מהם היתרונות התזונתיים של פרג?

(17)
לדרג

לרגל פורים, יצאנו לבדוק: מהם היתרונות התזונתיים שמתחבאים באחד המילויים הפופולריים ביותר של אוזני המן – הפרג? 5 יתרונות שכדאי להכיר

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)
מומחה תזונה ודיאטות טבעיות
054-8158858

תמרים, חלווה, שוקולד או פרג: מהו מילוי אזני המן האהוב עליכם? אם התשובה היא "פרג", נראה שהרווח הבריאותי כולו שלכם.

אלמוג גולד - רוטנברג, נטורופטית ומנחת סדנאות לניקוי רעלים, מסבירה שלפרג סגולות מחזקות ומזינות. היא מפרטת 5 ערכים תזונתיים שלו שבהחלט כדאי להכיר:

1. סידן: פרג מכיל כמות עצומה של סידן. 100 גרם של פרג מספק למעשה את הכמות היומית המומלצת על פי ארגון הבריאות העולמי. הסידן חיוני למסת העצמות ולצפיפותן, לכיווץ השריר, לבריאות הלב ועוד. והנה עובדה מפתיעה במיוחד: ב-100 גרם פרג יש פי 6 סידן מכמות הסידן בכוס חלב!

קליפת הפרג עשירה מאוד בסיבים תזונתיים. צילום: שאטרסטוק

2. אומגה 3: אומגה 3 היא חומצת שומן שהגוף שלנו לא יכול לייצר לבד, ולכן הוא חייב לצרוך אותה באמצעות המזון. היא מסייעת בשיפור מצב הרוח, בשיפור הקשב והריכוז, משפרת את מראה העור ומסייעת במניעת מצבי דלקת בגוף. מאה גרם פרג מכילים 0.273 מ"ג אומגה 3.

3. סיבים תזונתיים: קליפת הפרג עשירה מאוד בסיבים תזונתיים. אלה חשובים מאוד לחילוף החומרים בגוף, לתחושת שובע ולבריאות מערכת העיכול.

4. ברזל: הצבע השחור של הפרג מרמז על תכולת הברזל הגבוהה שבו (כ-8 מ"ג ב-100 גרם). הברזל הוא מינרל חיוני לדם ולהעברת החמצן לכל חלקי הגוף. מחסור בברזל עלול להוביל לחוסר חיוניות, לחולשה ולעייפות.

5. נוגדי חמצון: הפרג עשיר בנוגדי חמצון. מדובר ברכיבים חיוניים ביותר לגוף שסגולותיהם רבים: הם בולמים את תהליכי הנזק שנגרמים עם השנים לתאי הגוף ומאטים את השחיקה וההזדקנות. בנוסף, הם מנטרלים רעלנים שעלולים לחדור לגוף ממקורות חיצוניים, כגון: זיהום אוויר, תזונה קלוקלת, עישון, וגם כאלה הנגרמים כתוצאה מתהליכים פנימיים, ובראשם סטרס.

כמו כן, נוגדי החמצון נלחמים ברדיקלים החופשיים שנוצרים בעת ביצוע פעילות גופנית בעצימות גבוהה. והנה טיפ בהקשר: אם אתם יוצאים לריצה, אכלו לאחריה סלט עם תוספת של גרגרי פרג.

ב-100 גרם פרג יש פי 6 סידן מכמות הסידן בכוס חלב! צילום: שאטרסטוק

לסיכום: "למרות נפלאות הפרג הרבים, חשוב לזכור שאוזני המן מכילות גם רכיבים פחות מומלצים כמו: קמח לבן, סוכר ושומן רווי. לכן, כדאי להקפיד על מינון נכון ולא להפריז באכילתן", מבהירה גולד-רוטנברג. שיהיה חג שמח!

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום