עכשיו זה סופי כלבוטק איתנו-לסובלים מתופעות גמילה מ

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

10/09/2001 | 14:19 | מאת: רונן

כל מי שכדור אי פעם עשה לא לא טוב וגרם לו לעוגמת נפש או התמכרות שיצתרף אלינו רפי גינת מוכן לסקר את הכתבה על "סמים חוקיים והיד הרכה של הרופאים במתן מרשמים" הוא מבקש 6 אנשים כעת אנו 3 כמו כן חשוב לנו כל חומר על מקרים ותופעות כתוצאה של שימוש בכדורים פסיכיאטריים. הכתבה תשודר בתום הפגרה בעוד כחודשיים, הקטור אני מצפה ממך לעזרה.

10/09/2001 | 14:51 | מאת: ."אור

רציתי להוסיף שניתן להופיע בעילום שם ובטשטש הפנים בכתבה

10/09/2001 | 16:11 | מאת: הקטור

לרונן שלום !! לדעתי, ללא הסבר ותמיכה של איש אקדמיה מוכר ומפורסם בנוגע לטענה שתרופות הרגעה ממשפחת הבנזודיאזפינים מקפלות בתוכן פטנציאל להתמכרות גבוהה לשימושם, המסר סביב מסוכנותן לא יעבור. מול טענות המכורים כמונו ( שניתן לפרשן כסוביקטיביות בטבען ) ניתן להעמיד טענות של בעלי עניין ( חברות התרופות) או של הממסד הפסיכיאטרי , על העדר פוטנציעל התמכרותי אשר בוודאי תוצגנה באמצעות כלים אוביקטיביים לכאורה. נו באמת למי יאמינו ??? על כן, נדמה לי שפרופ' טייכמאן -פסיכולוג קליני, מומחה בנושא התמכרויות בעל שם בינלאומי יוכל להרים את הכפפה ולתת הסבר מדעי ומבוסס לתחקירנים בכלבוטק ביחס להרס שתרופות אלה גורמות. ניתן לאתר את פרופ' טייכמאן בבית ספר לעבודה סוציאלית בתל אביב (נדמה לי שהוא מנהל את בית הספר או שיש לו תפקיד חשוב אחר). אדם נוסף המתמצא היטב במחקרים העדכניים ביותר בנושא הינו פרופ' אלמוג - בבית החולים תל השומר-מנהל מחלקת טוקסולוגיה . ניתן גם לפנות אליו. כפי שציינתי בעבר לצערי אני נאלץ להשאר בעילום שם אחרת אני מסכן את הפרנסה שלי. בנסיבות אחרות לא היה אכפת לי כלל להחשף ולשתף אחרים את בסיפורי האישי שלי . ככל הנראה חלק מהאכלוסיה זקוקה לטיפול תרופתי הרגעתי. לדעתי הבעיה היא שלא הזהירו אותנו לאיזו מלכודת אנחנו נכנסים. כלומר לא העמידו את הסיכוי להחלמה מול הסיכון להתמכרות קשה לשימושם. במתכוון אני מצטט מספר לא עדכני אלא משנת 1990 באותה תקופה בה התחלתי בטיפול בקסנקס ונאמר לי שהינה תרופה בטוחה. הספר הוא: " פרקים נבחרים בפסיכיאטריה". אליצור,טיאנו,מוניץ ,נוימן. פפירוס 1990 . אוניברסיטת תל אביב- עמוד 401 (בעניין הבנזודיאזפינים) ...תופעות לוואי- הבנזודיאזפינים הם תרופות בטוחות עם אינדקס תרפויטי גבוה. יחד עם זאת,הבנזודיאזפינים גורמים לפוטנציאציה של אלכהל ותרופות ממכרות אחרות ובשילוב עם הללו עלולים לקבל דיכוי מסוכן של מערכת עצבים המרכזית ואף מוות. תופעות לוואי אחרות הן: ירידה בזמן תגובה,דבר החשוב לנהגים ונטיה לגרום לנמנום. יש מספר דיווחים על התנהגום אלימה עקב נטילת בנזודיאזפינים. זאת,כנראה,בגלל ביטול העכבה לגבי התנהגות כזו. ניסטגמוס היא תופעת לוואי שכיחה יחסית.עובדת השימוש בבנזוגיאזפינים חשובה באחנה המבדלת של ניסטגמוס. במינונים יותר גבוהים אפשר לראות אף אטקסיה. זאת ועד... בנזזודיאזפינים עלולים להחמיר את חולשת השרירים בחולים במיאסתנייה גראביס. התווית נגד חלקית נוספת היא חולה הנוטה לפתח התמכרויות. הפסקה חדה של בנזודיאזפינים לאחר שימוש ממושך יכול לגרום להתקפים אפילפטיים. תופעה זו ביחד עם סימנים אחרים של גמילה,כרטט,ירידה במודע,הזיות ראייה ולעתים הזיות שמיעה וכן אי שקט רב דומים בצורה מפתיעה לתופעות גמילה מאלכהל..... כל זה נכתב לפני 11 שנה.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! כלומר הכל כתוב מזמן רק שלא הזהירו אותנו. ניתן לרכוש את הספר הנ"ל בחנות ספרים באוניברסיטת תל אביב או כל חנות ספרים אקדמיים. כאמור נראה לי שיש להפנות את התחקירנים לפרופסורים המכובדים האלה לקבלת תגובתם. רצוי שלאחר חשיפת המקרים האישיים שהדיון יהיה אקדמי במהותו בכדי לתת תוקף לטענות שלנו. שלא יספרו לנו שמדובר בפרדיספוזיציה , אוב אישיות התמכרותית. אישית ,מעולם לא צרכתי,אלכהל , סמים או עישנתי, כך שהתמכרתי לקסנקס אך ורק לאחר שקיבלתי עידוד לצרוכו על ידי איש מקצוע. רונן רשום את מס' הפאקס שלך אני מקווה לאתר חומר עדכני בו מתוארים הנזקים שגורמים הבנזודיאזפינים. בברכה הקטור.

10/09/2001 | 17:47 | מאת: רונן

אנא שלח לי חומר בנושא הבנזודיאפינים לפקס 048210312 או לאימייל המצ"ב. חבל לי שאתה לא לוקח חלק בכתבה בעילום שם, כמו כן חבל לישכתבה כזו לא תצא לפועל בגלל העדר פרטים ואנשים המוכנים לדבר, אם לא תעשה זאת היום לא תעשה לעולם. אני מניח שהתחקירנים של הטלביזיה יפנו לכל מיני מומחים ויצרפו כתבות מארכיונים אבל הם רוצים גם עדויות של אנשים היות ולא עוסקים פה בכתבה מחקרית או מדעית אלא במקרה של פשיעה של ממש כשידו של הרופא קלה על המרשם ומאידך למרות האפשרות להתמכרות שרשום על העלון אין מסגרת שכזו, כאילו סומכים על המזל, לי זה נשמר עשיתי מליוני טלפונים ודיברתי כדי להביא לידיעה ציבורית היום אני מרגיש את הכל צונח לקרקעית כי אין לי להשיג להם את מבוקשם, לפחות 6 אנשים שיעידו על מקרים ללא זהות. חבל

10/09/2001 | 16:29 | מאת: מספר שאלות

סמים חוקיים? באנגלית תרופה או סם יש מילה אחת DRUGS רק בעברית יש כזאת חלוקה. התמכרות? כדאי לך לבדוק המשמעות של ADDICTION לפני שאתה מבזבז את כספיך על עורכי-דין. גמילה? פנית למחלקת התמכרויות (נרקומנים) במשרד הבריאות? כי זהו הגוף שאמור לבדוק אם אתה באמת מכור ואם אתה זכאי לגמילה. תביעה? מצאת רופא שיהיה מוכן להעיד בבימ"ש לטובתך ונגד הקולגות שלו? אם התשובה לכל השאלות שכתבתי כאן היא "כן" (סיכוי קלוש) אז בהצלחה וקדימה לעבודה.

10/09/2001 | 22:00 | מאת: רונן

לא כל כתבה שנעשתה בישראל עבור גוף או ארגון זכתה בתביעה מקודם כתנאי לכתבה, ניתן להציג ראיות ומקרים , להסביר על הרשלנות הרפואית ועל הזהירות שרשום בעלון שרופאים רבים לא מיחסים לו חשיבות רבה וניתן להרחיב רבות בנושא הבנזודיאפינים, לכולבוטק יש תחקירנים ורופאים שיספרו, אם התחקירנים ימצאו עילה מלבד ראיותיי הכתבה תצא לפועל ואם לא אז תוקפא, ישנם כתבות שעמלו עליהם חודשים רבים ואספו ראיות מכל קצוות הארץ, הכתבה אינה עוסקת בדין ומשפט אלא על הראיות שאיתן לא ניתן להתווכח הכדורים ממכרים, משנים דפוסי חשיבה הופכים אותך לתוקפני ועוד שלל ארוך של תופעות לוואי, על זה יש מספיק חולים רק צריך שיעידו.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית