שאלה לדוקטור...

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

27/01/2002 | 20:56 | מאת: נינה

אני מנהלת קשר רומנטי ומיני עם בחורה מזה חצי שנה. לפני שהכרתי אותה הייתי נמשכת אל נשים אחרות. כשהכרתי אותה ורגשותיי התפתחו אליה משיכתי לנשים אחרות פחתה, אך לא נפסקה. מפריע לי שאני נמשכת, אני רוצה רק להימשך אליה ולהיות מסורה לה, ומפריע לי שאני מסתכלת על אחרות, מרגישה קצת בגידה נפשית למרות שזה לא כך ויש לי רגשות אליה ולאחרות לא. הנה לדוגמא, אני לא רוצה למלצר במסעדה אחת מכיוון שיש שם מישהי שהכרתי בבי"ס ושאני נורא נמשכת אליה ומרגישה לא נח ליידה, אמרתי זאת לחברתי, כי אני כנה איתה, והיא אמרה לי שזה לא בסדר שאני נמשכת לאחרות, ואמרתי לה שאין לזה משמעות ושזו סתם משיכה ושאני לא חושבת עליה שנייה במהלך היום והיא טענה שאם זה עד כדי כך זה אומר שזה עם משמעות, והסברתי לה שאני יכולה להימשך, לצערי גם בלי להכיר או להרגיש, ולמרות שרגשות מגבירים משיכה, ושזה טבעי. לא הייתי רוצה להימשך אל אחרות אני לא מרגישה בנח עם זה ולא רוצה להרגיש נח עם זה. מה ניתן לעשות? בבקשה תפרט את כל ההיבטים בפירוט המלא האפשרי. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
27/01/2002 | 23:34 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום נינה, נדמה לי שעניתי לאחת משאלותייך לפני ימים אחדים. מונוגמיה, או נאמנות מינית, היא ערך חברתי-תרבותי מנוגד לדחף המיני הפיזיולוגי שאינו מבדיל בין אובייקט לאובייקט. העובדה שאת נמשכת לבחורות אחרות אינה צריכה להפריע לא לך ולא לחברתך, כל עוד אין לך כוונות לממש את המשיכה הזו הלכה למעשה. אני לא בטוח שבשם הכנות כדאי לך לספר על המשיכה הזו לחברתך, משום שזה עלול לעורר בה חרדת נטישה ובהקשר הזוגי זה גם עלול להתפרש כאילו את אומרת לה שהיא כבר לא מושכת אותה. לטעמי האישי, זה דבר שאדם צריך להכיל בתוכו. אינני מכיר שום דרך להתגבר על עצם המשיכה לאחרים ואינני חושב שהיא פסולה. הסכנה היחידה לקשר הזוגי היא כאשר מתחילים לממש אותה, משום שאז, מטבע הדברים, עלולים להיכנס מרכיבים רגשיים. זוגיות עונה על הצורך שלנו ביציבות ומשיכה לאנשים שאינם בני זוגנו עונה על הצורך בריגושים. נראה לי שהשאלה שכדאי לך לשאול את עצמך היא איזה צורך מבין השניים חזק יותר. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין פסיכותראפיסט

28/01/2002 | 12:50 | מאת: נינה

הקטע שחברתי לא נמשכת לאף אדם כל כך עד שהיא מכירה את האופי שלו ואוהבת את האופי שלו. זו תכונה נדירה מאוד, והייתי רוצה אותה. וזה מה שגם היא רוצה, שאני אהיה כמוה, היא טוענת שזה לא סתם משיכה שיש לזה משמעות אם זה מפריע לי לעבוד עם אותה בחורה. והסברתי לה שתכונה זו משויכת לרוב האנשים, והיא פסלה טענה זו בטענה שמה שהרוב זה לא אומר שזה נורמלי או בסדר. ושאני אל צריכה להימשך לאחרים.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית