תוסף סלניום: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

חורף בריא: איזו חליטת צמחים מתאימה לכם?

קמומיל, נענע, מנטה, לואיזה, קינמון, שומר, הל, ציפורן, ג'ינג'יר הם צמחי מרפא ותבלין שניתן לרקוח מהם חליטות לחורף. הכירו את סגולותיהם הרפואיות של חליטות הצמחים הכי מוכרות קמומיל, נענע, דבש, לואיזה, קינמון, תפוח, תפוז, פטל שחור, תות עץ, אוכמניות, חמוציות, שומר, רימונים, דובדבנים, לימון, תערובת צ'אי מסאללה - כל אלה הם רק חלק מהאוצרות שמגיש לנו הטבע. אילו ויטמינים ומינרלים יש בכל חליטה ולאילו מטרות היא יכולה לסייע? הרשימה לפניכם:     מהן היתרונות של שתיית חליטת צמחים? הטיפול בצמחי מרפא הוא צורת הריפוי העתיקה ביותר המוכרת לנו, והצמחים משמשים כבסיס לתעשיית התרופות המודרנית. לחליטות הצמחים, המופקות מצמחי מרפא ומפירות יש סגולות רפואיות מיוחדות. מחקרים רבים הצליחו לבודד מצמחי המרפא ומהפירות חומרים פעילים שיעילותם הרפואית הוכחה. החומרים הפעילים עוברים ברובם למים החמים ומוסיפים להם צבע, טעם וגם סגולות בריאות מיוחדות. אפשר להשתמש בחומרים הפעילים בצמח גם...
ללמוד עוד על תוסף סלניום
חורף בריא: איזו חליטת צמחים מתאימה לכם?-תמונה

קמומיל, נענע, מנטה, לואיזה, קינמון, שומר, הל, ציפורן,...

מאת:
17/12/2012
ט"ו בשבט: הפירות הפחות מוכרים-תמונה

ט"ו בשבט הגיע, חג לאילנות: רובנו כבר מכירים את שבחי התמר,...

מאת: מור דואני
15/01/2014
גבר הולך לאיבוד-תמונה

"גבר לא יספר על כך, גבר לא יגלה".. על גיל המעבר בגברים,...

מאת: עכשיו זה...
29/08/2002
תזונה מתאימה לחולי לופוס-תמונה

חשיבות תזונה נכונה ידועה לכולם. האם היא מקלה גם על חולי...

מאת: מערכת zap...
01/01/2009
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לתוסף סלניום?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

תוסף סלניום: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום רב, אני נוהגת לסחוט כל בוקר מיץ גזר טבעי בשביל עיכולים סדירים, ובריאות. מה הכמות המותרת של מיץ גזר שלא מומלץ לעבור אותה? עקב כל מיני הרעלות סלניום ששמעתי עליהם וכו.. הכמות שאני שותה כרגע היא כוס גדולה כל יום. שזה 250-300 מ"ל. לרוב בצרוף תפוח יחד. וביחד זה 300 מ"ל. ליום. כבר חודש. האם בגדול מותר לשתות כל יום כוס מיץ גזר לחלא נזק והצטברויות של מגנזיומים ומתכות וסלניום? אותה שאלה לגהי סלק סחוט טרי, כמה מותר לשבוע

שלום רוית, אין שום סכנה של הרעלת סלניום או כל מתכת אחרת משתיית מיץ גזר ליום. לרוב מדובר בכמות גדולה של בטא קרוטן, נגזרת של ויטמין A, אך לא בכמויות האלו. כמו כן תלוי מכמה גזרים את מכינה את המיץ. בברכה,דנה

שיוצא מהם 250 מ"ל מיץ גזר. כוס כזאת כל יום כל הזמן, לא מזיקה בשום צורה? על מה דיברו שסלניום שוקע כמו אבנים בכליות?

מה חשיבותה של אכילת סלק לבריאות?

הסלק הסגול שייך למשפחה של סלק הסוכר, סלק הסוכר הוא לבן המשמש להפקת סוכר ולהוספת מתיקות למאכלים. הסלק הסגול שונה לגמרי בתכונותיו מהסלק הלבן. 100 גרם של סלק סגול לא מבושל מכיל 88% מים. 1.6 גרם חלבון, 6.8 גרם סוכר . הסוכרים בסלק הסגול הם: גלוקוז (סוכר ענבים), פרוקטוז סוכר פירות) וסוכרים בעלי שרשרות קצרות שחלק קטן מהאנשים אינם יכולים לעכל אותם ולאנשים אלה יש בעיות עיכול. הסלק מכיל 0.2 גרם שומן ו 2.8 גרם סיבים. הסיבים עוזרים לפעילות סדירה של מערכת העיכול. הסלק מכיל ויטמינים: חומצה פולית, ויטמין C, ויטמין A וכמויות קטנות של ויטמין 2B, 6B מינרלים: ברזל, , מגנזיום זרחן וכמויות קטנות של נחושת סלניום אשלגן חומצה-אלפא-ליפואיק: עוזרת בהורדת רמת הסוכר בדם ומעלה את הרגישות לאינסולין חורי הצע בסלק גורמים לצביעת השתן באדום, אין בכך נזק. יש ויכוח בספרות הרפואית האם הסלק מעלה יכולות של ספורטאים עH העלאת קליטת החמצן בשריר תרכובות חנקן לא אורגני-גורמם להרפית שריר חלק בכלי הדם ולהורדת לחץ הדם. פרוט והסבר המרכיבים השונים יבוא בהמשך

שלום! היום נשנשתי בסביבות 10 אגוזי ברזיל (פעם ראשונה שאני אוכלת את זה), במקרה גיליתי באינטרנט שאסור לצרוך יותר מ-2 ביום. האם זה יכול להזיק לי ואם כן, מה אפשר לעשות כדי לנטרל את הרעילות של זה? תודה רבה!

שלום שיר, ההמלצה עומדת על אחד ליממה ולא יותר מ-2. בכל מקרה לא יקרה כלום צפעם אחת, הבעיה אם זה קורה על בסיס יומי, אז עלולה להיות הרעלה של סלניום. בברכה,דנה

שמעתי שאם הצבע של האגוזים לא אחיד (מבפנים) כנראה שהם מעופשים ולא ראויים למאכל. קניתי אגוזי ברזיל, לקחתי אגוז אחד ונתתי בו ביס. הצבע לא היה 100% אחיד אבל לא משהו מאוד מורגש. מה שכן שמתי לב זה שבאמצע האגוז היה "גוש" קטן כתמתם בעל מרקם מחוספס. האם זה עובש? מה הסכנה באכילת אגוזים מעופשים? המון תודה לך!! שיר

שלום רב, מהן הסגולות של פירות הגוג'י? האם בהיותם יבשים הם שומרים על ערכם התזונתי? מהו המינון המומלץ ביום לאדם מבוגר ? תודה

שלום רב פירות הגוג'י נחשבים היום כמזון על מאחר והם מכילים רמות גבוהות של ויטמין C השומר על המערכת החיסונית ווטמיני B עשירים במינרלים חיוניים,בסידן,ברזל, סלניום,אשלגן ואבץ.בכל 100 גרם יש 9 מ"ג ברזל המהווה 100% מהקצובה היומית המומלצת.כמו כן הם מהווים מקור נפלא לסיבים תזונתיים, חלבון ואנטיאוקסידנטים ממדרגה ראשונה. לגבי מינון, אין הגבלה ובלבד שלא מפריזים. בברכת יום נפלא אביטל

ראשית חשוב לי לציין שאני מנסה לתרום מהידע האישי שלי ואין לי כל ניסיון להחליף את תשובתה של טובה. פרי הגוג' אכן מכיל יתרונות רבים כמו: אנטיאוקסידנטים, ויטמינים, ערכים תזונתיים גבוההים ועוד. פרי שעבר ייבוש טבעי (ולא בתנור) שומר על מרבית יתרונותיו (למעט ירידה בתכולת ויטמין C ובחלק מהאנטי-אוקסידנטים) אלא שישנם 2 בעיות משמעותיות בפירות הגוג'י הנמכרים ארץ: 1. כל הפירות המשווקים עברו (למיטב ידיעתי) ייבוש בתנור ולא ייבוש טבעי - תהליך זה גורם לנטרול הרבה רכיבים מועילים בפרי. 2. כל הפירות הגוג'י הנמכרים בארץ אינם מגידול אורגני ומכיוון שצמח הגוג'י רגיש יחסית למחלות ומזיקים הוא עובר ריסוסים רבים בחומרים מסוכנים. לא זאת ועוד - כל הפירות המשווקים בארץ מיובאים מסין ושם המודעות והסטנדרטים בנושא שאריות חומרי הדברה במזון הם נמוכים ביותר. בשורה התחתונה - הסכנות האפשריות מאכילת הפרי המיובא גדולים לדעתי מהיתרונות שלו...

זה בהחלט שם את הסופרלטיבים שנקשרו לפרי זה בפורפורציות הנכונות. מעניין לדעת אם בארץ יש פרי גוג'י שהוא אורגני.