באפס מאמץ: בדיקת הלב החדשה שתוכל להציל את חייכם

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מונעים את התקף הלב הבא: פיתוח חדשני מאפשר לזהות איסכמיה לבבית – מצב העלול לפגוע בתפקוד הלב ומהווה את סיבת המוות השנייה בעולם המערבי. בניגוד לבדיקת המאמץ הישנה, בבדיקת הלב החדשה לא נדרש כל מאמץ מהנבדק

מכון רפואי
077-9967415 (מספר מקשר)

לא נחדש הרבה אם נספר לכם שאחד הכללים החשובים ביותר בשמירה על בריאות הוא מניעה מוקדמת של מחלות. למרבה הצער, לא תמיד אפשר לשלוט בכל סכנה בריאותית שצפויה לנו מעבר לפינה, ויחד עם זאת יש מספר בדיקות שהקפדה על ביצוען יכולה בפירוש למנוע מראש מחלות מסוכנות ולהציל חיים.

בדיקות אלו כוללות: ממוגרפיה לאיתור מוקדם של סרטן השד, קולונוסקופיה לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס וגם - בדיקת לב במאמץ, המומלצת לגברים החל מגיל 40 ולנשים מגיל 50, או בגיל מוקדם יותר בהתאם להיסטוריה הרפואית. בדיקה חדשה ומומלצת לאיתור מוקדם של איסכמיה לבבית מציעה פיתוח חדשני בשם HEART TRENDS המאפשר לזהות מצב מסוכן זה ללא כל מאמץ.

"איסכמיה לבבית היא סיבת המוות השנייה בעולם המערבי", מסבירה האחות אניסימוב. "מדובר במחלה המאופיינת בהפחתה של אספקת דם לשרירי הלב, שכתוצאה ממנה נפגע תפקודו. הסימפטומים העלולים להעיד על מצב זה הם למשל תעוקת חזה/ קוצר נשימה בעת מאמץ". לדבריה, הסיכון לבעיה זו עולה עם הגיל והוא מושפע מגורמי סיכון שונים הקשורים באורח החיים שלנו, כמו למשל צריכה קבועה של בשר אדום, עישון וסטרס.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

"הבדיקה אורכת כ 20 דקות ובמהלכה אפשר להתנהל כרגיל – אפשר לנוח או ללכת. הנבדקים חוגרים מעין חגורה אלקטרונית סביב בית החזה, שלמעשה מקליטה את פעילות הלב", מסבירה אניסימוב. "הטכנולוגיה של בדיקת HEART TRENDS מבוססת על אלגוריתם חדשני שמנתח את השינויים בקצב הלב, מה שמאפשר זיהוי של חוסר יציבות במערכת הסימפתטית והפרה-סימפתטית – תת מערכות במערכת העצבים האוטונומית.

לפי מחקרים, הקשר בין שתי המערכות הללו מצביע על רמת סיכון גבוהה למוות (מכל סיבה שהיא) וכן על הופעה של אירועים לבביים שעלולים להסתיים במוות. זו למעשה המטרה העיקרית של הבדיקה – למנוע את הסיכון מראש, עוד הרבה לפני הופעת הסימפטומים".

בדיקת לב

יתרונות הבדיקה החדשה

קיימים שני יתרונות מובהקים בביצוע בדיקה זו לעומת בדיקת לב במאמץ:

קלות הביצוע - כאמור, בדיקה זו אינה כרוכה במאמץ.

אמינות – מחקרים הוכיחו כי בדיקה זו אמינה אף יותר מבדיקת המאמץ המוכרת, והיא מדויקת ב-77% לעומת 27% של בדיקת מאמץ סטנדרטית.

היכן ניתן לבצע את הבדיקה?

כיום ניתן לבצע בדיקה זו בארץ ב"מכון אביאל", ברח' הרברט סמואל 17 חדרה. הבדיקה ניידת וניתן לבצעה בכל מקום בהזמנה מראש. בדיקת HEART TRENDS מאושרת על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות ועברה מחקרים קליניים בשיתוף פרופ' אילן גולדנברג, קרדיולוג בכיר במרכז הלב בבית החולים שיבא. עלות הבדיקה: 500 שקל.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין 

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

    עוד בתחום