לד"ר קפלן-בעניין הפרעת אישיות אנטיסוציאליט

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

10/09/2001 | 06:52 | מאת: הקטור

תודה על המידע. חיזקת אצלי תחושה שלא היתה מבוססת על מידע מדעי. לדעתי,עבריינים מסוימים וסנגוריהם מצליחים " לעבוד" ( במידה מסוימת) על המערכת המשפטית. בטרם נגזר דינם של עבריינים מסוימים ,מוגשים לשופטים בקשות לקבלת "טיפול" כחלופה לענישה. השופטים בתמימות משתכנעים מכנות הצעות טיפוליות וגוזרים על העבריינים " עונשים טיפוליים" שלא במסגרת כליאה. כך, תוך ניצול לרעה של המושג טיפול נשחקת הרתעת הציבור. ולזוית אישית,אני גר בפריפריה בשכונה שעד לפני כ 10 שנים נחשבה ליוקרתית ועם חלוף השנים התדרדרה למוקד לוונדליזם ועבריינות. פרצו לי את הרכב מול עיני, חבורה של עביירנים צעירים רגמה את ביתי באבנים,ניפצו שמשות בביתי ורק בנס אף אחד לא נפגע. לא אשכח את הבכי של בני בן השש כשגילה שגנבו לו את האופניים. עד היום הבכי שלו מעדעד באזני. לא מודבר בפגיעה הכלכלי אלא באי נוחות ובתחושת האיום.רק לאחר שערבתי את מפכ"ל המשטרה סולקה חבורה של עבריינים צעירים שהשתוללו מול ביתי וזרקו אבן שנחתה ליד תינוק בן שנה. כאמור לעתים כשעבריינים כאלה מובאים לשופטים (ואני מניח שחלקם בעלי הפרעת אישיות אנטיסוציאלית) מביעים צער וחרטה ורצון להשתקם ומקבלים "עונשים טיפוליים". לי הדבר די מפריע. לא היה אכפת לי שיקבלו טיפול במידה והיה עוזר להם .

לקריאה נוספת והעמקה
10/09/2001 | 07:10 | מאת: "אור

להקטור-זה לא בעיה של מישטרה אכיפה או מערכת משפטית צריך קודם לבדוק למה הנוער הגיע למצב הזה! למה הוא אכזר..למה חגיגות של סמים ..דקירות חופשי בקיצור למה אין להם אלוהים!!! זה מה שמדאיג!

10/09/2001 | 20:45 | מאת: ד"ר אורן קפלן

הקטור שלום כאמור הייתי נזהר במתן אבחנות פסיכיאטריות במקרה שאתה מתאר. מדובר בתופעה חברתית וחמורה של אלימות וחשוב להתייחס אליה לדעתי ככזו ולטפל בה ברמה מערכתית. כמובן שזה כולל טיפול גם ברמת הפרט, אך אי אפשר להתעלם מהמערכת כולה. אגב, ונדליזם ואלימות מתרחשים לעיתים במקומות פחות צפויים, וחלק מההודעות שהיו כאן בפורום לאחרונה ועדיין צצות לעיתים שייכות לאותה תופעה חברתית בדיוק. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית