כך תשמרו על כפות הידיים, הרגליים והציפורניים בריאות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

כפות הידיים והציפורניים שלנו חשופות תמיד ובקיץ גם כפות הרגליים יוצאות לאור. ציפורניים בריאות ומטופחות יוצרות מראה אסתטי ומוקפד, אז חשוב לשמור ולהגן עליהן לאורך כל השנה. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים וגם משהו שכדאי שתדעו על לק ג'ל

שירותי הסרת שיער
077-8042440 (מספר מקשר)

"הסוד לכפות ידיים, רגליים וציפורניים בריאות הוא טיפוח לאורך כל השנה - לא רק בקיץ", אומרת נורית מטאייב, בעלת Nurit's place. "גם בחורף חשוב להמשיך בשגרת טיפוח קלה שלא לוקחת הרבה זמן כדי לשמור על הבריאות ומראה מטופח כל השנה". אז איך שומרים על שגרת טיפוח? הנה כמה טיפים של נורית מטאייב:

פינוק חורף: בחורף העור שלנו עלול להיות יבש יותר, גם בכפות הידיים והרגליים לכן חשוב להזין אותן בשמן הזנה. אחרי המקלחת, מירחו שמן קוקוס או שמן זית ושימו גרב או כפפה מכותנה למשך הלילה. טיפוח כפות הידיים והרגליים משפיע גם על הציפורניים ומונע התפתחות של בעיות כמו ציפורן חודרנית, פטריה בציפורן ועוד.

מיתוס לק ג'ל: יש מיתוס שלק ג'ל פוגע בציפורניים ושצריך לתת לציפורניים לנוח ולהסיר את הלק.  זה לא נכון - הציפורן עשויה מקרטין כמו השיער, לכן היא לא נושמת והלק לא פוגע בה. להפך, כשיש עליה לק ג'ל, היא מוגנת יותר. בעבר, ההסרה של לק ג'ל כללה המסה, שפגעה בציפורן. היום אני לא משתמשת כלל בהמסה, אלא בשיטת המניקור הרוסי שכוללת ראשים מיוחדים להסרת הלק, שלא פוגעים בציפורן ונוגעים רק בשכבה העליונה של הציפורן. נשים רבות אומרת לי שהג'ל שומר על הציפורן ודווקא עוזר להן לגדול ולהתארך.

תזונה לציפורן: כדי לשמור על הציפורניים צריך לשמור על אורח חיים בריא ותזונה מאוזנת. מחסור בברזל או בויטמין B12 יגרום לציפורניים שבירות ומפוצלות. אז קודם כל חשוב להקפיד על מזון עשיר בברזל  ובויטמין B12. גם מחסור בסידן גורם לציפורניים להיות חלשות ושבירות יותר ולפעמים יופיעו גם סימנים לבנים על הציפורניים. אגוזים, שומשום וגרעיני חמנייה ומזונות נוספים עשירים בסידן יעזרו לכם לשמור על הציפורניים. אם הציפורניים גדלות לאט, ויטמין B יכול לעזור ובמקרה שהציפורניים שלכן מצהיבות, מזונות עשירים באבץ כמו חלב, ביצה קשה, שקדים עשויים לעזור.

מניקור

מניקור ופדיקור - לא רק בקיץ: נשים רבות עושות מניקור ופדיקור רק בקיץ, כשהכל חשוף. אבל אם רוצים לשמור על עור וציפורניים מטופחים ולהימנע מבעיות, צריך להקפיד על טיפולים במשך כל השנה ולמנוע יבש קיצוני. יש כמה סוגים של מניקור כמו פדיקור רטוב, מניקור רוסי שכולל הרבה סוגים של ראשים שלא הורסים את הציפורן וצריך לבחור את השיטה שמתאימה ונעימה לך.

ביחרו טיפול מתאים: פדיקור חשוב במיוחד עבור מי שסובלות מסוכרת, אבל חשוב לבדוק שהפדיקוריסטית משתמשת בחומרים מתאימים ומקפידה על חיטוי. אני משתמשת בחומרים מרככים עדינים המותאמים במיוחד לחולי סוכרת שרגישים מאוד לפציעות בכפות הרגליים. בנוסף, אני מקפידה מאוד על חיטוי ועיקור כל המכשירים כדי למנוע זיהום.

ציפורן חודרנית: פדיקור רפואי יכול לעזור מאוד למי שסובל מציפורן חודרנית. אני ממליצה להחדיר פתיל (מן צמר גפן מגולגל) לתוך התעלה לאחר הסרה של ציפורן חודרנית אצל פדיקוריסטית רפואית כדי למנוע מהציפורן לגדול לתוך הבשר.

כפפות מתאימות: כשעובדים עם חומרי ניקוי חשוב להגן על הידיים בעזרת כפפות. כפפות עם טלק עלולות לייבש את העור. לכן, מומלץ לבחור בכפפות אחרות.

הגנה מהשמש: קרני השמש יכולות לייבש את העור הרגיש מסביב לציפורן וגם את הציפורן. לכן, כשאתן מורחות קרם הגנה, מירחו אותו גם על הידיים והציפורניים.

שמרו על הקיוטיקל: העור שסביב הציפורן נקרא קיוטיקל ותפקידו לשמור על הציפורניים ולהגן עליהן מפני חדירת זיהומים. מניקוריסטית מקצועית ומנוסה תדע לגזור ממנו במידה הנכונה כך שהציפורן תישאר מוגנת. כדאי גם לעסות את אזור הקיוטיקל עם קרם ידיים או שמן מזין.

לטיפולי מניקור, פדיקור רפואי ולק ג'ל  צרו קשר עם nurit's place

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום