חלום נורא של ילדה בת 7- מה עושים?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

19/06/2002 | 16:03 | מאת: יעל

הכל דחוף פה בפורום אבל בכל זאת אשמח לתשובה מהירה. בתי (עוד מעט בת 7) התעוררה בלילה מחלום בלהות. בבוקר היא אמרה שהיא חלמה חלום נורא והיא מפחדת לספר לי. בסוף הצלחתי לשכנע אותה לספר ונדהמתי מהחלום. היא חלמה שמישהו ניסה להרוג אותה ושיצא לה כל הדם מהגוף, אבל היא לא מתה. אח"כ היא הלכה למסיבה ואני נתתי לה כוס פטל אבל כשהיא שתתה היא הרגישה שזה לא פטל, זה הדם שלה ומיד אחרי שהיא שתתה כל מי שהיה מסביבה מת, והיא רצה הביתה לראות אם אני חיה וההמשך לא ברור. אני חייבת לציין שהיא לא מודעת לפיגועים שקורים מסביבנו, היא לא רואה בטלויזיה וגם לא שומעת כמעט כלום על הפיגועים (גם לא בבית הספר) ובודאי שלא בצורה שתתקרב להיות כל כך ציורית (!) בצהריים (אחרי שחזרה מבית הספר) היא אמרה בבכי שהיא לא מצליחה להירגע והיא חשבה על זה כל היום. אינני יודעת כיצד לנהוג . האם לפנות למישהו, לומר משהו או להתעלם ולעבור לסדר היום. אשמח לקבל את עצתך, דחוף אם אפשר. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
19/06/2002 | 20:20 | מאת: אתיקה

כדאי לפנות לפסיכולוג שעובד עם ילדים. ברור שהילדה חרדה ומוטרדת ממשהו.

20/06/2002 | 20:26 | מאת: barak22

את מתארת ילדה שחוותה אירוע טראומתי. במידה והתלונות וההתנהגות שלה לא פסקו את חייבת באופן דחוף לפנות לייעוץ פסיכולוגי לילדים.

20/06/2002 | 23:13 | מאת: ד"ר אורן קפלן

יעל שלום ראשית הייתי נזהר מלקבל החלטות רק על סמך חלום, גרוע ככל שיהיה. החלומות הם דרך ביטוי של חלקים לא מודעים בנפשנו והם מוציאים מידע בצורה מסווגת וממודרת. לכן מה שנראה לך מאוד ברור יכול להתפרש כדבר שונה לגמרי. את צריכה להתרשם ממצבה של הילדה באופן כללי. אם היא מוטרדת מדברים נוספים יש מקום לעשות בירור, אפשר להתחיל עם פסיכולוג/ית ביה"ס למשל. במידה והתנהגותה רגילה והדבר החריג היחידי זה החלום הייתי מנסה להרגיע אותה ולומר שחלום הוא לא מציאות ולא מפתח מזה נושא נרחב. הערת אגב, גם אם הילדה לא רואה טלויזיה אין אפשרות שהיא מבודדת ממה שקורה. הפיגועים מדוברים ונראים לא רק בטלויזיה, הם נראים בעיתונים הזרוקים ברחוב, מדוברים ע"י הילדים בביה"ס כך שזו אשליה לחשוב שהיא מבודדת. והדמיון, הוא יכול להיות ציורי הרבה יותר מכל מציאות. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית