התייעצות דחופה להימוגלובין נמוך בהיריון עם טלסמיה
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אשתי נשאית טלסמיה ביתא מיינור עם הימוגלובין בד"כ של 10.5. כרגע היא בהיריון שבוע 18. מזה 3 שבועות לוקחת 2 כדורי ברזל עדיף שמכיל בין השאר 400 מיקרו גרם של חומצה פולית. אחרי בדיקת דם למעקב, התברר שההימוגלובין ירד ל- 8.5. רמת הברזל היא תקינה 117, גם הטרנספירין תקין 223 כמו גם הפריטין תקין 40. התייעצנו עם רופא הימטולוג, והמליץ לה להתחיל לקחת 2.5 מ"ג של חומצה כל יום (מינון גבוה מאוד למה שמקובל). רצינו לדעת אם זה נראה כפיתרון סביר ? והאם מינון גבוה לא מסכן אותה או את העובר. מודה לכם מראש
אין בעיה לקחת מינון כזה של חומצה פולית בהריון. לא ברורה לי בדיוק הסיבה לאנמיה ואני מניחה שההמטולוג ביצע בירור לכך. בצמידה והמוגלובין ימשיך לרדת ניתן לשקול מתן דם.