צרחות לפני שינה תינוק בן 4

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

24/04/2020 | 21:32 | מאת: לי

שלום, תינוק בן 4 חודשים. קיים קושי להרדים אותו במהלך היום ולקראת הלילה. אני משתדלת לשמור על סדר יום- שינה, הנקה, משחק/פעילות, שינה ... כאשר הוא מראה סימני עייפות (פיהוק, שפשוף עיניים, נוגע באוזניים) , אני שמה אותו במיטתו ומכאן מתחילה הסאגה. לוקח 20-30 דקות על הידיים עד שהוא מצליח להירדם. אני מנענעת אותו בעדינות, טופחת על הגב קלות, לוחשת ששש באוזן, שמה רעש לבן. כאשר הוא נרגע, שמה אותו במיטתו והוא שוב צועק. וככה זה כמה פעמים עד שהוא נרדם. לא ברור לי למה פתאום הירדמות נהייתה קשה לו כל כך. בלילה, כאשר מתעורר להנקה , קל להרדים אותו אחר כך. אבל במהלך היום ולקראת שינה לילית זה ממש סיוט. מה הסיבות לכך? איך אפשר לקצר זמני הרדמה? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
24/04/2020 | 21:39 | מאת: לי

הערה: פעם היה לוקח מוצץ וזה היה עוזר לו להירגע. אבל כבר כמה שבועות שהוא לא מוכן לקחת מוצץ, פשוט יורק אותו מיד או מתעצבן עוד יותר כשאני נותנת לו אותו.

סימני העייפות שאת מתארת הם בדיוק סימני העייפות שמראים לך שפספסת את חלון השינה, אלה הם סימנים מאוחרים מדי. עלייך לשים לב לסימנים הרבה יותר עדינים שמקדימים את הסימנים המאוחרים ובזמן זה להשכיבו לישון, לכל תינוק סימנים אינדיווידואליים שלו שעלייך לזהות, סימנים שיכולים להצביע בכל זאת הם סימנים כמו גבות אדומות/ורודות, ירידה ברמת הפעילות, מלמול של משהו בין האצבעות והנחת הראש.... נסי לשים לב לסימנים אלו, אם לא נסי לפי זמנים להשכיב אותו לפני שמופיעים סימני העייפות המאוחרים של פיהוק שיפשוף עיניים. כאשר תצליחי ל"תפוס" את החלון שינה בזמן ההירדמות שלו תהיה מהירה.

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות