לימודי פסיכולוגיה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

20/04/2002 | 13:31 | מאת: מיכל

ד"ר אורן שלום, אני סטודנטית לפסיכולוגיה ,לתואר ראשון. אני כרגע בסמסטר השני של השנה השלישית ללימודי, וממוצע הציונים שלי הוא 85 אני לומדת במכללת ר"ג והתואר הוא של האוניברסיטה הפתוחה. אני משקיעה את כל מאמצי כדי שממוצע הציונים שלי יהיה גבוה, יש לי חברה שלומדת ב"בר אילן" ואנו משוות את חומרי הלימוד הנלמדים ואת רמת הקושי שלהם. וכמעט בכל קורס שלמדנו עד היום אנו מגלות כי החומר הנלמד ב"פתוחה" יותר מעמיק (בהרבה אפילו) וכי המבחנים ב"פתוחה" יותר קשים, מכיוון שמחברי המבחנים אינם המרצים שלנו (בד"כ) , ורמת ההתעמקות בחומר היא גבוהה ביותר. ממוצעי הציונים בבר אילן בפסיכולוגיה הם יותר גבוהים כנראה בשל עובדות אלה. אני בחרתי ללמוד בפתוחה מכיוון שרק שם יכולתי ללמוד רק פסיכולוגיה בלי שילוב של נושא אחר כמו סוציולוגיה וקרימינולוגיה, וללא צורך בהשלמות לתואר השני. כידוע לך תנאי הקבלה לתואר השני הם קשים ביותר, ואני חוששת שממוצע הציונים שלי אינו מספיק, בעיקר כאשר באוניברסיטאות אחרות הממוצעים יותר גבוהים בשל רמת הקושי הנמוכה יותר. אחד המרצים אמר לנו שרמת הקושי הגבוהה בפתוחה היא אמצעי סינון, שכן תנאי הקבלה הם תעודת בגרות מלאה בלבד ואין צורך בפסיכומטרי. השאלה שלי, במידה ואתה מתמצא בנושא זה, היא האם לדעתך בקבלה לתואר שני מתחשבים במקום בו למדת או שעושים ממוצע יבש ? האם יש לי סיכוי בכלל להתקבל עם ממוצע שכזה? כיצד אני יכולה להגדיל את סיכויי להתקבל (בדרכים אחרות) , האם התנדבות לניסויים פסיכולוגיים תוסיף לרזומה שלי ? האם קיימות דרכים נוספות שאינני יודעת אודותם? אם ישנם אתרים בארץ שאפשר להתייעץ בנושאים אלו, התוכל ליצור עבורי קישור אליהם? מחכה לתשובתך מיכל.

20/04/2002 | 17:13 | מאת: ד"ר אורן קפלן

מיכל שלום הודעתך עוסקת בנושא כאוב למדי. המרוץ לתואר השני נעשה קשה יותר ויותר עם השנים והמכשולים בדרך מתגברים ככל שהביקוש עולה, והוא בהחלט עולה. אני אהיה מאוד ישיר וכנה עימך. סיכוייך להתקבל במצב הנוכחי למגמות הקליניות נמוך ביותר. אמנם זהו ממוצע מעולה שבעקבותיו תסיימי את התואר בהצטיינות, אבל הוא מהווה כיום דרישת מינימום לעצם ההרשמה ובד"כ אינו מספיק. האוניברסיטאות מעדיפות דווקא סטודנטים שלמדו באוניברסיטאות ולא במכללות, אם כי כיום יש גם רבים שהתקבלו מהמכללות. התנדבות מכל סוג יכולה לעזור כיוון שאח"כ תוכלי לקבל המלצות. חשוב לזכור שאל הציון יתחברו בהמשך מבחן כללי שמועבר לכל המועמדים לתואר השני (בעבר נקרא מבחן מיכאל), חוות דעת מהמלצות אישיות שתקבלי וכן ראיון אישי, וכל אלו עשויים לשפר את הסיכויים. אם לימודי התואר השני בפסיכולוגיה הם משאת נפשך יש כמה דרכים בהן תוכלי לפעול: א. לשפר ציונים בעוד כמה נקודות לכיוון ה 90 ב. לנסות להתקבל למגמה פסיכולוגית מחקרית ולא טיפולית, ובהמשך יהיה יותר קל להתקבל למגמה טיפולית מתוך המעמד החדש ג. לפנות למקצוע טיפולי שדורש ציונים יותר סבירים, למשל עבודה סוציאלית שדרכה תוכלי להגיע לסוג דומה של מקצוע. אין אתרים שעוסקים בעניין, צריך להתייעץ עם אנשים שמכירים את המערכת. במידה ויש לך שאלות נוספות אשמח לענות. בהצלחה ד"ר אורן קפלן

20/04/2002 | 21:45 | מאת: מיכל

ד"ר אורן, אני מודה לך מקרב לב על כנותך, אני עושה ואמשיך לעשות כל מאמץ כדי לשפר את הממוצע. לפי תשובתך אני מבינה שבחירתי בתואר של האוניברסיטה הפתוחה היתה מוטעת ועדיף היה לי ללמוד תואר משולב באוניברסיטה אחרת, למרות השנה הנוספת של ההשלמות לתואר השני. שמעתי על אנשים שנסעו ללמוד בחו"ל תואר שני בפסיכולוגיה קלינית. האם יש לך מידע בנושא, האם תואר זה קביל בארצנו הקטנטונת? תודה שוב-מיכל.

21/04/2002 | 15:05 | מאת: לי

מיכל שלום. אני סטודנטית למדעי ההתנהגות באוניברסיטת בן גוריון בב"ש. לפני זמן קצר המרצה שלנו ל"מבוא לפסיכולוגיה" הודיע כי כל האוניברסיטאות בארץ החליטו כי הממוצע הנדרש לקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית יהיה 87 ומעלה. לכן, אני מציעה לך לברר את הנושא ולוודא זאת, וכך תוכלי אף להינות מלימודייך בנוסף...

21/04/2002 | 16:12 | מאת: מיכל

לי, תודה רבה לך על המידע החדש ! העניין הוא שגם אם יהיה לי את הממוצע 87 עדיין אני אהיה כנראה בעמדה נמוכה לעומת אלה שלמדו באוניברסיטאות, לפי מה שד"ר אורן כתב. וחוץ מזה שתמיד יהיו אותם אנשים שממוצע הציונים שלהם 90 ומעלה , והרי הביקוש הוא גדול מאוד . אני יודעת שמבחינתי אעשה את המיטב שלי, ומה שיהיה יהיה.... בכל מקרה אני מאוד נהנת מלימודי הפסיכולוגיה, אפילו שהמבחנים אצלנו מאוד קשים, אני בלחץ רק בתקופת המבחנים . תודה לך על ההתעניינות ואולי נפגש בתואר השני. מיכל.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית