רגשנות אצל ילד בכיתה א

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

03/09/2012 | 23:47 | מאת: KfirHazan

אודי שלום רב, אנחנו הורים לילד בן 6 וחצי שרק לפני כשבוע עלה לכיתה א. יש לציין מס דברים : הילד חכם ונבון , ילד אהוב ומקובל מאוד חברתית . בימים אלו אנו מסיעים את הילד לבית הספר לא בעיר בה אנו גרים אלא בעיר סמוכה היות ואנו עוברים לשם עוד כ4 חודשים והיינו חייבים שהילד יסתגל לבית הספר ולאוכלוסיה בסביבה בה נגור. הוא לא מכיר אף אחד. יש לציין עוד כמה עובדות: הילד תחרותי מאוד, לא מקבל הפסד בצורה רגילה. אך מנגד רגשי מאוד ובוכה מכל דבר. חושש מכל דבר , חשדן ומפחד מטעויות. לדוגמא: בגן הוא עשה יצירה ותמיד בחן את הגננת בכל שלב שעשה על מנת לראות שהוא בכיוון ולא עושה טעויות. היא זימנה אותנו לשיחה לקראת המוכנות לכיתה א וציינה את הבעיה שרשמתי. עכשיו אנחנו רואים זאת בשבוע הראשון של הכיתה . הוא מתקשר כל יום שמתגעגע. מחפש את המורה כל הזמן. יש לציין שמשחק כדורגל זאת שנה שניה ואתמול בפתיחת האימונים הוא החל לבכות בטענה שמתרגש וחושש. אך באימון הוא היה הבוגר והשתלט על המשחק ברמה הגבוהה ביותר ובעל בטחון עצמי גבוה מאוד. הודענו על הבעיה למחנכת וכרגע מחכים לראות מה יהיה. אני שואל את עצתך ממה התופעות הללו. האם כדאי לקחת אותו לפסיכולוג ילדים. החשש שלי הוא שלא יסתגל למערכת וייכשל. כך הגננת ציינה שמרוב שהוא פרפקציוניסט יהיה מועד לכישלון. אודה לעזרתך והכוונתך כפיר.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום כפיר, יש כאן שילוב של חרדה ופרפקצינזם. באשר לחרדה - נשמע שאתם פועלים טוב. באשר לפרפקציניזם - י שלאפשר לילד להכשל בסביבה בטוחה, כשהבטחון הוא ביכולת שלו לסמוך שהתגובה שלכם ושל המבוגרים מסביבו תהיה אוהדת. שירגיש שמותר להיות לא הכי טוב. זה ישחרר אותו. אודי

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית