר מודרניים ויעילים, אך כאלו שלא תופסים הרבה מקום בבית? תודה.

מוטי שלום הבולווקר מוגבל ביכולות יצירת תרגילים. ממליץ על משקולות יד מתברגים , מצרף לינק. מגוון התרגילים שתוכל לעשות איתם הרבה יותר גדול מהבולווקר. הלינק למשקולות, יש מספר חנויות אינטרנט שניתן לרכוש גם את המוטות וגם את הצלחות, https://citysport.co.il/Catalog.asp?Page=NewShowProd.asp&PRodID=1393183 בלינק הזה תמצא חדר כושר מקוון http://www.fitnessinbalance.co.il/html5/?_id=10860&did=11087&G=10646&SM=10860 במידה ויהיו לך עוד שאלות אשמח לחזור אליך. בהצלחה אורי

תודה על התשובה

שלום רב. אני בן 29 ורציתי להתייעץ איתך לגבי קניית משקולות יד ואימון. אני רוצה לקנות משקולות יד ולהתחיל להתאמן איתם ללא מאמן או מדריך. מה דעתך ? מאיזה משקל להתחיל ? כמה פעמים בשבוע ? כמה סטים ?

איתי שלום, לגבי משקל התחלתי מאחר ואיני מכירך לא יכול לענות. בגדול מומלץ לבצע אימוני כוח 3 פעמים בשבוע , מנוחה שח 48 שעות בין אימון לאימון. 3 סטים בטווח חזרות של בין 8 ל 15. בלינק המצורף תחת כותרת "חדר כושר מקוון" תמצא מידע בנושא. במידה ויהיו לך עוד שאלות אשמח לחזור אליך. www.fib.co.il בהצלחה אורי

שלום, אני בן 27, גובה 187 ושוקל כ67-66 ק"ג. אני די יציב במשקל זה אך בעבר הייתי לכיוון ה73 כשהייתי מתאמן בחדר כושר. בימים אלו בגלל הלחץ בחיים אני לא מצליח לשלב חדר כושר. רציתי לשאול האם ישנם תרגילים שאפשר לעשות בבית שיעזרו לעלייה במסה? הייתי רוצה לשקול לפחות 70(אני חושב שכעת אני על גבול התת משקל אם אהיה עם כמה קילו פחות). בעבר היה לי מולטי-טריינר היום זו לא אופציה אך יש לי משקולת יד, חבל גומי ואם מומלץ לקנות עוד דברים קטנים בסגנון זו כן אופציה. אני שואל בעיקר על תרגילים אך אם יש המלצות על תזונה מסוימת אשמח לשמוע. אני לא אוכל הרבה אך בד"כ כן משתדל לאכול מנת חלבון בבוקר ובערב(ביצה/יוגורט) יחד עם 2 מנות פחמימה (סנדויצ' לצורך העניין), צהריים מנת עוף בינונית עם תוספת פחמימה ובין לבין קצת פירות ושטויות מדי פעם (מעט). תודה רבה וגמר חתימה טובה!

אסף שלום, בהחלט אפשרי לבצע אימוני כוח בבית ולהעלות מסת שריר. ברור שעליית המסה תהיה מוגבלת ( תלוי כמובן בכמות המשקלות / ציוד ). בנוסף למשקולות יד את היכול להוסיף גם רצועות אימון בסגנון TRX .בהצלחה אורי