פחד מנהיגה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

12/02/2002 | 16:58 | מאת: טלי

שלום רב, אני בת 31. לפני כחצי שנה התחלתי ללמוד לנהוג (הגיע הזמן, בגילי המופלג). הבעייה היא שמאז שאני זוכרת את עצמי, היה לי פחד מהכביש וממכוניות, ללא כל סיבה שאני יכולה לחשוב עליה. כתוצאה מהפחד הזה, אני כבר נמצאת היום אחרי כ- 70 שיעורים בערך, וטרם ניגשתי לטסט ראשון. במהלך הנהיגה אני עדיין, לאחר חצי שנה, מתוחה מאוד וקשה לי לקלוט בבת אחת את כל המידע שעל הכביש (תמרורים, הולכי רגל, שלטים וכו'). הנהיגה שלי הססנית מאוד וחסרת ביטחון. מאז שהתחלתי ללמוד החלפתי כבר מורה אחד, ולמרות שאני מרגישה היום הרבה יותר טוב עם המורה השני, וגם השתפרתי מאוד, עדיין אני מרגישה שלמורי נהיגה אין ממש כישורים להתמודד עם בעיות פסיכולוגיות מסוג זה. אני ממש רוצה כבר לגשת לטסט ולהוציא רשיון, אבל לא נראה שאני אצליח לעבור אותו בשל חוסר הביטחון שלי בנהיגה. אשמח לקבל עצות. (האם יש טיפול התנהגותי לפחד מהכביש?)

לקריאה נוספת והעמקה
12/02/2002 | 23:27 | מאת: HERA

טלי, יש טיפול, ואפילו התנהגותי... תנסי למצוא מטפל התנהגותי... בד"כ מדובר בטיפול לא ארוך במיוחד ועם אחוזי הצלחה גבוהים יחסית... למרות שאני יכולה להבין את הפחד שלך מהכביש... HERA.

13/02/2002 | 00:15 | מאת: ד"ר אורן קפלן

טלי שלום את סובלת כנראה מסוג של חרדת ביצוע, בדומה לחרדת בחינות, פחד לדבר בפני קהל, וכדומה. הזמן הארוך בו את מתמודדת עם לימוד הנהיגה לא פועל לטובתך כיוון שאת מגבירה את החששות ומשכנעת את עצמך בכישלון הצפוי. כך נוצרת נבואה שמגשימה את עצמה. טיפול פסיכולוגי קצר מועד בגישה קוגינטיבית-התנהגותית פותר ברוב המקרים את הבעיה תוך מספר בודד של פגישות. מצאי פסיכולוג מתאים, קבעי תור לטיפול והזמיני מועד לטסט. חבל על הזמן. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית