משקולות יד: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

אין לכם זמן? האימון האידיאלי לאנשים עסוקים

ברור לכם שפעילות גופנית חיונית מאוד לבריאות, אבל אתם מתקשים למצוא זמן פנוי? מדריך מיוחד: 5 שיטות לאימון מקסימלי במינימום זמן, שיכניסו אתכם לשנה החדשה בכושר אנו חיים בעידן עמוס מאוד: משרה מלאה בישראל כוללת 184 שעות עבודה חודשיות. הוסיפו לכך גידול משפחה, עיסוק בתחביבים שונים ועוד מטלות - ותגלו כי כלל לא פשוט למצוא זמן לפעילות גופנית, שחיונית מאוד לבריאות תקינה. במאמר הבא נסביר מדוע פעילות גופנית כה חיונית לבריאות, נפרט מהם סוגי הספורט הכי מומלצים ונצייד אתכם במספר טיפים שיאפשרו לכם - גם אם אתם מאוד עמוסים - לעשות פעילות גופנית סדירה. רגע לפני ראש השנה, מומלץ לקבל החלטות מועילות, למען הבריאות שלכם.   מהי ההמלצה של ארגוני הבריאות המובילים בעולם, בנוגע להיקף השבועי של פעילות גופנית? ההמלצה היא לבצע פעילות אירובית משך לפחות 150 דקות בשבוע. יודגש כי אם האדם סובל מעודף משקל או מאחוזי שומן גבוהים, יש לבצע 220 דקות פעילות אירובית...
ללמוד עוד על משקולות יד
 איך לחטב את שריר היד האחורית?-תמונה

הזרועות שלכם רפוסות למראה? רוצים לעצב את שרירי הזרוע...

מאת: ד"ר איתי זיו...
13/12/2018
איך נתכונן נכון לחופשת הסקי הקרובה?-תמונה

החורף כבר פה, אתרי הסקי באירופה פותחים בקרוב את שעריהם...

מאת: ד"ר איתי זיו
21/11/2018
אין לכם זמן? האימון האידיאלי לאנשים עסוקים -תמונה

ברור לכם שפעילות גופנית חיונית מאוד לבריאות, אבל אתם מתקשים...

מאת: ד"ר איתי זיו...
23/09/2019
נשימה בעת תרגול בחדר כושר-תמונה

מקובל לחשוב שבפעילות אנאירובית אין שימוש בחמצן, אך בהנפת...

מאת: ד"ר איתי...
22/04/2010
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל למשקולות יד?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

משקולות יד: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום, אני בן 27, גובה 187 ושוקל כ67-66 ק"ג. אני די יציב במשקל זה אך בעבר הייתי לכיוון ה73 כשהייתי מתאמן בחדר כושר. בימים אלו בגלל הלחץ בחיים אני לא מצליח לשלב חדר כושר. רציתי לשאול האם ישנם תרגילים שאפשר לעשות בבית שיעזרו לעלייה במסה? הייתי רוצה לשקול לפחות 70(אני חושב שכעת אני על גבול התת משקל אם אהיה עם כמה קילו פחות). בעבר היה לי מולטי-טריינר היום זו לא אופציה אך יש לי משקולת יד, חבל גומי ואם מומלץ לקנות עוד דברים קטנים בסגנון זו כן אופציה. אני שואל בעיקר על תרגילים אך אם יש המלצות על תזונה מסוימת אשמח לשמוע. אני לא אוכל הרבה אך בד"כ כן משתדל לאכול מנת חלבון בבוקר ובערב(ביצה/יוגורט) יחד עם 2 מנות פחמימה (סנדויצ' לצורך העניין), צהריים מנת עוף בינונית עם תוספת פחמימה ובין לבין קצת פירות ושטויות מדי פעם (מעט). תודה רבה וגמר חתימה טובה!

אסף שלום, בהחלט אפשרי לבצע אימוני כוח בבית ולהעלות מסת שריר. ברור שעליית המסה תהיה מוגבלת ( תלוי כמובן בכמות המשקלות / ציוד ). בנוסף למשקולות יד את היכול להוסיף גם רצועות אימון בסגנון TRX .בהצלחה אורי

היי רקע קצר: לפני 4 שנים קיבלתי מכה חזקה במרפק שלוותה בכאבים חזקים. ברנטגן לא היו ממצאים אבל לא יכלתי להישען על היד. אורתופד אמר שהגיד נפגע, תן לגוף לטפל בעצמו. לאחר חודש חודשיים, הכל נרגע. לפני כחודשיים, חזרתי להתאמן עם משקולות יד (10 קילו). אחרי מספר ימים הפסקתי ומאז, התחילו כאבים באיזור אותו מרפק (ימין) רק בתנועה מאוד ספציפית (הרמת היד כמו כשרוצים להצביע בשיעור). אולטראסאונד ורנטגן ללא ממצאים. לקיחת כדור נגד דלקת במשך 20 יום, לא שיפרה את המצב. האורתופד שהייתי אצלו אמר לי שזה קשור לשריר/גיד ואני פשוט צריך להתאמן כדי לחזק אותו. אבל זה מה שהתחיל אצלי את הסיפור מלכתחילה. האם יש בדיקות אחרות/נוספות שאני יכול לעשות בנושא הזה? תודה

ממליץ שתבצע MRI מרפק להערכת הגידים , הרצועות ואת המבני המפרקי. בברכה ,

שלום רב אורי אני מזה זמן מה עובד בבית על אימון מחזורי ארובי שבנוי משלושה מחזורים של 6 סטים שונים של תרגילי ארובי שהם סמוך-קום , מטפס הרים, קפיצות מספריים עם משקולות יד , סקוואט , דילגית וקפיצות עם רגלים מורמות כולל משקולות 30 שניות עבודה ו 10 שניות מנוחה אבל כדי לאתגר את עצמי קניתי זוג משקולות צמיד לקרסול של 2.25 קילו כול אחד לרגלים . המשקולת מתלפפת סביב הקרסול/יד או רגל . מה דעתך על אימון ארובי שמשלב משקולות בפרט משקולת חול שמתלפפת על הרגל או היד ? תודה מקרב ליבי יריב

יריב שלום, הגדר יותר בפרוט מהי מטרתך ואשמח לחזור אליך. בגדול איני חסיד של שילוב משקולויות בפעילות אירובית - לא שלא עושים זאת אבל מאד תלוי במטרה. בהצלחה אורי

אני מעוניין רק להתחטב קצת , לא שאני שמן אני במשקל המתאים אבל מעוניין בגיל 44 וקצת לשמור על כושר גופני ולהרגיש צעיר גם בעתיד זהו בסך הכול

יריב שלום, ראשית חשוב להבין כי ללא תכנית תזונה סיכוי קלוש להתחטב.. לגבי התכנית לשלב גם פעילות אירובית וגם כוח אך לא באותו תרגיל. לדוגמא: התרגילים האירוביים יותר יהיו סמוך/קום, מטפס הרים, דלגית... תרגילי כוח יהיו סקווטים, שכיבות סמיכה... ממליץ להפריד בינם, בצע את האירובי לחוד , נוח מעט ולאחר מכן את תרגילי הכוח. בהצלחה אורי