מצב מביך

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

18/01/2001 | 19:13 | מאת: א

שלום לכולם אני במצב די מביך, מקווב שמישהוא/ משהיא יכול/ה לעזור. יש לי חבר כ- שנה ( מכירים כ- 4 שנים ) כשעברנו לגור יחד , מצאתי יום אחד בוידיאו סרט כחול , די הובכתי מהמצב שניקלעתי והתחלתי לשאול את עצמי שאלות כגון : האם הכל בסדר אצלנו? אולי חסר משהוא ? ( כי אני עדיין חושבת שהמין מצויין ) בכל אופן הסרתי את הבלבלות מהראש ואמרתי מותר! ואני לא צריכה להכנס לזה כי זה מצב אינטימי שלו עם עצמו בלבד. מאז הבחנתי שאין יום שהקלטות לא מוחלפות ( יש לו אוסף- תמיד ידעתי על קיומו של האוסף אבל לא ידעתי את התדירות הצפיה בהן , ושתבינו אין לי בעיה עם אוננות עם סרטים כל עוד ,כך אני חושבת, שזה מידי פעם ואולי לנסות לראות יחד) - בכל אופן זה הגיע למצב שאני ממש נפגעת נפשית ,כמו לדעת שבזמן שישנת החבר שלך צפה בקלטת לוהטת, וגם מה שלא נעים לי לדבר על זה - כי זה מצב כל כך אישי ואינטימי שאין לי מושג אם יש לי זכות בכלל לדבר על זה. אבל דיברתי , והוא אמר לי שזה הרגל של שנים , שזה לא קשור אלי וזה לא אומר שאם הוא מאונן וצופה זה עושה אוןתי פחות חשובה או פחות אהובה. הוא הבטיח לרדת בתדירות- אבל זה עדין פוגע, ומגעיל וכל פעם שאני חושבת על זה עולה לי בראש התמונה הכי פטתית שלו. ( ואל תבינו צפיתי בחיים שלי בסרטים שכאלו ולא נגעלתי- היום כל הקטע עצמו פשוט מגעיל ולא רואה בזה כבר שום דבר יפה ) אתמול זה התפרץ אצלי שוב ולא יכולתי לשתוק הוא בתגובה זרק את האוסף ( כמה קלטות עדיין נשארו )- יום אחרי וכבר ראיתי קלטת בוידיאו. אין לי מושג מה לעשות. זה מביך אותי ואין לי עם מי לדבר על זה . האם זה סוטה? או נורמלי ( הוא תיאר לי את זה כהרגל שמי שישמע יחשוב שמדובר בקריאת ספר ) מה לא בסדר או כן בסדר ? בנות, מבקשת את עזרתכן הכנה מה היתן עושות במקומי ( בהתחשב בזה שהקשר הוא חזק מאוד - זה זה אם שואלים ). חייבת לציין שאפילו שהוא זרק את רוב הקלטות תחושת הגועל נשארה. מה עושים?

לקריאה נוספת והעמקה
18/01/2001 | 19:42 | מאת: י

א לדעתי הכל תמון בתיקשורת בינכם , ועלייך לשאול ת עצמך מה מביא אותו לכך ? האים היחסים בינכם פתוחים מספיק בכדי לדבר על נושאי המין השונים כגון פנטזיות וכ"ו . ישנם המון גברים אשר צופים בסרטים כחולים ולפעמים אנחנו הנשים צריכות להבין כי האופן בו הגברים מסתכלים על המין שונה מדרכנו אנו . עצתי אלייך (מנסיון) - דברי איתו , תני לו להבין שהכי חשוב זאת את והוא והאתם ביחד , ואם הוא כבר ביצע צעד התחלתי וזרק את הכל ו/או הרוב , זו פריצת דרך , והכי חשוב בגלל שזה נושא רגיש יש לנהוג בעדינות ובהאהבה כי זה המפתח לכל בהצלחה !

18/01/2001 | 20:19 | מאת: מגרש השדים

אני שואל את עצמי עד כמה מביך ההרגל המביך. נגיד- יותר מביך מגבר שהרגלו המגונה הוא להפליץ בחברה? או... לגרד בביצים? או לחטט באף ובאזניים, להשמיע הערות עולבות וחסרות טאקט באזני אנשים שיקרים לך, לא להתקלח ימים שלמים, ועוד ועוד... מה את אומרת?

18/01/2001 | 20:41 | מאת: למגרש השדים

תבקש שיזמינו אותך, שתגרש לו את כל השדים.

18/01/2001 | 20:52 | מאת: ד"ר דרור גרין

א. יקרה, סטיה היא עניין נורמטיבי, והיא נמצאת בדרך-כלל במחשבותיו של המתבונן. מה שבעיניך הוא בגדר סטיה, עשוי להיות עניין של מה בכך עבור מישהו אחר. נראה לי שחבל יהיה לסכן את הזוגיות שלך בגלל קלטות הוידיאו של החבר שלך. אני יכול להבין את הקושי שלך, ואפילו את הסלידה שלך מהנושא, ואולי אפילו את מעט הקנאה הנשמעת בין הדברים (לכאורה, הוא 'בוגד' בך עם עצמו). אבל נראה לי שזכית בבן-זוג רגיש ומפרגן. הוא לא הסתיר ממך את ההרגלים הקודמים שלו, ובשל רגישותך הוא ממשיך לצפות בסרטים האלו לבדו. כאשר הבעת את הסתייגותך הוא ניסה לרצות אותך וזרק את כל הקלטות. אלו סימנים רבים של התחשבות ונסיון לרצות אותך. מדוע שלא תנסי לקבל אותו כפי שהוא, ולהתעלם מן החלק הזה, שאינו מוצא חן בעיניך. בחיים זוגיים יש מקומות רבים של אי-הסכמה. אני בטוח שבעתיד יהיו גם דברים נוספים שלא תאהבי בחבר שלך. האם זו סיבה להיפרד, או לכעוס, או להיפגע? ההחלטה, כמובן, בידיך, אבל כדאי לשקול את הדברים בכובד ראש, ולא להוציא את הדברים מפרופורציה. אני משער שתמצאי כאן אנשים שיהיו שותפים לסלידה שלך, ואחרים שיאמרו שמדובר במשהו טבעי ורגיל. עליך לסמוך על רגשותיך ועל תחושותיך בלבד. אם אכן הצורך של חברך לצפות בסרטים פורנוגרפיים פוגע בך באופן בלתי-נסבל, יתכן ותאלצי לוותר על הקשר, או לנסות ולכפות עליו את רצונך. ומצד שני, אם הקשר חשוב לך ואת אוהבת את חברך, אולי תוכלי להתגבר על הסלידה ולהמשיך לאהוב אותו גם כך. בהצלחה, דרור

19/01/2001 | 13:21 | מאת: ד"ר אורן קפלן

א שלום בקרב זוגות ישנה פעמים רבות אשליה של הכרות מושלמת. שאחרי תקופה מסויימת אנחנו מכירים אחד את השני כל כך טוב שלא יכולות להיות עוד הפתעות. ואז כשמגיע הפתעה, משהו לא מוכר, קורים שני דברים. אחד, התגובה הספציפית למה שקרה, והשני, תחושה של הלם מהעובדה שהתגלה משהו חדש ולא מוכר. יש צורך להתמודד עם שני המרכיבים. ברמה של נושא הקלטות חשוב להבין במה הן משרתות אותו ובמה הן מרתיעות אותך. ברור שיכולה להיות תשובה טריוויאלית שאומרת שזה סתם מין, אבל ברור שזה יותר מזה. למשל, יחסי המין שמורים בד"כ ליחסים הזוגיים ואז הקלטות עלולות להיתפס על ידך כסוג של בגידה. ברמה של ההפתעה, הדבר יוצר סוג של משבר אמון. גילית משהו חדש שלא מוצא חן בעיניך וזה מעלה אולי שאלות אילו הפתעות עוד נכונות לך בקשר הזה. מאחר שאת מדברת על קשר ארוך ורציני הייתי מציע לכם לפנות לייעוץ זוגי. סיפור הקלטות בעיני הוא סימפטום או סימן למשהו שאינו מוסכם ביניכם ושפוגע בהרמוניה של הקשר. מדבריך נשמע שאינך מסוגלת להניח את זה בצד, ושאם תעשי זאת תמשיכי להיות מוטרדת. תחושת "גועל נפש" שציינת עלולה להשליך על המערכת הזוגית ובוודאי על יחסי המין. זה משהו שצריך לפתור ולא להשאיר פתוח. בברכה ד"ר אורן קפלן

22/01/2001 | 09:29 | מאת: פלוני

אני חושב שאת מנפחת את הנושא קצת יותר מידי. אם החבר שלך היה רואה ספורט ונהנה ומתלהב היית מסתכלת עליו שמחה שטוב לו או שהיית חושבת שזאת סטייה שהוא מתלהב יותר מכדור רגל מאשר מדברים שהוא עושה איתך. אני חושב שאת צירכה להיות בטוחה בעצמך כשאת קובעת שהבעיה בו (סטייה?). הרי אם הוא לא היה רואה סרטים הוא בודאי היה מאונן כשהוא לבד . ואם הוא מאונן בלי לראות סרט הוא גם סוטה? או בוגד? אני חושב שכדאי שתסתכלי על כל העניין שוב, חבל שזה ישב לך איפה שהוא בפנים ויציק לך כשיכול להיות שבלי כוונה בראש שלך זה נהיה משהו יותר גדול ורציני ממה שזה באמת. אני גם לא בטוח שהוא ישמח ללכת ליעוץ בגלל שהוא אוהב לראות סרטים כחולים. הרי הסרטים זה סוג של פנטזיות מוכנות מראש לעצלנים ואת לא מפנטזת?

22/01/2001 | 18:39 | מאת: א

הארת את עיני ... תודה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית