קטלבלס: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לקטלבלס?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

קטלבלס: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום, לאחרונה ראיתי המלצות על אימון פונקציונלי עם רצועות. מה זה בעצם אימון פונקציונלי ומה היתרון לאימון עם הרצועות?

רועי שלום, אימון פונקציונלי משמעו אימון תפקודי שמטרתו לשפר את תפקוד המתאמן והוא מתאים לכולם מכאלו הסובלים מבעיות גב ועד ספורטאים מצטיינים. רצועות ה TRX ואחרות הן בסך הכול כלי אחד מתוך רבים אחרים כגון קטלבל, שקי חול, משקולות חופשיים, צמיגים..... לכל אחד מכלים אלו אפיונים שונים וחשוב לא להתמקד רק באחד מהכלים. בהצלחה אורי

שלום וברכה אני בן 28 עם קיפוזיס מבני, מתאמן בסביבות ה5 פעמים בשבוע אימונים פונקציונאלים, קרוספיט, קטלבלס, TRX, ריצה , אופניים ושחייה. אני מעוניין להעלים כמה שיותר מבחינה אסתטית את הקיפוזיס, אני משתדל לעשות תרגילים לחיזוק מקרבי השכמות ולהמעיט בתרגילים לחיזוק החזה. אני משתמש בגליל להגמשת הגב העליון. כמו כן כנראה בגלל הקיפוזיס נוצרה לי הקשתה בגב התחתון. איך אני יכול לתקן את התופעה הזו? האם יש תרגילים שלא רצוי לעשות עם קיפוזיס? איזה סוג שחייה מומלץ יותר? אילו קבוצות שרירים הכי רצוי לחזק? בברכה

שלום רועי, יופי שהתחלת להשתמש (בעצתי...) בגליל להגמשת הגב העליון. מומלץ שתבצע מתיחות של שרירי זוקפי הגו ושרירי ירך אחורי. בטאי צ'י ויוגה מדגישים את הארכה של הגו, "לגבוה". אתה יכול לתרגל את זה לבד- לנסות ולחוש את הגביהה בעמידה ובישיבה. התחושה כאילו חוט דמיוני מושך אותך מהקודקוד. לגבי שחייה- חתירה , להדגיש תנועות ארוכות של הידיים. חתירה לאחור גם מסייע. צריך לשים לב למנח הגב התחתון בעת הציפה במיים - להמנע מהקשתת הגב התחתון ולהחזיק את הבטן בפנים. יש גם תנועות דולפין שעושים וזה טוב - תנועה בצורה גלית מבלי להפעיל את הידיים.

גם אני סובל מקיפוזיס מגיל צעיר.. במשך שנים עשיתי פילאטיס אשר אכן מכסה את ההמלצות שניתנו כאן, ובמשך השנים האחרונות אני מתמקד יותר בשחייה. היני שוחה 3 פעמים בשבוע; כקילומטר אחד בכל פעם משולב חתירה,חזה וגב (כולם נעשים בצורה נכונה לגב וצוואר, מאמץ, יעילות, וכו). שאלתי היא: האם אתה ממליץ להתמקד בסגנונות החתירה קדימה וגב בלבד מאשר שילוב עם שחיית חזה? תודה!

שלום רב אני בן 28 שוקל 74 ק"ג 1.72 מטר ואני עושה כל יום פעילות גופנית. אני מתאמן בקרוספיט, קטלבלס , TRX , ריצה , אופניים ושחייה. אני מכור לפעילות גופנית ואני מפחד שאני מגזים, אני משתדל לפחות פעם בשבוע לעשות יום מנוחה ואימון מתיחות ושיפור טווחי תנועה. אני אוכל הרבה פחמימות, בערך 3 פעמים בשבוע דגים ובשאר הימים מקבל את החלבון בעיקר ממקור צמחי, ופעם בהרבה זמן אוכל עוף או בקר. אני חושב שאני לא מכניס מספיק חלבון לגוף. מידי פעם יש לי דלקות וחולשה בשרירים, אני מניח כתוצאה מעומס פעילות או תפריט תזונתי לקוי. השאלה שלי היא האם יש מקום להכניס לתפריט גם אבקות חלבון? הבנתי שאדם שמתאמן בצורה אינטנסיבית צריך לפחות 1.6 גרם חלבון לכל ק"ג ממשקל גופו. בברכה

הי יואב, בהחלט אתה צריך לדאוג לתזונה מתאימה לפעילות האינטנסיבית שלך. בין היתר כמות חלבון ופחמימות מספקת. יש לשקול להוסיף חלבון דרך אבקות חלבון אבל לא בטוח שאתה צריך. צריך לחשב את כמות החלבון היומית שלך ובהתאם להחליט. לגבי הכמות החלבון הנדרשת 1.6 ג'/ק"ג יכול להיות שהיא מתאימה אבל צריך לשמוע קצת יותר על סוג האימונים שלך והמטרה שלך. אני ממליצה מאוד לגשת לדיאטן/ית ספורט שיתאימו לך את התזונה בהתאם לאימונים והמטרה שלך. שיהיה בהצלחה, ענבל

שלום רב יש לי קיפוזה מבנית ואני מעוניין לשפר את בריאות הגב וגם את החזות. אני בן 28 פעיל מאוד במשך הרבה מאוד שנים, מתאמן כל יום בקרוספיט, קטלבלס , TRX , ריצות , אופניים, שחייה, ומכריח את עצמי לפחות פעם בשבוע לעשות אימון מתיחות ושיפור טווחי תנועה. רציתי לדעת אילו תרגילי מוביליטי/גמישות לגב העליון יש שיכולים לעזור לי עם הקיפוזיס? והאם יש אביזרים מיוחדים שיכולים לעזור לי בתרגילים אילו? בברכה

שלום רועי, אתה יכול להשתמש בגליל פלדנקרייז-עשוי מפוליאורטן מוקצף או מספוג קשיח. מניחים את הגליל לרוחב מזרון התעמלות ושוכבים עם הגב האמצעיו\או העליון על המרכז הגליל, כאשר הידיים תומכות בראש ומניעים את הגב על הגליל, בכיוון למטה ובחזרה למעלה. פעילות זו מגמישה את תנועתיות עמוד השדרה העליון. את הגליל ניתן לרכוש ברשתות הספורט. בהצלחה !