לכו על זה: 6 אפליקציות הליכה שיקימו אתכם מהכורסה (אם הסגר האחרון לא הצליח לעשות זאת)

(30)
לדרג

הליכה היא פעילות גופנית שתורמת רבות לבריאות, שומרת על הכושר הגופני, מסייעת לירידה במשקל, להפגת מתחים ולמצב רוח טוב יותר. לרגל יום ההליכה העולמי שחל השבוע, תכירו: 6 אפליקציות שיעשו לכם חשק לקום ולצעוד

מאת: מערכת Zap Doctors זאפ דוקטורס

בשנים האחרונות גובר השיח העוסק בסכנות הטמונות באורח חיים יושבני. רובנו מעבירים את יום העבודה בעיקר בישיבה, בוחרים לעשות את הדרך לעבודה וחזרה ממנה ברכב או בתחבורה ציבורית גם אם היא במרחק הליכה, ואת שעות הפנאי מבלים מול המחשב או הטלוויזיה – שוב, בישיבה.

מחקרים מראים כי אורח החיים היושבני, בו פעילות גופנית נעשית בצמצום, אם בכלל, הוא גורם משמעותי למחלות כרוניות שונות, בהן סוכרת, מחלות שריר ושלד, כאבי גב ועוד. אחת מהפעילויות הבריאות ביותר לגוף האדם היא הליכה - פעילות קלה, חינמית ונגישה. ההליכה תורמת לשמירה על הכושר, לירידה במשקל, להפגת מתחים ולמצב רוח טוב יותר. בנוסף, הליכה מחזקת את השרירים ומשפרת את יכולת הריכוז ואת פעילות הלב והריאות.

אזרחים רבים החליטו לקום ולצאת קצת מהבית לאיזו הליכה או ריצה, רק כדי להתאוורר מעט מהסגרים שנכפו עלינו. בסגר האחרון בספטמבר ניתן היה לראות עליה בכמות האנשים שהחליטו לצעוד ברחבי הערים. 

אז אם עד כה לא הצלחנו לקום מהספה ולהתחיל לצעוד, מה יכול לסייע לנו להכניס את כל הטוב הזה לשגרת יומנו? אחת הדרכים לשלב הליכה באורח החיים היומיומי הן אפליקציות ההליכה שעוזרות לנהל שגרת פעילות.

אפליקציות ההליכה עוזרות לנהל שגרת פעילות. צילום: שאטרסטוק

לרגל יום ההליכה העולמי (25.10) ערכנו סקר שוק מיוחד ויצאנו לבדוק מהן האפליקציות החינמיות המובילות (לרובן יש גם גרסת פרימיום בתשלום), ואלו הממצאים:

1. Map My Walk

אפליקציית Map My Walk שייכת למשפחה שלמה של אפליקציות כושר גופני, הנקראת Map My Fitness, וכוללות אפליקציית ריצה – Map My Run, אפליקציית רכיבה על אופניים – Map My Ride ועוד.

Map My Walk, כמו שאר האפליקציות במשפחה, מבוססת על קהילת משתמשים. עם הרישום, שייעשה דרך חשבון הפייסבוק או כתובת המייל שלכם, תודיע לכם האפליקציה כי הצטרפתם לקבוצה המונה כ-200 מליון צועדים. כחברים בקהילה, תוכלו לשתף את הישגיכם ואת מסלולי ההליכה שלכם, להשוות אותם עם אחרים ולקבל מוטיבציה והשראה.

האפליקציה תספק על הצג ובאמצעות חיווי קולי את כל נתוני ההליכה שלכם: קצב ההליכה הנוכחי והממוצע, המרחק שעברתם וכדומה. עם ההרשמה הראשונית, תתבקשו לספק את הגובה והמשקל שלכם, באמצעותם תוכל האפליקציה לתת לכם הערכה אמינה של כמות הקלוריות שאתם שורפים.

תוך כדי ההליכה, המסלול בו אתם צועדים ייצבע באדום, כך שתמיד תוכלו לגוון ולנסות מסלולים חדשים ולא מוכרים - פתרון אידיאלי לצועדים הנוטים להשתעמם מחזרה על אותם המסלולים.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.5

דירוג האפליקציה ב-App Store הוא: 4.8

2. Walking for Weight Loss

Walking for Weight Loss היא אפליקציית הליכה המיועדת לאנשים המעוניינים לרדת במשקל. השימוש באפליקציה לא כרוך בהרשמה ומצריך מילוי של שלושה פרטים בלבד – מין, גובה ומשקל.

מיד לאחר מילוי הפרטים תתבקשו לבחור בין 3 דרגות שונות: מתחילים, בינוניים או מתקדמים, כאשר לכל דרגת אימון מותאמת תכנית אימונים מיוחדת. כך, למשל, מתחילה תכנית האימונים של הדרגה הבינונית באימון של 25 דקות, הכולל 4 דקות של הליכה נמרצת, 16 דקות של הליכה רגילה ו-5 דקות נוספות של חזרה לרגיעה. באותו האופן, מחכים לכם בדרגה הבינונית 12 שבועות של אימוני הליכה ספציפיים מדי יום, בעצימות מתגברת, כאשר האפליקציה היא זו שמנהלת את שגרת הכושר שלכם – שולחת תזכורות, מעודדת להמשיך ואפילו מכריזה על יום חופשי אחת לכמה ימים.

השימוש באפליקציה יכול להתאים גם להליכה בחוץ וגם להליכון. ניתן להוסיף לכל צעידה גם חימום מונחה ולהשמיע מוזיקה ממכשיר הסמארטפון עצמו או מאפליקציות המוזיקה המותקנות עליו.

בנוסף לאימונים, ניתן להשתמש באפליקציה כמונה צעדים לאורך כל היום, וכמובן לקבל גם כאן דיווח על כל נתוני האימון – קילומטרים, קלוריות וכדומה.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.6

דירוג האפליקציה ב-App Store הוא: 4.9

3. Endomondo

על פי מפתחי האפליקציה, Endomondo נועדה להיות מאמן אישי בכיס. אחרי הרשמה באמצעות חשבון הפייסבוק או המייל שלכם, תתבקשו למלא את המין שלכם ואת יום הולדתכם. לאחר מכן תוכלו לבחור את סוג האימון הרצוי לכם. אתם יכולים פשוט לצאת להליכה מחוץ לבית או על הליכון ולקבל את כל הנתונים במהלך ולאחר הצעידה, אך יש לכם גם את האפשרות להציב מטרה להליכה שלכם – מספר קילומטרים שברצונכם לעבור, זמן הליכה רצוי, כמות קלוריות שאתם מבקשים לשרוף או מסלול שבכוונתכם להשלים.

בהתאם להצהרת המפתחים, כוללת האפליקציה גם חיווי קולי הבא לידי ביטוי לא רק בסיפוק נתונים על תוצאות ההליכה, אלא גם בשיחות עידוד שידרבנו אתכם להמשיך ולצעוד.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.6

דירוג האפליקציה ב-App Store הוא: 4.3

4. RunKeeper

RunKeeper היא ללא ספק האפליקציה בעלת הממשק המגוון ביותר. כבר בתהליך ההרשמה, הנעשית גם כאן באמצעות הפייסבוק או כתובת המייל, תתבקשו למלא גם את יום הולדתכם ולבחור את מינכם מבין שלוש אפשרויות: גבר, אישה או "אחר". בהמשך, תתבקשו לבחור את סוג הפעילות בה אתם מעוניינים – RunKeeper ידועה בעיקר כאפליקציית ריצה, אך ניתן להשתמש בה גם עבור הליכה, הליכה נורדית (הליכה באמצעות מקלות הליכה מיוחדים), שחייה, רכיבה על אופניים ואפילו נסיעה בכסא גלגלים.

לאחר שבחרתם את סוג הפעילות בה אתם מעוניינים, תוכלו להתחיל לצעוד ולקבל, כמו באפליקציות אחרות, את כל נתוני ההליכה שלכם, למצוא חברים ולשתף איתם את ההתקדמות שלכם.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.4

דירוג האפליקציה ב-App Store הוא: 4.8

5. Argus

יותר מאשר אפליקציית הליכה או כושר, Argus היא אפליקציה לאורח חיים בריא. אמנם רוב הפונקציות המתקדמות, הכוללות מגוון רחב של תוכניות דיאטה וכושר, נמצאות בגרסת הפרימיום של האפליקציה, המצריכה תשלום, אך גם בגרסה החינמית תוכלו להשתמש בה להרבה יותר מאשר הליכה בלבד.

לאחר ההרשמה לאפליקציה (אתם כבר יודעים איך), תתבקשו לבחור מה מטרתכם: להוריד במשקל, לבנות מסת שריר או פשוט לאמץ אורח חיים פעיל יותר. מכאן ואילך תוכלו לבחור באילו פונקציות להשתמש, מתוך כל רשימה שמציעה האפליקציה עבור המטרה שבחרתם. בין היתר עומדים לרשותכם יומן מזון, טיימר שינה ואפשרות למעקב אחרי כמות המים שאתם שותים, זאת בנוסף למונה צעדים יומי, וכמובן לקבלת נתוני מרחק, קצב וקלוריות פר צעידה.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.5

דירוג האפליקציה ב-App Store הוא: 4.9

6. Rumble

אי אפשר בלי הזווית הישראלית: אפליקציית Rumble שפותחה בישראל, משמשת כמונה צעדים בסיסי ויעיל לאורך היום ובמהלך אימון, אך בשונה משאר האפליקציות היא צוברת את הצעדים שעשיתם וממירה אותם ל"מטבעות בריאות וירטואליים", אותם תוכלו לממש עבור הנחות והטבות בשלל בתי עסק באזור מגוריכם.

איך זה עובד? אחרי הרשמה לאפליקציה תוכלו לגלות את כל בתי העסק המקבלים את מטבעות הבריאות שלכם: מאמני ריצה אישיים, תזונאיות, אתרי קניות אונליין, בתי קפה ומסעדות, חנויות מקומיות, חדרי בריחה, מכוני ספא ועוד. כל אחד מבתי העסק מפרסם את ההטבה שהוא מציע, ומה שוויה במטבעות וירטואליים, וכל מה שנותר לכם הוא ללכת להשיג אותה, תרתי משמע.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.7

דירוג האפליקציה ב-App Store הוא: 4.0

אם תתמידו בפעילות, תזכו לתוצאות. צילום: שאטרסטוק

לסיכום: אפליקציות ההליכה הן אמצעי מצוין להשגת מטרה חשובה – הכנסת פעילות גופנית לשגרת חיינו. לא משנה באיזו אפליקציה תבחרו, אם תתמידו בפעילות תזכו לתוצאות הן במראה החיצוני והן בתחושה הפנימית. את האפליקציות המומלצות אנחנו מצאנו עבורכם, הצעד הבא (וכל הבאים אחריו) – עליכם.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום