בדיקת אלקטרופור
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מה זה בדיקת אלקטרופור HB ומה רוצים לבדוק? ההמוגלובין שלי תמיד נמוך אבל הפריטין תקין והשקיעה יצאה 46 הבנתי שזה גבוה.. מה יכול להיות שזה? תודה רבה!!!
להמוגלובין נמוך סיבות רבות, זה תלוי בגיל, מחלות רקע ועוד...שקיעת דם של 46 היא גבוהה אך במידה קלה בלבד. בדיקת אקלקטרופורזה של חלבונים היא בדיקה שמבצעים לאנשים עם המוגלובין נמוך כדי לשלול מחלה שנקראת מיאלומה נפוצה.
תודה על התשובה המהירה! רציתי לשאול, אם יש לי אנמיה שנים אני ממוצא אשכנזי ואין לי חוסר בברזל.. זה עדיין יכול להיות קשור לעייפות.? ממש תשישות.. ומה זה יכול להיות? איך אפשר לטפל אם זה לא חוסר בברזל? תודה
יש טיפולים שונים לאנמיה שאינם ברזל כמו מתן מנות דם או זריקות אריתרופאטין. בד"כ עייפות מופיעה כשהמוגלובין מתחת ל10 ואז שוקלים טיפול.