לכולם

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

01/10/2001 | 16:47 | מאת: דנה

הייייייייייייייי מה שלומכם רציתי לבקש הצעות לתעסוקה ליום יום כשמשעמם? יש לכם רעיונות מה הדרך הנכונה לפתור שעמום יום יומי? כשאין עבודה ? ואין מה לעשות ?

01/10/2001 | 18:41 | מאת: דלית

אם תרצי תעסוקה כדאי לך למצוא תחביב כמו פיסול ציור וכו' כך גם תהני גם תעבירי זמן ואולי גם כסף ומי יודע אולי אקנה דבר מה מקווה שתמצאי עיסוק דלית

01/10/2001 | 21:26 | מאת: אנונימי

לימדי כירולוגיה (תורת קריאת כף היד) . לא מדובר בניבוי עתידות אלא בבדיקת מידת הקשר והמיתאם בין צורת הקווים בכף היד לבין תכונות אופי וקווי אישיות. העיסוק מרתק. תורת כף היד היא מתורות העתיקות ביותר בעולם. ממצאים היסטוריים מצביעים על שימוש בכף היד של האדם ,כראי לנעשה בנפשו לפני כארבעת אלפים שנה ויותר. עדויות על כך נמצאו בספרות ההודית ,כאלפיים שנה לפני הספירה.בנוסף נמצאו ממצאים קדומים על כך במערות במדבר סהסר. שימוש ביכולת לאבחן את אופי האדם לפי כף היד היה אף בתקופות קדומות יותר,בתקופה של הציביליזציה הארית באסיה,אך אין לנו על עובדה זו מספיק עדויות. תורת כף היד התפתחה, צמחה וגגובשה בהודו. בתחילה יצרו ההודים תורה אשר שמה "סמדריקה" הדנה בכל הסימנים הנמצאים בגוף האדם,החל במצח וקווי הפנים וכלה בקווים בכפוץ הרגליים. בהמשך מחקרם הגיעו ההודים לאידיאה שחייב להיות קריטריון אבסלוטי על גופו של האדם שיצביע בברור על מסתרי אישיותו ונפשו. במשך הזמן הוכיחו ההודים ( על פי תפיסתם דאז ) שקריטריון מוחלט זה הינו כף היד של האדם. לתורת כף היד קראו בשם " הסטריקה ". באחד מבתי המקדש של כת הברהמינים בהודו ישנו ספר עתיק מאוד על תורת כף היד. ספר זה נשמר בקנאות רבה על ידי כהני מקדש. הספר עשוי מעור אדם,הוא ענק בגודלו וכתוב בדיו מיוחדת שהשתמרה עד עצם היום הזה.בספר זה מפורט במדויק כל סימן בכף היד,איך , מתי וכיצד סימן זה או אחר הוכח כנכון ומתאים להשערות שהחוקרים הניחו. מההודים הקדומים עבר הלימוד של תורת כף היד לסינים הקדומים,לטיבטים לפרסים למצרים ולבסוף ליוונים. במצרים העתיקה עסקו המצרים בתורת כף היד שהיתה חלק בילתי נפרד מחכמתם,כוחם והידע שצברו. גם בתנך, ניתן למצאו פסוקים המעידים ( לכאורה לפחות) על ידיעת תורת כף היד: באיוב לז' פסוק ז - "ביד כל אדם יחתום לדעת כל אנשי מעשהו" או במשלי ג' פסוק טז'-אורך ימים בימינה ובשמאלה עושר וכבוד". ביוון העתיקה העריצו את תורת כף היד כמה מהפילוסופים הדגולים של אותה תקופה,בהם אריסטו,פאריקלס ואחרים. הספניוס שלח לאלכסנדר הגדול ספר על תורת כף היד,כתוב באותיות זהב. הוא אף צירף הקדשה לספר זה,בזה הלשון: " לימוד הראוי לתשומת לב,מ וח נעלה וחוקר ". ההסטוריון היהודי,יוספוס פלאביוס ,כותב בדברי הימים שלו שהקיסר אוגוסטוס היה מומחה לקריאת כף היד. יום אחד הוםיע לפני אוגוסטוס אורח שהתחזה כבנו של הורדוס,אוגוסטוס חשד בו אך לא שאלו דבר וביקש רק להתבונן בכף היד שלו. לאחר הסתכלות חטופה,ראה אוגוסטוס שאין סימנים בכף היד של אדם זה המצביעים על קשר למלוכה וקבע מיד שאדם זה הינו נוכל ורמאי. עם חורבן האמפריה הרומית,אבדה גם תורת כף היד ונוצרו סביבה הרבה אמונות תפלות. לאחר זמן, אימצו לעצמם הצוענים חלקים מתורת זו והשתמשו בה לאבחון האישיות ולניבוי עתידות. הכנסיה הנוצרית גרמה נזק כבד להתפתחות ולשימוש בתורת כף היד. בתקופת שילטונה של הכנסיה הנוצרית וקיומה של האינקויזיתציה ,אסור היה לעסוק בכל לימוד אקולטי ותורות כמו אסטרולוגיה ותורת כף היד והיפנוזה נאסרו בתכלית האיסור. אנשים שעסקו בנושאים אלה,בגלוי או בהסתר הועלו על מוקד או עונו בצורה אכזרית ביותר על ידי הכנסיה. ככל הנראה, עובדה זו מנעה התפתחות תורות אלה ויישומן בתרבות המערבית ובתרבות אירופה,במשך מאות שנים,והיא שגרמה לזלזול ולעג מצד אנשים רבים כלפי האפשרות להשתמש בתורות אלה וליישמן. מצב זה הוליד דעות קדומות סביב תורות אלה וייחוסן לאמונות תפלות. מסורת זו מקשה אף בימנו על בני אדם רבים להתיחס לתורות אלה באופן אוביקטיבי על אף עדויות לתקפותם ( הכוונה למתאם בין תכונות אופי לבין צורות קווי כף היד צורת היד ופרמטרים נוספים). בנשת 1475 הודפס הספר הראשון כל תורת כף היד בשפה גרמנית. ספר זה הינו מן הספרים הראשונים שהודפסו בעולם לאחר המצאת הדפוס. בשנת 1490 הודפס ספר שני בנושא כף היד גם הוא בשפה גרמנית,ספרים אלה נמצאים כיום במוזאון הבריטי. במאה ה-15 וה-16 היתה תורת כף היד מושרשת מאוד באנגליה. הנרי השמיני הוציא חוק האוסר שימוש בתורה,אך ביתו המלכה אליזבת,קיבלה את השימוש בתורה כף היד והיא אף היתה מוכנה להעזר בה. עד המאה ה-18 היתה הכירולוגיה ענף ברפואה והיא אף נלמדה באוניברסיטאות של דרסדן,וינה ובאנגליה. עם התפתחות החשיה הראליונאלית והמדעים המדויקים בתחילת המאה ה-19 שקעה ההתענינות המחקרית בכירולוגיה באוניברסיטאות היכרולוג לואיס המון 1866-1936 נחשב ךכירולוג החשוב ביותר והמוכשר ביותר של הזמנים המודרנים.ערך עבודת מחקר של כארבעים שנה תוך כדי איסוף חומר וממצאים על האיפיונים השונים של כף היד,וגם על ידי פרסום ספרות מקצועיצ,רצינית, מפורטת ומהימנה. תחילה הוא ליקט חומר מפי צוענים ואנשים שעסקו בנושא באופו חובבני.אך במשך הזמן ביקר במוסדות שונים כגון בתי כלא,בתי מחה לעניים,מוסדות למפגרים,וחקר ממצאים בכף ידם של אנשים בכל מקומות האלה. בשלב מאוחר יותר החל לבחון כפות ידיהן של קבוצות חברתיות על פי מעמדות שונים ומקצועות שונים. הוא בחן קבוצות אנשים ובעלי מקצועות שונים כגון: כמרים,זמרים,שחקנים,נואמים,סופרים,רופאים,עורכי דין ןגגם סןגים שונים של פושעים. בחינת קבוצות אלה איפשרה לו לילמוד הרבה על מאפינים בכף היד לכשרונות,רמות אינטליגנציה,מוטיבציות, גישות שונות לחיים ונטיות חיוביות ושליליות. הנון ,נהג, לבדוק,לאמת ולחקור כל פרט הקשור בתורת כף היד כול ספרות שנכתה על ידי כירולוגים אחרים וכתב ששה ספרים בנושא הכירולוגיה והקפיד שכל עובדה המוםיעה בספריו תהיה מבוססת ומוכחת על יסוד מחקרין במשל ארבעין שנות םעילותו ככירולוג. את ספריו כתב בשפה פשוטה הירה ומובנת לכל. ספריו secretsof the hand guide to the hand palmistry for all you and your hand cheiro's complete palmistry מעניין ?? קשה להשיג ספרים אלה בארץ אך אולי תוכלי להשתתף בקורס כלשהו בתחום ותאמיני לי לא תשתעממי. בהצלחה אנונימי

02/10/2001 | 08:47 | מאת: רוית

הנה יש לך תעסוקה לכתוב באינטרנט. שזו תהיה הבעיה של כולם. לי לעומת זאת יש עודף תעסוקה. רוצה להתחלף איתך!!!

02/10/2001 | 13:46 | מאת: דלית

אולי תסתכלי על ויכוחי הצנרת וכך יעבור יום שלם ראי עמוד קודם

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית