דכאון חורף

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

04/12/2001 | 22:00 | מאת: שמש

אני סובלת מדכאון חורף, כאשר השמיים מעוננים ואין שמש לאורך זמן מצב רוחי ירוד במיוחד, אני חלשה ואין בכוחי כח פיסי או נפשי לעשות כל פעילות. בקושי רב אני קמה בבוקר לעבודה וכאשר אני שבה ממנה אין בכוח לעשות דבר מעבודות הבית מלבד לרבוץ על הספה בחוסר אונים. הדבר חמור במיוחד ומשפיע על הסובבים אותי. הוספתי מנורות בביתי שאכן הועילו במעט בנוסף אני עוסקת בפעילת גופנית (סיבולת לב ריאה) אשר אמורה לשפר את מצב רוחי כמו כן כאשר השמש זורחת ולו במעט אני משתדלת לצאת החוצה ולספוג את אורה אך באופן כללי מצבי עגום מאוד. (עליי לציין כי בחודשים בהם יש אור אני פעילה מאוד). כיצד אוכל "לעבור" חודשי חורף נוספים? האם יש אי אילו פתרונות לא תרופתיים? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
04/12/2001 | 22:52 | מאת: ליהי

הפיתרון פשוט- את צריכה ליצור לעצמך חוויות חיוביות שמתקשרות עם חורף (גשם ועננים). כנראה שבעברך, קרו מספר סיטואציות לא נעימות שבגללן עשית הקשר כל כך שלילי ... לכן, תנסי ליצור חוויות חדשות, טובות, כיפיות חיוביות בקיצור ותראי איך לאט לאט , את מקבלת את הכל יותר בקלות. והנה מספר דוגמאות- תסעי לחרמון- תגלשי בשלג, תכיני בובות שלג (עם החבר\חברות\ בעל\ילדים), תזרקי כדורים של שלג ותצחקי כמו שלא צחקת מאז שהיית ילדה קטנה, קחי מטריה וצאי לטייל בתוך הגשם, תתכונני לזה שתירטבי אבל תחליטי שאת לוקחת את זה בכיף, שאת מרשה לעצמך להשתטות במקום כל הזמן להתנהג כמו מבוגרת- וזה לא משנה בת כמה את בכלל, כי להשתטות אפשר תמיד! (נכון איתן???.....:-))) תשימי שירים שאת אוהבת ותסתכלי על הגשם, תוציאי את הראש מהחלון ותשאפי עמוק פנימה את הריח של הגשם עם הדשא והצמחים הירוקים, תראי איך הכל בוהק ונוצץ ממיים, תחשבי שזה כמו מנגנון טיהור לעולם- איך הכל נעשה טהור וצלול, ובכלל תחשבי על מיים- את לא אוהבת מיים? מיים צלולים, כחולים, שקופים, טעימים מה שעולה לך בראש.... טוב, נראה לי שאני אסתפק בזה, אני ניסיתי לעזור לך, כי בתור אחת שמכורה לחורף וכמה שיותר סוער יותר טוב בשבילי- רציתי להביא לך קצת מהכיף שלי.. מקווה שעזרתי, ואפילו טיפה.... ליהי :-)

04/12/2001 | 23:51 | מאת: מרגלית

יופי !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

08/12/2001 | 20:43 | מאת: דר' עמי אבני

שמש שלום כדי לפתור בעיתדכאון חורף אמיתי יש צורך בעצמת תאורה גבוהה במיוחד אנא פני לעיוץ בנושא או חפשי על light therpay עם seasonal affective disorder בברכה עמי

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית