עומס יתר על שריר הלב: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לעומס יתר על שריר הלב?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

עומס יתר על שריר הלב: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום רב אורי, יש לי שאלה שעלתה לי בהקשר של ריצה בעליה, אני מצטער אם זה קצת סיפור ארוך. אני מבצע פעם בשבוע אימון הפוגות של ריצה בעליה מספר פעמים עם הפסקת מנוחה בין עליה לעליה, אורך העליה כ-40-50 מטר, בזווית של 35-45 מעלות, על חול רך ולא יציב, התחלתי את האימון כמובן בהדרגה ובכל אימון הוספתי חזרה אחת, כלומר כל שבוע רצתי את העליה פעם אחת יותר מבאימון הקודם, בשבוע שעבר עליתי 8 פעמים. אני פונה אליך כי נראה היה לי טיפה מוזר התחושה שיש לי אחרי כל אימון כזה, וזה רק מתגבר עם כל עליה ברמה, אני מרגיש ממש מרוקן מאנרגיה ברמות שלא הכרתי לפני זה, ואני עושה ועשיתי הרבה ספורט בחיים (דרך אגב אני בן 17.5 מתאמן לצבא). בקיצור הרגשה כאילו לא ישנתי 3 ימים, כאב ראש שלא עובר איזה 15 שעה אחרי האימון, ועייפות כאילו אין לי חמצן במוח. גם בזמן האימון בשלבים של העליות האחרונות אני מרגיש עייפות כבדה וצריך כח רצון גדול כדי להמשיך באימון, ומדי פעם יש בחילה קלה שאני מחכה קצת שתעבור לפני שאני עושה עוד עליה... בקיצור, משהו שאני לא רגיל אליו בספורט. ולעניין: אני יודע שבשרירים הרגילים בגוף ככל שמעמיסים יותר באימון כך זה יותר טוב כל עוד נותנים מנוחה מספקת ומזון לשריר כדי שיתפתח, אבל השאלה שלי אם זה אותו דבר לגבי שריר הלב, שפעולתו שונה משל שרירים רגילים, האם זה בריא לגוף ומחזק את הלב להגיע לאימון שיא מבחינת אימוץ הלב עד כדי תחושות כמו שתיארתי אחרי אימון (שכמובן עוברות תוך 15 שעה). או אולי זה לא בריא וצריך להזהר ולא לאמץ את הלב עד לשיא, אשמח מאוד אם תבהיר לי את העניין. מקווה שהובנתי.

דב שלום, אין מספיק נתונים מתאורך לגבי סה"כ האימונים שאתה עושה. האם אתה עושה עוד אימונים במשך השבוע ? מה רמת הדופק אליה אתה מגיע? כמה אימונים בשבוע ? כמה זמן האימון ? משך ההפסקות בין העליות?ועוד........ על פניו הסמפטומים שאתה מתאר מאפיינים אימון יתר. ממליץ לבצע מנוחה לשבוע בלי אימונים. כמו כן מצרף לינק למאמר על אימוני הפוגות.ממליץ בחום להתיעץ עם מאמן כושר מנוסה. http://www.ayalot.com/modules.php?name=News&file=article&sid=192 בהצלחה אורי

תודה אורי, את המאמר כבר קראתי לפני... אני עושה עוד אימונים במשך השבוע אבל אני די משוכנע שהבעיה היא לא אימון יתר במקרה הזה, אני עושה פעמיים בשבוע אימון קפיצה בדילגית (סבולת לב ריאה), פעמיים בשבוע אימון מתח (אחרי הדילגית), ופעם ביומיים אימון שכיבות סמיכה וכפיפות בטן. בהחלט לא מעמיס על עצמי יותר מדי, וחוץ מזה פעם אחת בשבוע אימון העליות המדובר. אני לא מודד את הדופק אז אני לא יודע, אבל אני משער שקרוב לדופק המירבי (200 לדקה אולי), האימון אורך 30 דקות ומשך ההפסקות בין העליות 3-4 דקות. בנוסף אני מציין שתחושת העייפות הכללית, וכאב הראש שנמשכים רבע שעה בערך אחרי האימון, והבחילה הקלה מדי פעם בזמן האימון, מופיעים רק באימוני העליות, בשאר האימונים כל השבוע התחושות רגילות לחלוטין. בקשר להמלצה שלך, אני מתייעץ עם מאמן כושר- איתך בפורום הזה- וזה עוזר לי מספיק... תודה מראש.

20/09/2006 | 10:59 | מאת: אפרת
מתוך פורום פסיכיאטריה

ד"ר הידש שלום, מזה שלושה וחצי שבועות אני נוטלת רמרון 15 מ"ג (לפני כן טופלתי בסרוקסט). סבלתי מהתקפי חרדה, דיכאון, חוסר שינה ולעיתים רחוקות ממחשבות תורדניות. סרוקסט עזר לי בטיפול נגד חרדה ודיכאון אך לא פתר את בעיית חוסר שינה - זאת בעצם הסיבה למעבר לרמרון. שאלותיי: 1. מאז שאני נוטלת רמרון אני חשה (בעיקר לקראת שעות ערב) כבדות ונפיחות ברגליים באזור הקרסול. האם רמרון יכול לגרום לתופעה כזאת? האם זה מצביע על כך קיים עומס יתר על הלב עקב נטילת התרופה? 2. כשהתחלתי לקחת רמרון הרגשתי שיפור משמעותי בעניין השינה, אך בכמה לילות אחרונים חוזר לי דפוס שינה שהיה לפני תחילת הטיפול ברמרון - קשיי הרדמות התעוררות כעבור כ- 4 שעות מאז ההרדמות ואחר כן מצב של ON-OFF עד הבוקר. האם הסיבה היא שהמינון נמוך? האם יכול להיות שפיתחתי סבילות לתרופה? האם משך התקופה בה אני נוטלת התרופה איננו מספיק להסקת מסקנות ועליי להמתין? תודה מראש

לאפרת לא כתבת אפילו בת כמה את. בכל אופן הרמרון אינו משפיע על הלב ולא מפתחים סבילות לתרופה. לעתים תופעת הלוואי של הכדור, השיפור בשינה (תופעת לוואי מבורכת), חולפת כאשר הגוף מסתגל לתרופה. להשפעה נוגדת הדיכאון בדרך כלל צריך לחכות יותר זמן ולטפל במינונים גבוהים יותר. שנה טובה דר' גיורא הידש

28/04/2002 | 00:46 | מאת: שלמה
מתוך פורום תזונה טבעית

ראיתי כי ירקות כמו מלפפון, עגבניה , פלפל , כרוב , חצילים , וכ"ו ניתן לאכול ללא הגבלה (בסלט או ככה סתם) בדיאטה וגם לא (כי זה כניראה לא משמין) האם זה נכון? אם זה נכון, האם הדבר נכון גם לגבי חמותים - כמו מלפפונים במלח . בחומץ , כרוב כבוש, פלפל חריף (מאלו שיש בקופסאות שימורים - הירוקים הקטנים המוחמצים)? אנא ענו לי תודה

שלום שלמה ירקות טריים, מבושלים, אפויים וצלויים אפשר לאכול ללא הגבלה, כל עוד מוסיפים להם כמות שמן קטנה ומדודה (כי אמנם הירקות לא משמינים, אך השמן כן). הסיפור קצת שונה עם ירקות כבושים- אמנם כמות הקלוריות לא השתנתה, אך כמות המלח השתנתה, ועלתה בהרבה. ירקות כבושים מאד עשירים במלח, ואכילת מלח בכמות בלתי מוגבלת די בעייתי בריאותית: עומס מיותר על הכליות, אפשרות לעליה בלחץ הדם, אפשרות ליצירת בצקות, עומס יתר על הלב- כולם יכולים להגרם מאכילה מוגזמת של מזונות מלוחים מאד (וזה כולל גם זיתים, פיצוחים מכל הסוגים, שימורים באופן כללי, דגים מלוחים וכד'). אז להוסיף 1-2 מלפפונים חמוצים לארוחה זה טעים ולא מזיק, לבסס את המזון היומי שלך על מזונות מלוחים מידי- לא מומלץ. בתיאבון.

02/05/2002 | 11:57 | מאת: שלמה
מתוך פורום תזונה טבעית

פרט לבעיה של המלח (נניח שאין לי בעיה עם צריכת מלח) האם מבחינה קלורית - השמנה יש בעיה עם ירקות כבושים / חמוצים או שדינם כדין ירקות טריים = אכילה ללא הגבלה (שוב בהתעלמות מפקטור המלח לרגע)?