Cpc בסקירה מאוחרת- 6 ממ ו-8 ממ

דיון מתוך פורום  אבחון טרום-לידתי, סקירת מערכות ודיקור מי שפיר

19/09/2018 | 21:09 | מאת: לין

שלום רב. בת 26 היריון שני. תוצאות שקיפות וחלבון עוברי מצויינות . בסקירה מוקדמת שבוע 14- ציסטות דו צדדיות בצוואר העובר. בעקבותיהן סקירה מכוונת בשבוע 16- ללא עדות לציסטות. יתר הבדיקה תקינה. כמו כן בעקבות ציסטות אלה ביצעתי בדיקת nipt של גנומיט המורחבת . נבדק בין היתר trisomy 18. כלל הבדיקה תקינה. השבוע סקירה מאוחרת, שבוע 21- אותרו ציסטות במוח העובר דו צדדיות- אחת 6 ממ, אחת 8 ממ. מאז בהיסטריה איומה . הופניתי לאקו לב עובר ולסקירה מכוונת מוח עובר. אשמח לדעת האם יש הצדקה לחששותי. כמו כן, מקריאה הבנתי כי הציסטות עלולות להעיד על מחלת אדוארד בלבד. עם זאת- המחלה והכרומוזום נבדקו בבדיקת nipt ויצאו תקינות. האם אין בזה כדי להרגיעני? אודה לכל שפיכת אור אפשרית ולכל הצעה להמשך. כרגע אובדת עצות ובדכאון רציני

לקריאה נוספת והעמקה

את ממש אבל ממש בלחץ ללא סיבה. מי שהלחיץ אותך עם הציסטות הצוואריות (לחינם) הצליח להלחיץ אותך לחינם עם הציסטות במח. את שלחת תסמונת אדוארד ואין תסמונת זאת עם ציסטות בכורואיד פירסום בלבד. נר להרגע

25/09/2018 | 08:39 | מאת: לין

שלום רב. מודה לך מאוד על תגובתך. בעקבות אותו ממצא cpc בראש העובר הופניתי לאקו לב עובר. העובר היה בתנוחה מעט בעייתית- הראש למעלה ומפנה את הגב. משכך הבדיקה לקחה לא מעט זמן. בגדול הבדיקה תקינה אך בגלל מנח העובר ביקש שאשוב לבדוק שני דברים- 1. הסגמנט התוך כבדי של ivc נראה דק מהרגיל 2. לא ניתן לקבוע בוודאות את שלמות המחיצה הבין חדרית הוסבר למטופלת מגבלות הבדיקה. האם עליי לחשוש ? מה דעתך לגבי הבדיקה? חרדה מאוד.

שוב את חרדה כנראה ללא סיבה. הבדיקה היתה לא מושלמת ולא אופטימלית ולכן אי אפשר להסיק ממנה דבר. בצעי את הבדיקה החוזרת אליה הוזמנת ונהיה יותר חכמים.

25/09/2018 | 23:31 | מאת: לים

מודה לך מאוד על התשובות. האם היית ממליץ לגשת לסקירה באופן פרטי? אם כן, מתי בערך? בהתחשב בעובדה שהממצא cpc תועד לפני שבוע וחצי (שבוע 21 בדיוק)

כן. בשבוע 24. מקווה שיש לי עוד מקום פנוי

מנהל פורום אבחון טרום-לידתי, סקירת מערכות ודיקור מי שפיר