הכרה ותגמולים

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

09/08/2011 | 20:44 | מאת: אביב

שלום אני לא בטוח שזה המקום אבל אשאל בכל זאת. אם זה לא המקום אשמח אם תתנו לי קישור למידע אני משוחרר כ 7 שנים וסובל מהלם קרב. שוחררתי ממילואים לאחר כמה מפגשים שעברתי ביחידה לתגובות קרב. שוחררתי על סעיף של הלם קרב. אני מעוניין לתבוע את זכויותי ונאמר לי לפנות לעו"ד. מצבי הכלכלי אינו מאפשר לי לשלם לעו"ד. אני יודע שאני יכול להוריד את הטפסים ולהגיש בקשה לבד. האם יש הבדל באם אני עושה את זה או איש מקצוע (חוץ מהקושי והבירוקרטיה)?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אביב, הגעת למקום הנכון. אין כל צורך בעורך-דין להגשת בקשה להכרה כנכה צה"ל, וזה יהיה בזבוז כסף, לפחות בשלב הראשון של הגשת התביעה. עורכי הדין יסייעו לך רק אם תרצה לערער על קביעת הוועדות הרפואיות בבית-המשפט, או במקרה שתרצה לקבל את החלטת הוועדה הרפואית (בניגוד לחוק הוועדה מתייחסת להלומי-הקרב כאל חולי-נפש, ומוכנה למסור את הדו"ח רק לעורך-דין). עם עורך-דין או בלעדיו, עליך להיות מוכן לתהליך ארוך, קשה ומשפיל מאוד, בו תפגוש את השרירותיות וחוסר האנושיות של פקידי אגף השיקום, וגם תפגוש בפסיכיאטרים בוועדות המועלים בתפקידם במטרה להכשיל אותך ולמנוע ממך את זכויותיך. גם אם תזכה בהכרה (תמיד באחוזים נמוכים ממה שבאמת מגיע לך), יעשו פקידי אגף השיקום ככל יכולתם כדי למנוע ממך לממש את זכויותיך, ויהיה עליך להקדיש את חייך למאבק בלתי-פוסק כדי לממש שוב ושוב את מה שמגיע לך לפי חוק. אם תחליט להיאבק על ה'צדק' (וזה אחד הסימפטומים של נפגעי טראומה), ותפנה לבית-המשפט, לעיתונות או למבקר המדינה, תגלה את הנקמנות והאכזריות של פקידי אגף השיקום, מאחרון הפקידים ועד לראש אגף השיקום, שיעשו הכל כדי להשמיץ אותך ובאופן שרירותי יפגעו בזכויותיך. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

10/08/2011 | 15:32 | מאת: אביב

התמודדתות עם דבר שכזה לוקחת המון אנרגיות. רק מהפגישות ב'יחידה לתגובות קרב' נגמר לי הכוח. איך אני אתמודד עם זה. אין לי ברירה כי אני לא מצליח לתפקד נורמלי ואני זקוק לעזרנ פסיכולוגית שאין ביכולתי לממן. אני על סף רעב. תשובתך הראתה לי שאני נתון לרחמי הבירוקרטיה. לשרוד אותה תוך וויתור על החיים. אני לא משקר ולא רוצה לגנו כלום. אני סרט מלחמה בתוך גוף מותש.

מנהל פורום טראומה והלם-קרב