תלסמיה אלפא בהריון
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום , אשתי סובלת מתלסמיה אלפא מהסוג של מחלת המוגלובין H (שבו 3 גנים חסרים) אני עשיתי בדיקות גנטיות ושללו אצלי תלסמיה , אשתי בת 35 ובהריון .שבוע 20 האם מומלץ לנו לבצע בדיקת מי שפיר ? אנחנו ממש מעדיפים שלא לבצע את הבדיקה , אלא אם כן יש סכנה לעובר בגלל השילוב של התלסמיה אצל אשתי עם הגיל שלה . תודה
אם אמנם שללו אצלך כל אפשרות של נשאות של גן תלסמי יכול להיות שאין סיבה לבצע בדיקה של העובר שבבל מקרה יקבל ממך 2 גנים בריאים של אלפא, אבל יש לזכור שתמיד עלולה להיות מוטציה ספונטנית חדשה שעלולה לגרום צרות בשילוב עם הקיים ואולי יש משהו שלא נבדק אצלך.. כך שאי אפשר לדעת שום דבר בוודאות בלי לבדוק... אולי מעקב US אחרי העובר ומערכותיו יכול לעזור בקבלת החלטה. כל זה אינו קשור לגיל ולצורך לבצע בדיקה בגיל זה או אחר של האם. ובכל מקרה, ברור שאני לא נותן מכאן הוראות לבדיקה או לויתור על בדיקה. כל אלה נעשים רק במציאות מול רופא שמכיר אותה. בריאות טובה