קרישת יתר ונטילת חומצה פולית ועוד

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

01/10/2005 | 21:19 | מאת: נוימי

שלום אני בת 27 ושבוע לאחרי לידת בני הבכור לפני שנה וחודשיים התגלה (בעקבות אירוע של קוצר נשימה וכו' שבעקבותיו הייתי מאושפזת יומיים) שאני הומוזיגוט לMTFHR רמת ההומוצסטין שלי הוא 6.10 מאז אני נוטלת חומצה פולית מדי יום במינון של 0.400 מ"ג האם זה מספיק ? אחותי בבלגיה התבקשה לנטול 5 מ"ג חומצה פולית ביום. בנוסף נאמר לי שאינני יכולה ליטול גלולות למניעת הריון כרגע שמעתי על זריקת הדפו-פרוברה, האם ניתן להשתמש בה למניעת הריון ? תודה מראש נוימי

לקריאה נוספת והעמקה
01/10/2005 | 21:51 | מאת: תשובת מנהל הפורום

הנושא נדון כבר פעמים רבות וכדאי לעבור ולקרוא תשובות קודמות בנושא MTHFR והומוציסטאין. מה שקובע זו רמת ההומוציסטאין ואם היא תקינה לא אמורה להיות שום בעיה. אין כל הוכחה שהגן עצמו גורם לבעיה של קרישיות יתר ולכן לא ברור מדוע אסרו עלייך גלולות. כדאי לבחון זאת שוב עם רופאייך ולהבין מדוע אסרו זאת עליך. תיאורטית, אם הרמה של ההומוציסטאין תקינה ללא טיפול - לא צריך כלל חומצה פולית. כטיפול - 400 מיקרוגרם ליום מספיקים ו- 5 מ"ג לא גורמים נזק, כך שזה לא ממש משנה.

01/02/2006 | 20:11 | מאת: ד.ח.

01/02/2006 | 20:53 | מאת: ד.ח.

ד"ר ציצוביץ שלום ראשית עלי לציין שאני מטופלת ב- IVF מסיבות מכניות בעברי לידה בשבוע 35 שנגמרה במות עובר בעקוות אי ספיקת שליה ובנוסף הפלה בשבוע 13 {בהריון זה טופלתי באספרין] לאחר ברור אצל מומחה להפלות נתבקשתי לבצע את הבדיקות הנ"ל: PT-INR[0.9-1.3] 1.19 PT-SEC[10.7-13] 11.8 PT [70-140] 79 APTT-SEC[24-38] 38 APTT-R[0.8-1.24] 1.27 FIBRINOGEN[200-500] 407 PROT-S ANTIGEN FREE[70-120] 79.9 PCR F-II MUTATION נורמלי PROTEIN C ACTIVITY[70-140] 132 LAC-RVVT שלילי LAC-KCT[0-15] 19.1 א. ברור לי שישנם תוצאות לא תקינות מה המשמעות ומה הטיפול ? טיפול חד פעמי או תמידי ב. הוסבר לי בגדול שבהריון בא אקבל טיפול לדילול הדם מעבר לאספרין [משהו בזריקות] מה דעתך? ג. מה לדעתך הבעיה והאם אני צריכה לקבל טיפול גם לא בהריון?

מנהל פורום המטולוגיה