משקולות יד: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

איך נתכונן נכון לחופשת הסקי הקרובה?

החורף כבר פה, אתרי הסקי באירופה פותחים בקרוב את שעריהם ועונת הגלישה יוצאת לדרך. בין אם מדובר בחופשת הסקי הראשונה שלכם או שאתם גולשים מנוסים שנוסעים מדי שנה לסקי – יש צורך להתכונן מראש לחופשה מסוג זה. הכנה טובה תשפר את חווית הגלישה ותפחית משמעותית את הסיכון לפציעות אחד מענפי הספורט האתגרי המרתקים והחווייתיים שיש הוא, ללא ספק, סקי. אך חשוב לזכור כי סקי או סנובורד, כמו כל ספורט אתגרי אחר, מצריך הכנה גופנית משמעותית רבה. בכל ענפי הספורט האתגרי יש חשיבות רבה במיוחד למיומנות הגופנית הנרכשת, בהפחתת הסיכון לפציעות ובעיות מסוגים שונים. בספורט אתגרי הפציעות עלולות להיות דרמטיות יותר מאשר בענפי ספורט אחרים, לכן הכנה לא מספיק טובה או ביצוע פעילות ברמה גבוהה מדי שאינה תואמת את רמת הגולש, עלולה להסתיים בכי רע. כדאי גם לזכור כי שיקום מפציעות ספורט שלג אינן פשוטות ועלולות להימשך חודשים ארוכים.   לביגוד מתאים יש השפעה רבה על חוויית הגלישה. צילום: שאטרסטוק   כך תעברו את חופשת הסקי בשלום! איך מתכוננים לחופשת סקי עם ילדים? סקי וסוכרת: מתכוננים מראש...
ללמוד עוד על משקולות יד
 איך לחטב את שריר היד האחורית?-תמונה

הזרועות שלכם רפוסות למראה? רוצים לעצב את שרירי הזרוע...

מאת: ד"ר איתי זיו...
13/12/2018
איך נתכונן נכון לחופשת הסקי הקרובה?-תמונה

החורף כבר פה, אתרי הסקי באירופה פותחים בקרוב את שעריהם...

מאת: ד"ר איתי זיו...
21/11/2018
אין לכם זמן? האימון האידיאלי לאנשים עסוקים -תמונה

ברור לכם שפעילות גופנית חיונית מאוד לבריאות, אבל אתם מתקשים...

מאת: ד"ר איתי זיו...
23/09/2019
נשימה בעת תרגול בחדר כושר-תמונה

מקובל לחשוב שבפעילות אנאירובית אין שימוש בחמצן, אך בהנפת...

מאת: ד"ר איתי...
22/04/2010
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל למשקולות יד?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

משקולות יד: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום רב. אני בן 29 ורציתי להתייעץ איתך לגבי קניית משקולות יד ואימון. אני רוצה לקנות משקולות יד ולהתחיל להתאמן איתם ללא מאמן או מדריך. מה דעתך ? מאיזה משקל להתחיל ? כמה פעמים בשבוע ? כמה סטים ?

איתי שלום, לגבי משקל התחלתי מאחר ואיני מכירך לא יכול לענות. בגדול מומלץ לבצע אימוני כוח 3 פעמים בשבוע , מנוחה שח 48 שעות בין אימון לאימון. 3 סטים בטווח חזרות של בין 8 ל 15. בלינק המצורף תחת כותרת "חדר כושר מקוון" תמצא מידע בנושא. במידה ויהיו לך עוד שאלות אשמח לחזור אליך. www.fib.co.il בהצלחה אורי

שלום, אני בן 27, גובה 187 ושוקל כ67-66 ק"ג. אני די יציב במשקל זה אך בעבר הייתי לכיוון ה73 כשהייתי מתאמן בחדר כושר. בימים אלו בגלל הלחץ בחיים אני לא מצליח לשלב חדר כושר. רציתי לשאול האם ישנם תרגילים שאפשר לעשות בבית שיעזרו לעלייה במסה? הייתי רוצה לשקול לפחות 70(אני חושב שכעת אני על גבול התת משקל אם אהיה עם כמה קילו פחות). בעבר היה לי מולטי-טריינר היום זו לא אופציה אך יש לי משקולת יד, חבל גומי ואם מומלץ לקנות עוד דברים קטנים בסגנון זו כן אופציה. אני שואל בעיקר על תרגילים אך אם יש המלצות על תזונה מסוימת אשמח לשמוע. אני לא אוכל הרבה אך בד"כ כן משתדל לאכול מנת חלבון בבוקר ובערב(ביצה/יוגורט) יחד עם 2 מנות פחמימה (סנדויצ' לצורך העניין), צהריים מנת עוף בינונית עם תוספת פחמימה ובין לבין קצת פירות ושטויות מדי פעם (מעט). תודה רבה וגמר חתימה טובה!

אסף שלום, בהחלט אפשרי לבצע אימוני כוח בבית ולהעלות מסת שריר. ברור שעליית המסה תהיה מוגבלת ( תלוי כמובן בכמות המשקלות / ציוד ). בנוסף למשקולות יד את היכול להוסיף גם רצועות אימון בסגנון TRX .בהצלחה אורי

היי רקע קצר: לפני 4 שנים קיבלתי מכה חזקה במרפק שלוותה בכאבים חזקים. ברנטגן לא היו ממצאים אבל לא יכלתי להישען על היד. אורתופד אמר שהגיד נפגע, תן לגוף לטפל בעצמו. לאחר חודש חודשיים, הכל נרגע. לפני כחודשיים, חזרתי להתאמן עם משקולות יד (10 קילו). אחרי מספר ימים הפסקתי ומאז, התחילו כאבים באיזור אותו מרפק (ימין) רק בתנועה מאוד ספציפית (הרמת היד כמו כשרוצים להצביע בשיעור). אולטראסאונד ורנטגן ללא ממצאים. לקיחת כדור נגד דלקת במשך 20 יום, לא שיפרה את המצב. האורתופד שהייתי אצלו אמר לי שזה קשור לשריר/גיד ואני פשוט צריך להתאמן כדי לחזק אותו. אבל זה מה שהתחיל אצלי את הסיפור מלכתחילה. האם יש בדיקות אחרות/נוספות שאני יכול לעשות בנושא הזה? תודה

ממליץ שתבצע MRI מרפק להערכת הגידים , הרצועות ואת המבני המפרקי. בברכה ,

שלום, אני בת 28 לפני כ 4 שנים התחלתי להתאמן בסדרת אימונים קלילה עם משקולות יד ללא כאבים מסויימים, אך לפני כשנה וחצי הבחנתי בנפיחות בצד ברך שמאל ואילו בצד ימין אין את אותה נפיחות, כאשר אני לובשת מכנסיים וחצאיות ממש רואיםאת השוני בן הרגליים באופן מוזר, גם לאחר ירידה במשקל הנפיחות נשארה, מציינת שהתחושה היא כמשו זר בצד הברך וכאבים קלים בלבד אך בשעות הערב העמידה מקשה. ביצעתי צילום לברך אולטרסאוד שהממצאים היו שמדובר בשומן בלב. נשלחתי על ידי אורטופד לmri, ולהלן התוצאות: ממצאים: לא הודגמו שברים, בצקות לשדיות או אוסטאונקרוזיס. הרצועות הצולבות והרצועות הקולטרליות תקינות. ללא עדות לקרע בשני הסהרונים. סימני טנדינוזיס מינימלי בגיד הפיקה הפרוקסימלי. סחוס הפיקה תקין. נוזל תוך מפרקי בכמות פיזיולוגית. ללא הדגמת ציסטה פופליטאלית. מודגמת בצקת קלה במישור שומן בין ה- ITB לבין ה- LFC. ללא הדגמת גוש ברקמות הרכות באזור הברך. לסיכום: RUNNERS KNEE קל, ללא הדגמת ממצא חריג משמעותי אחר קיבלתי הפניה לפיזיותרפיה וכדורים נגד דלקת שגרמו לי לתופעות לוואי ולא ניכר שיפור בנפיחות. אני מרגישה שלאובחנתי בצורה נכונה והבעיה כבר נמשכת שנים ומתסכלת אשמח לדעתךך על תוצאות הבדיקה ופירוט הבעיה שציינתי כמו כן גם הפסקתי להתאמן, יש צורך בכך או שאפשר להמשיך? מודה מראש

מאחר שלא ראיתי את הבדיקה ( ראיתי את הפענוח שלה) אין לי אלא לסמוך עלהמפענח שמצא רק שינויים קלם בגיד שלהשרירי הארבעה ראשי במקום התחבורתו לפיקת הברך

ממה זה יכול לנבוע? יש טיפול שהיית מליץ בכל זאת?