טרומבוציטים נמוך (המשך משאלה מאתמול ובתגובה להערות
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב ד"ר, בהמשך להערותיך להלן הפרטים המלאים:- אני בת 44, צברית ממוצא רומני , אין רקע של מחלות, ניתוחים או תרופות בריאה בדר"כ. עשיתי בדיקות דם מקיפות, שיגרתיות הבדיקות יצאו טוב מלבד בחלק של המטולוגיה - ספירת הדם, להלן כל התוצאות :- ESR 1 hr 18.00 ======================== WBC-Leucocytes 2.9 RBC-Red Blood Cells 4.36 Hemoglobin 12.3 Hematocrit 37.4 MCV-Mean Cell Volume 86 MCH-Mean Cell Hemoglobin 28.2 MCHC-M.Cell Hb cont. 32.9 RDW-Red Cell Distri.Width 13.4 Platelets 143 MPV-Mean Platelet Volume 11.0 Neutrophils % 45.2 Lymphocytes % 41.7 Monocytes % 11.1 Eosinophils % 1.7 Basophils % 0.3 Neutrophils # 1.30 Lymphocytes # 1.20 Monocytes # 0.32 Eosinophils # 0.05 Basophils # 0.01 ===== PT (Seconds) 11.8 I.N.R 1.0 PTT 28.1 יש לציין כי זו הפעם הרביעית שבדיקת ה platelets בטווח של השנה האחרונה, יוצא נמוך. הרופאה ראתה צורך להתקשר אלי להעיר את תשומת ליבי ולהכין לי הפניה להמטולוג , קבעתי תור לעוד שבועיים. האם יש פה אידיקציה למשהו אשמח לתשובתך בהקדם. תודה רבה רבה
זה לא רק טסיות / טרומבוציטים אלא גם הכדוריות הלבנות שמספרן נמוך מהתקין. יכולות להיות לכך כמה סיבות: מחלה אוטואימונית, טחול מוגדל מסיבה כלשהי, מחסור ב- B12 או חומצה פולית וגם מחלות המטולוגיות ראשוניות. אין בספירה כל אינדיקציה מה הכיוון ויש לבחון את כל האפשרויות. שלב ראשון - האם הרופאה בדקה אותך בכלל ? בלוטות ? טחול ? כבד ? עליה לעשות זאת כמובן לפני שמפנה להתייעצות.