רמת בלוטת התריס בבדיקת דם
דיון מתוך פורום בלוטת התריס
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בן 24 - עשיתי בדיקת דם לאחרונה שכללה בין השאר TSH , ויטמין D וחומצה פולית. הTSH עבר את הגבול המקסימלי והגיע לערך של 9.32 - כאשר בבדיקה תקינה הערך המקסימלי אמור להיות 4.8 .ה- (Free Thyroxine (FT4 יצא די תקין : 17.2 כשהמקסימלי אמור להיות 19.7 .בנוסף, ויטמין 25 D יצא מתחת לגבול המינימלי והגיע לערך של 10 -כאשר בבדיקה תקינה הערך המינימלי אמור להיות 20 .לגבי החומצה הפולית הגיע לערך של 4.6 כאשר הערך המינימלי אמור להיות 5.4 . רופא המשפחה המליץ לי לקחת תוסף תזונה של ויטמין D על בסיס טיפות(10 טיפות ליום-כאשר כל טיפה מכילה 200 יחב"ל) בנוסף, המליץ הרופא על כדור חומצה פולית 5 מ"ג. התחלתי לצרוך את שתי התרופות הללו. השאלות: 1. האם בבדיקת דם של TSH ערך של 9.32 דורש טיפול תרופתי לטיפול בבלוטת התריס באופן די ברור ומיידי? 2.עשיתי צילום אולטרסאונד ונכתב בתוצאותיה : בלוטת התריס בגודל ומבנה תקינים,ללא עדות לנגעים מוקדיים .אין עדות ללימפאדנופטיה צווארית .בלוטות הרוק תת לסתיות נראות תקינות משני הצדדים . ובסיכום הבדיקה נכתב שהיא תקינה. האם זה לא סותר את תוצאת בדיקת הדם של TSH? 3.האם זה משנה אם אני לוקח את ויטמין D עם ארוחת הבוקר/צהריים? כנ"ל לגבי חומצה פולית? 4.תוך כמה זמן אמורים להרגיש/לראות שינוי בתוצאות ויטמין D וחומצה פולית? וכמו כן מהן תופעות הלוואי של מחסור בויטמין D וחומצה פולית? האם נשירת שיער מהקרקפת או שיער דליל קשור למחסור של שניהם או אחד מהם באופן ישיר? תודה מתן
שלום מתן בדיקת תפקודי התריס מראה תת פעילות קלה , יש צורך לחזור על הבדיקה כולל בדיקת נוגדנים לתריס שנקראת tpo , לפי הבדיקה החוזרת להחליט על טיפול , יש המלצה לטיפול בדרך כלל אם tsh מעל 10 או שיש סימפטומים אפיונים או ft4 נמוך או אשה צעירה שמעוניינת בהריון . בדיקת האולטראסאונד יכולה להיות תקינה ואיננה בסתירה . לגבי ויט d ופוליק , אין קשר לבלוטה , חלק גדול של אוכלוסיה כללית יש ויט d נמוך ויש צורךבתוספים כפי שהמליצו לך , לא משנה באיזה שעה הטיפול , יש לחזור על הבדיקה בסדר גודל של 3 חדשים . לילה טוב ובריאות