apl

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

18/12/2004 | 18:06 | מאת: שירה

אימי בת 65 חולת apl מזה 5 שנים, טופלה בתחילה בכימותרפיה 3 קורסים, ובהמשך קיבלה atra. לאחר כשנתיים וחצי המחלה חזרה טופלה בarsenic כ5 -קורסים והיתה ברימיסיה לתקופה של כמעט שנה. לפני מס' חודשים המחלה חזרה שוב וטופלה בכימותרפיה ובשני קורסים של mylotarg. כעת מח העצם ברימיסיה. לאחרונה קיבלנו 2 חוות דעת האחת לבצע השתלת מח עצם עצמית מיידית והשנייה לטפל באמצעות interferon ו- interleukin 2 . נודה לך בעזרתך בדילמה בה אנו נמצאים

לקריאה נוספת והעמקה
18/12/2004 | 18:54 | מאת: תשובת מנהל הפורום

איני מכיר עבודות קליניות בהן ניתן טיפול באינטרפרון /אינטרלאוקין 2 בחולים במצב המתואר. לעומת זאת, יש עבודות המתייחסות להשתלה (עצמית או מתורם) ברמיסיה שניה של חולי APL. למשל: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15534358 הצלחת הטיפול תלויה כמובן במצב הרמיסיה, כלומר, בהעדר אמיתי ומוכח של שרידי הלאוקמיה במח העצם לפני ההשתלה.

30/12/2004 | 12:23 | מאת: תשובת מנהל הפורום

פורסמה עבודה חדשה בנושא השתלות ב- APL ברמיסיה שניה http://www.jco.org/cgi/content/abstract/23/1/120

30/12/2004 | 19:04 | מאת: שירה

דר' ציצוביץ, אני מאוד מודה לך על העידכון ששלחת אליי. אמא שלי החליטה לבצע את ההשתלה העצמית. בעוד מס' ימים תכנס לאשפוז. שוב תודה

02/01/2005 | 16:59 | מאת: שירה

דר' ציצוביץ, אני מאוד מודה לך על העידכון ששלחת אליי. אמא שלי החליטה לבצע את ההשתלה העצמית. בעוד מס' ימים תכנס לאשפוז. שוב תודה

08/01/2005 | 16:55 | מאת: שירה

לדר' ציצוביץ תודה על העידכון ששלחת אליי. (תןדתי נשלחה אליך גם דרך האי.מייל ולא ברור לי אם קיבלת אותה). בכל אופן אמי החליטה לבצע השתלה עצמית ואמורה להתחיל ממש בימים הקרובים. שוב תודה, שירה.

05/02/2005 | 15:03 | מאת: שירה

לדר' ציצוביץ שלום רב, אימי אושפזה לפני כחודש לצורך ביצוע השתלת מח עצם עצמית. כדי לדכא את מח העצם טופלה ב"בוסלופאן" במשך 4 ימים. שבוע לאחר מכן בוצעה ההשתלה. ספירות הדם ירדו בצורה חדה כפי שהיה צפוי מראש, אך מזה כשבוע הטסיות בדם מאוד כמוכות בין 7000-10000 אעפ"י שמקבלת טסיות פעמיים ביום. כתוצאה מהמחסור בטסיות קיימת בעיית דימום מהרחם וכפי שקראתי בהתייחס לתרופה היא משפיעה על ההורמון הנשי. הרופאים מאוד קשובים ולדעתי אימי מטופלת כנדרש. בנוסף קיימת בעיה מזה כ-10 ימים של צבירת נוזלים ועלתה כ-7 קג' במשקל. אודה חוות דעתך. בברכה, שירה

מנהל פורום המטולוגיה