בדרך לסכרת- יש מוצא ?
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, ראשית- מבקש להודות על הזמן שאתה מקדיש לניהול הפורום הנפלא הזה, לתשובות המהירות, המפורטות והמקצועיות. ישר כח !!! ואצלי...מודאג. רקע: בן 48 עם עודף משקל (175 ס"מ, 110 ק"ג). מטופל בליפיטור 10 מ"ג לעודף שומנים כבר שנים. בבדיקת דם שגרתית שביצעתי- Glucose 104, ו- HBA1C עומד על 6.3. שאלותי: 1. האם אני צריך לבצע עוד בדיקות נוספות כרגע ? 2. האם יתכן שאני לא רק בדרך לסכרת אלא כבר ממש חולה בסכרת ? 3. האם כדאי לי להתחיל ליטול תרופות כלשהן לעניין הסוכר ? 4. האם לדעתך בשלב זה יש מוצא מהעניין באפשרות אחרת מאשר ניתוח בריאטרי, או שכבר איחרתי את הרכבת ואני חייב לפעול בצורה "דרסטית" (כגון ניתוח בריאטרי כאמור) ? תודה רבה !
תודה על המילים הטובות. אם הבדיקה נעשתה בצום כמו שצריך אני ממליץ לבצע בדיקת העמסת סוכר/סוכר בצום. אם גם שם יצא גבוה (למרות שהבדיקה כרגע היא ממש גבולית) אני ממליץ שינוי אורחות חיים ספורט ותזונה-אין מקום כרגע ליטול טיפול תרופתי...בעיקר לשמור לעקוב ולבדוק בעוד חצי שנה. בריאות שלמה