סרוקסט

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

21/12/2001 | 22:15 | מאת: אלי

הומלץ לי להתחיל טיפול בסרוקסט בגלל התקפי פאניקה ודיכאון שאליהם נכנסתי בעקבות טעוית שעשיתי ואין לי כרגע פיתרונות אליהם. הבנתי שהתרופה אפקטיבית לאחר חודש האם ניתן להפסיק את הטיפול לאחר נטילת התרופה במשך חודש ובתקווה שהמצב רוח ישתפר? או שצריכים לקחת אותו במינון מסויםלמשך שלושה חודשים נוספים לאחר שמרגישים יותר טוב? הלו הדיכאון הוא בגלל שאין לי פיתרון לתשובות והתרופה לא תיתן את הפיתרון. האם לא עדיף הטיפול הפסיכולוגי על לקיחת תרופה שאני עלול להתמכר אליה ,אני בסך הכל בן 23 ולא רוצה להתחיל עם תרופות .הבעיה שלי היא חוסר ביטחון עצמי שגורם לי לא להגיע להחלטות ולמצוא פתרונות אלא לשקוע בדיכאון שמגביל אותי עוד יותר במציאת פיתרונות וזה מעין מעגל קסמים.

לקריאה נוספת והעמקה
22/12/2001 | 03:32 | מאת: שירה

הי אלי, אני בעצמי לוקחת סרוקסט מזה חצי שנה, אז אני יכולה לנסות לענות על חלק משאלותיך מתוך ניסיוני הפרטי. כמובן שאני לא רופאה אלא רק מישהי שלוקחת את הכדור, כך שתיקח את כל עצותי כך. ראשית, אני מבינה מאוד את הרתיעה שלך מלקחת תרופות. גם אני הרגשתי ועדיין מרגישה כך במובן מסוים. אני מטופלת גם בטיפול פסיכולוגי, וזה מאוד מאוד רצוי ללכת לפסיכולוג במקביל ללקיחת התרופות. העניין הוא שלפעמים אנחנו מגיעים למצבים בחיים שמרוב חרדות ודיכאון הטיפול הפסיכולוגי מפסיק להיות יעיל, ואנחנו זקוקים לכדור שישפר את מצבנו כדי שנוכל לעבוד בטיפול הפסיכולוגי על דברים "אמיתיים" ו"מהותיים" שמפריעים לנו בחיים. בעוד שהתקפי פאניקה וגם דיכאון נראים כביכול מאוד "אמיתיים", למעשה הם מעין מנגנון שאנחנו מפתחים כי קשה לנו מדי להתמודד עם דברים מסוימים. כמובן שהמנגנון עצמו - החחרדות והדיכאון - הופך להיות קשה ומגביל הרבה יותר מהבעיות עצמן, ולשם כך נועדו הכדורים. כדי שטיפול פסיכולוגי יהיה יעיל, המטופל צריך להיות במצב התחלתי שמאפשר לו לעזור לעצמו ולקבל עזרה. הסרוקסט משפר גם את מצב הרוח הכללי, ומניסיוני - זה מאוד עוזר לך לראות את הבעיות שלך בפרופורציות אחרות. דבר שני - סרוקסט הוא לא כדור ממכר, כך לפחות מתעקשים כל הרופאים. ישנם כדורי הרגעה שממכרים, אבל סרוקסט הוא לא אחד מהם. לסרוקט לוקח בין שבועיים ל- 5 שבועות עד שהוא משפיע, ומומלץ לקחת אותו במשך כמה חודשים כשהוא עוזר. הסיבה היא, בין השאר, כדי לצבור חוויות חיוביות בזמן לקיחת הכדור, כך שכשתפסיק בהדרגה לקחת אותו תדע ו"תזכור" מתוך חוויותיך שאתה מסוגל לחיות בלי פחד, דיכאון והתקפי פאניקה. כדאי לדעת שעלולים לחוות בחילות קלות בימים הראשונים ללקיחת הכדור, לפני שהוא מתחיל לעזור. זה לא נורא בכלל ולא צריך להיבהל מזה. כדאי להתחיל בחצי כדור ורק אחרי כמה ימים לעלות לכדור שלם. הכדור לא משנה אותך או את האישיות שלך בשום דרך שהיא, להפך, הוא מקרב אותך יותר לרגשות האמיתיים שלך. אתה נשאר לחלוטין עם שליטה על החיים שלך ועל המינון שאתה לוקח. הוא עוזר, אבל נשארת לך הרבה עבודה קשה כדי לשפר את חייך במסלול שאתה רוצה בו. בהצלחה בכל מה שתחליט, שירה.

22/12/2001 | 05:16 | מאת: רונן23

אני מצטרף להודעתה של שירה. גם אני נוטל סרוקסט, בתחילה כמובן שהיו לי את החששות שיש לכולם והן מאוד ברורות. אבל כל החששות הו מחוסר וודאות ומידע בנושא, במקביל כמובן החברה עדיין לא השלימה עם הטיפול בבעיות נפשיות כמשהו אינטרגלי. אבל עוד ימים יגידו. לעניינו: אני מניח שאם הפנו אותך לקחת כדורים, זה לא מתוך מטרה שהכדור יתן לך תשובות, אלא מכיוון שאתה כנראה נמצא במצב מסויים (שקוע בו) שאתה לא מצליח לצאת ממנו, והוא מנווט לך את צורת המחשבה, התחושה והחוויה היום יומית. כמה שקשה לפעמים לקבל, כל הרגשות שלנו הן "כולה" מינון של חומרים כימיים המוח, ולפעמים החומרים האילו לא חיים באיזון שמה בפנים (בראש) ואז אנחנו נמצצאים במצבים קיצוניים שקשה לנו לצאת מהם. כל מה שהכדור יעשה הוא יביא אותך לאיזון שממנו יהיה לך יותר קל למצוא את התשובות ולהיות שלם איתן. תתייחס לזה כמו שאנשים נוטלים כדורים לאיזון לחץ דם או תפקוד לב, זה היינו הך. מנסיוני, הסרוקסט ספציפית אם כל הפחד שהוא דיי חדש ועוד לא יודעים בוודאות מהי השפעתו הארוכת טווח, החיים שלי השתנו מקצה לקצה, הוא הרים אותי על הרגליים והכניחס אותי לפרופורציה. והגעתי מאוד מהר למצב שאני יכול לקום בבוקר ולומר בלב שלם שטוב לי.

14/01/2002 | 19:39 | מאת: רן

שלום לדוקטור אבני לפני כשנה וחצי התחלתי בטיפול של סרוקסט בהמלצת רופא פסיכיאטר בגלל בעיית חרדה לקחתי את התרופה במשך שלושה חודשים והרגשתי השתפרה חודשיים לאחר שהפסקתי לקחת את התרופה תופעות החרדה חזרו ואז הפסיכיאטר שאצלו אני מטופל אמר לי לקחת בכל פעם שהתופעות חוזרות כדורי סרוקסט למשך שלושה עד ארבע שבועות.כרגע המצב הוא שכל חודשיים שלושה אני לוקח את התרופה למשך חודש וחוזר חלילה.לאחרונה התחילה תופעה של סימני דם ברוק. שאלתי אם יש קשר של הדם ברוק ללקיחת התרופה סרוקסט ואם אין בעיה בלקיחת התרופה והפסקתה כל כמה חודשים. מצפה לתשובתך תודה רן

23/12/2001 | 14:56 | מאת: דר' עמי אבני

אלי שלום מה הבעיה ? אם אתה רוצה טפול בהתקפי חרדה קח את התרופה כמו שצריך שזה 3 חודשים לפחות לאחר שהמצב טוב (לערך חודשיים שלושה בממוצע עד שזה קורה לעתים פחות לעתים יותר) אם אתה רוצה לטפול בשרשי הבעיה - אהלן וסהלך ניתן לטפול במקביל כל טוב עמי

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית