שאלה לדרור!

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

17/01/2009 | 11:22 | מאת: אביעד

השתחררתי משירות סדיר לפני שנתיים. בשירות הייתי חובש בדרום הרצועה והשתתפתי במבצעים רבים בהם ראיתי מספר לא קטן של הרוגים וטיפלתי בלא מעט פצועים (האירוע בJVT, אסון הנגמשים, האירוע בכרם שלום בו נחטף גלעד שליט ועוד המון...) מיד עם שחרורי גוייסתי למילואים בצו 8 (מלחמת לבנון השניה) ומאז עשיתי מילואים פעמיים נוספות. עוד בזמן השירות הסדיר סבלתי מהפרעות שינה אבל לא באופן חריף. מאז השחרור אני מרגיש ירידה בהמון תפקודים- שינה, תיאבון, חשק מיני, רגישות לרעשים... לפני שבועיים התקשרו לגייס אותי בצו 8 לעזה ולא הסכמתי בשום פנים ואופן בטענה שאני הלום קרב. אמרו לי שאם אני רוצה להשתחרר אני צריך ללכת לפסיכיאטר אזרחי. אני לא מעוניין להכנסה לתהליך הזה ולא מעוניין להפגש עם פסיכיאטר אזרחי כי אני מפחד שזה יפגע בי בעתיד. האם אין פתרון אחר? האם קיימת יחידה צבאית שמטפלת בנפגעי נפש שנגרמו בגלל השירות הצבאי? לאן אני יכול לפנות? אשמח לקבל עזרה!!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אביעד, בתל-השומר נמצאת היחידה לטיפול בפוסט-טראומה, והם מטפלים בחיילי מילואים. אתה יכול להתקשר אליהם ולבקש עזרה. אם אתה בטוח שאתה סובל מפוסט-טראומה כדאי לך להגיש תביעה לאגף השיקום, ולבקש הפניה לטיפול נפשי. אם לא תעשה זאת, או תפנה לטיפול באופן פרטי, המצב עלול להחריף במשך השנים. אין כל סיבה שתחשוש, משום שחוסר טיפול עשוי להיות קשה ביותר. עם זאת, פניה לפסיכיאטר דרושה כדי לסייע לתביעה להכרה מצד משרד הביטחון. הפסיכיאטרים יכולים לסייע לך רק בטיפול תרופתי, אך חשוב הרבה יותר לזכות גם בטיפול נפשי תומך, וכדאי לפנות למטפל קוגניטיבי-התנהגותי. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

30/01/2009 | 22:09 | מאת: אברהם שרווד

שלום וברכה אביעד! שמי אברהם שרוו ונפגעתי באסון הנגמ"שים הארור שהתרחש בציר פילדלפי. מקריאתי את אשר כתבת הייתי מעוניין לדעת האם אני מכיר אותך אולי בפנים או אולי בכלל נפגשתי עמך בשירותי הצבאי עת שירתי בגבעתי הן במוצב היקל"ז, הן בגזרה הדרומית שאני מכיר כל כך טוב והן בכלל... אשמח לעזור לך בכל מה שתרצה, כי אחים לנשק אנחנו ואני רוצה להזמין אותך לאתר חדש שהוקם שקוראים לו שיח לוחמים. אתה מוזמן להצטרף לשם בחום ועם הרבה אהבה והרבה חברים יוכלו לעזור ולסייע לך בכל מה שרק תחפוץ. אל תהסס מלפנות אלי ישירות לנייד שלי שמספרו: 050-8336107. הקישור לאתר שיח לוחמים: http://www.lochamim.co.il/lochamim שלחתי לך מייל לכתובת שציינת בהודעתך זאת, אך טרם חזרת אלי... כך את כל הזמן הדרוש לך וגם אם אתה מרגיש שלא נוח לך ליצור קשר זה בסדר ואני מבין זאת מאוד. הרבה פעמים יש הרגשה של ניתוק מכל העולם וכן, גם אני חוויתי הרגשה זאת ואני מבין מאוד ללבך באם אתה מרגיש ככה. בברכת לוחמים לנשק ולדם, אברהם.

מנהל פורום טראומה והלם-קרב