התאמת המינון של תרופה להורדת לחץ דם
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אמי, 83, פרקינסון, מקבלת: דופיקר 5X0.5, אספירין 75 מג, אלטרוקסין 25 מקג, קסלטן וקוסופט ללחץ בעיניים. לאחרונה מטופלת ב-ENALADEX במינון של 5 מג, אשר לא ממש הוריד את הלחץ לנורמה, והוא נע בין 157-84 ל-138-78-91. כאשר העלינו המינון ל-10 מג, אמי חשה חולשה רבה מאוד. הורדנו חזרה ל-5 מג ואחרי זמן הוספנו חצי כדור (שלושת רבעי בבוקר ושלושת רבעי בערב), אך לא השפיע משמעותית על לחץ הדם. האם יש לכם הצעה לשילוב נכון יותר, או עם תרופה אחרת, או שאין סיכון להשאיר המצב כפי שהוא היום. תודה.
כשאי לשקול להוסיף חצי כדור של כדור משתן חלש הנקרא דיזותיאזיד. הילוב של 2 תרופות במינון נמוך הוא יעיל וגורם לפחות תופעות לווואי תודה