חוסר ויטמין C: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

כמה אתם יודעים על סגולות הלימון?

הוא צהוב, ריחני ואומרים עליו שהוא מוסיף המון – בואו לבחון את עצמכם ב-12 שאלות: כמה אתם יודעים על הלימון ויתרונותיו לבריאותנו? אין כמעט בית בישראל שלא משתמש על בסיס יומיומי בפרי הלימון - אם זה לתיבול סלט הירקות, לשתייה או כתוספת חמצמצה לשלל מאכלים. הלימון הוא פרי הדר אהוב מאוד, שלא רק מוסיף לנו המון טעם לאוכל, אלא גם תורם לא מעט לבריאות.  בואו לבדוק - כמה באמת אתם יודעים על יתרונות הלימון ומדוע כדאי לשלב אותו יותר בתזונה היומיומית שלנו.   webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen
ללמוד עוד על חוסר ויטמין C
כמה אתם יודעים על סגולות הלימון?-תמונה

הוא צהוב, ריחני ואומרים עליו שהוא מוסיף המון – בואו לבחון...

מאת: טובה בר-שאן
20/02/2019
ויטמין - vitamin-תמונה
מאת:
23/06/2011
תוסף תזונה לפריון הגבר-תמונה

חדש בצרכנות: תוסף תזונה המיועד לשיפור איכות הזרע של הגבר....

מאת: מערכת zap...
16/08/2009
על נשים והשמנת חורף-תמונה

הנטייה להשמנה בחורף מדאיגה נשים רבות. כושר גופני, הליכה,...

מאת: ד"ר אסנת...
07/12/2008
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לחוסר ויטמין C?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

חוסר ויטמין C: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום, ביתי בת שנתיים, ברקע, עיכוב התפתחותי רציני.. עשינו בירור מלא (MRI, EEG מחלות מטבוליות ניקור מותני לניורוטרנסמיטורים).. הכל תקין, כרגע ללא אבחנה) בשנה האחרונה גם FTT (אורך ומשקל ירדה מאחוזון 50 למתחת לאחוזון 3). כל הבדיקות תקינות כולל בדיקות גסטרו ששללו בעיות מעי. אוכלת יפה מאוד ובכל זאת לא עולה במשקל ובגובה, היפטונית, עייפה תמיד וחלשה מאוד, לא מדברת עדיין, לא זוחלת וכו'. שמתי לב בבדיקות הדם שלה שמדד האקליין פוספט תמיד נמוך, נבדק 6 פעמים בשנה האחרונה ויצא בכל הבדיקות 109-120 כשטווח 160-380. בנוסף, גם ויטמין B6 גבוה (36) כשהטווח 9-27. האם יכול להיות שסובלת מ- HPP וזה יכול להסביר את מצבה הכללי? כרגע אנחנו ללא אבחנה.. עשינו ציפ גנטי שחזר תקין וממתינים לתוצאות בדיקת אקסום. האם יכולה להיות סיבה אחרת ל- ALP נמוך (שללו אובדן חלבונים ושומנים, אוכלת יפה, לא משלשלת, בירור ספיגת ויטמינים תקין פרט ל- B6 וגם B1 שיצא קצת גבוה). עשינו בדיקת דם לנוגדני צליאק, יצא גם תקין. תודה רבה.

המונח "כל הבדיקות תקינות" הוא ביטוי מסוכן. אינני יודע מה בדקו ומה תקין. אולי אני חושב על בדיקות אחרות שלא בדקו? אין לי שום מושג מדוייק על הילדה. על כן אינני יכול לאמר עליה דבר. גם אתר לא יכות לבדוק ילדים. באתר אפשר לתת הסברים ולתת אפשרויות מספר לפי תופעה. לפעמים לפי כל הנתונים שיש יש עוד אפשרות לגבי אלקאלין פוספטז נמוך: מופיע בספרות תת תזונה, חוסר חלבון, מגנזיום נמוך, תת פעילות של בלוטת התריס, חוסר אבץ, חוסר ויטמין C, מחלת וילסון-מחלת כבד ובהיפופוספטזיה.

שלום דר קרטר סובל מקרוהן ומעי רגיש ובמשך 3 שנים לא אכלתי פירות וירקות. כתבת לי שהיות ויש מחסור בוטמין B12 כדאי לקבל בהקדם זריקות למנוע נזק. רציתי להבין יותר 1. יש לי כ 190 PMOL/L ובקופח כללית הנורמה היא 170 ומעלה . אם כך למה לדעתך יש מחסור משמעותי? 2. מדוע צריך בזריקות? למה לא בכדורי מציצה ? אם כך למה לדעתך הכי מסוכן שנגרם לי נזק ממחסור ב B12? 3. האם לא מסוכן יותר שיש לי סימני מחסור בויטמין C ( דימום חניכיים, נקודות בעור ) היות ו 3 שנים לא אכלתי פירות וירקות? איך אצליח לקחת ויטמין C אם זה גורם לי לכאבי בטן? תודה רבה

שלום רמות ויטאמין צקינות הן תקינותץ נאחר והרמה בטטח הנמוך ניתן לעקוב אם מחליטים לטפל- ניתן גם בכדורי מציצה הנספגים יש לדם לגבי ויטאמין C- חוסר נדיר ביותר קיימים תכשירים מרובים בשוק- שווה לנסות כמה על מנת להתאים אחד שלא גורם לכאב

שלום רב, אני בת 25 , כבר 5 שנים לא אכלתי פירות ולא אכלתי ירקות. רציתי לשאול אם זה יכול לגרום לי לנזקים? האם אפשר לחלות במחלות בגלל זה..? האם נגרם לי נזק בלתי הפיך? אני מאוד פוחדת שנגרם לי נזק בלתי הפיך. תודה מראש, טליה

אנשים שלא אוכלים ירקות ופירות, החוסרים העיקריים שיכולים להופיע הם מחסור בויטמין C, בטה קרוטן, אולי כמות בלתי מספקת של אשלגן. אם את מתכוונת להמשיך לא לאכול דברים אלה אז כדאי ליטול מולטי ויטמינים הכי פשוטים שיש (קופ"ח, צנטרום וכו'). ובעצם תתגברי על החוסרים האלה. מה שיש בפירות וירקות ואין בשום מקום אחר זה פיטו כימיקלים ולא שאי אכילה שלהם עושה נזק לגוף אלא היא לא נותנת לגוף את אותן ההגנות לפני מחלות שניתן לקבל מאכילת פירות וירקות. לגבי הפחד שלך, חבל לפחד הרי את לא אוכלת פירות וירקות וממשיכה לא לאכול אותם. אז אם את מרגישה טוב ואין דימום מהחניכיים ואת לא עייפה מידי ואין לך תופעות אחרות אז כניראה שלא קרה שום דבר. עכשיו תחשבי על העתיד - או שאת מתחילה ליטול ויטמינים או שאת מתחילה לאכול ירקות ופירות.

כמו שאולגה הציעה שתשלימי את החסר בפורמלות/תוספי מזון (ישנם תוספים שמכילים קומפלקס של ויטמנים ומינרלים כמו קלמדין של סופהרב שיכולים להתאים להשלמת החסר). אבל האם עשית בדיקות דם? האם נמצא מחסור? האם את לא חשה בטוב? האם ניסית לאכול ירקות ופירות בצורה שונה - פשטידות, קציצות, רסקים וכדומה? ממליצה שלאחר שתעשי בדיקות דם, תתייעצי עם נטורופת/דיאטן שיתאים לך תזונה אופטמילית בהתאם לצרכים שלך + תוספים בהתאם לצורך.

היי חורש בזמן האחרון שמעתי הרבה דעות של אנשי מקצוע שממליצים לצרוך ויטמין C בשעות הבוקר כי הוא בעל תכונות ממריצות,ואפילו שמעתי אנשים שהמליצו לצרוך את הויטמין C עם קפאין לפני אימון ושהוא בעל תכונות ממריצות ביותר,האם יש אמת בדבר?? תודה

נדב, ויטמין C, הוא אנטיאוקסידנט, בעל השפעות נרחבות על גוף האדם ואף משמש כחומר משמר טבעי בתעשיה. יש לו יכולת מצויינת "ללכוד" רדיקלים חופשיים ולהאט חימצון.מחור בויטמין C, יכול להביא לפגיעה ברקמות ולמחלת הצפדינה.ישנה מחלוקת, לגבי השפעות של תיסוף ויטמין C,לספורטאים- למעשה, מחד, ישנם מחקרים שאף שמלמדים על פגיעה בביצועים של ספורטאים בתיסוף של מעל 1000 מ"ג ביום, אולי בגלל שלעומס של לתהליכי החימצון יש גם צורך כדי להביא לאפקט האימון. מאידך, מחסור בויטמין C, יכל לגרום לתשישות יתר אצל ספורטאים ולפציעות של רקמות חיבור. מכאן שאני ממליץ לצרוך ויטמין C, אך לא במינון מוגזם. 80-120 מ"ג ביום, בעדיפות מפירות וירקות. לא ידוע לי על תכונות ממריצות של ויטמין C, או השפעות ישירות על גירוי של מערכת העצבים, כשם שיש לקופאין.

ישנם מחקרים שמלמדים על פגיעה בביצועים של ספורטאים בתיסוף של מעל 1000 מ"ג ביום, אולי בגלל שלעומס של לתהליכי החימצון יש גם צורך כדי להביא לאפקט האימון- אז אם ניצור תנאי אימון מלאכותיים, ונביא לעקה חמצונית זמנית ולאחריה ניתן אנטיאוקדנטים , האם זה יכול להביא לשיפור ביכולות הפיזיולוגיות? ( זה בפועל יכול להתקיים ע"י מינון גבוה ומינון נמוך של ויטמין C לסירוגין בכל אחד מהימים)