מבקש עזרה דחוף

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

19/06/2002 | 07:01 | מאת: לי

שלום אני בן 22 הישתחררתי ליפני כשנה ואני חולה במחלת עור קשה שמיתפתחת עקב לחץ נפשי , המחלה פרצה לי במהלך השירות הצבאי והחמירה בכול פעם שהייתי נתון ללחץ ומתח הייתי במערבים ובפעולות קשות הייתי נתון להפגזות ופינוי פצועים מחזות קשים , בלבנון ובשטחים כרגע לאחר כשנה מהשחרור וטיפול רפואי קשה וארוך כימעט ו אני לא חולה במחלה אני לא נתון ללחצים שהייתי בהם בצבא אבל אני מלא חשש שיחזורו אלי הכתמים הנוראים ואני יאבד שוב את צבע עורי , חיי יהיו שונים לגמרי אם המחלה תיפרוץ לי שוב , המצב הביטחוני בארץ לא עוזר לי ואני בחששות רבות יומיומית , אני מיסתדר לבד בחיים הורי לא איתי ואני לחוץ ובפחדים שמה המחלה תחזור כי יש כבר סימנים להיתפתחות חדשה , אני רוצה תמיכה נפשית מישהו שאני יכול לדבר איתו ,בצבא הבטיחו לי טיפולים לנפש והרפיות אבל בימקום זה העדיפו לשחרר אותי על סעיף נפשי ולא קיבלתי שום טיפול שכזה .

לקריאה נוספת והעמקה
19/06/2002 | 16:41 | מאת: HERA

לי, בעצם כתבת בעצמך מה נכון מבחינתך; לפנות לטיפול. מכיוון שברור שבעיית העור מתפרצת על רקע נפשי, ומכיוון שהחשש שהבעיה תחזור מגביר את הלחץ שלך, הרי שנלכדת במעין מעגל. תנסה לברר במשרד הבטחון מה הזכאות שלך לטיפול (אם יש), ואם לא, תפנה טיפול בכל מקרה. אם העניין הכלכלי לא מסתדר, אתה יכול לפנות לפסיכולוג של קופ"ח בה אתה חבר. HERA.

20/06/2002 | 23:56 | מאת: ד"ר אורן קפלן

לי שלום במידה והבעיה התפתחה על רקע השירות הצבאי אתה זכאי לתמיכה במימון הטיפול ע"י אגף השיקום במשרד הבטחון. לגבי בעית העור והתגובות הנפשיות. מדובר במצב שדורש טיפולי פסיכולוגי בשילוב כמה מרכיבים. ראשית, בסיס תמיכתי, שנית התמודדות עם פוסט טראומה, ולבסוף טיפול ייעודי לבעיה העור, מתאים במיוחד שימוש בהיפנוזה. אני מציע שתתייעץ עם ההורים או גורם אחר מנוסה שיודע כיצד לפנות לגורמים רשמיים כמו משרד הביטחון כדי להסדיר את זכאותך למימון הטיפול. במקביל כדאי לפנות לייעוץ מקצועי ולהתחיל ללא דיחוי תהליך טיפול. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית