פגישה טיפולית מורכבת

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

16/05/2019 | 18:03 | מאת: קפה

אני מטופל אצל מטפל כשנה והקשר הטיפולי בנינו ידע עליות ומורדות, קשיים וגם ימים טובים ובפגישה האחרונה קרו מספר דברים שגורמים לי לתהות בנוגע למטפל ולתהליך הטיפולי. לאחר בקשה שלי למטפל לקבל ממנו חיבוק, הוא נענה לבקשתי ולאחר מכן התברר לי כי מבחינתו הדבר לא נכון ולא מתאים. יתכן כי התגובה שלי לחיבוק הוכיחה לו את הכמיהה הגדולה שלי והצביעה על החסך לאורך השנים. הוא גם ציין בעצמו כי כנראה יש כאן חסך שלעולם לא יתמלא דרכו, לא בדרך של חיבוק וכי זה לא נכון. אני לא מבין מדוע זה לא נכון, אם זה משרת אותי בתהליך ואני ממלא את הבור הזה, לפחות במעט ולא מעורר שוב את טראומות העבר. תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
20/05/2019 | 03:01 | מאת: חטוליתוש

היי קפה באמת סוגיה מורכבת אני טופלתי אצל 3 מטפלות במשך כמה שנים ולא ביקשתי מעולם חיבוק מאף אחת מהן..דווקא המטפלת הראשונה כן היתה נותנת חיבוק לחיזוק ולא היה מפריע לא לי ולא לה... מן הסתם שלא לכל מטפל מתאים לתת חיבוק גם אם המטןפל זקוק לחיבוק במיוחד כדי למלא אצל מטופל את הצורך שחסר לו מהבית ...מהחיים לפני שהגיע..לא מתאים כי הוא ואתה לא קרובי משפחה... ויכול גם להיות שהוא לא הטיפוס המחבק..שגם עלול אולי להתפרש בצורה לא נכונה מצידו.. אז כן הוא מבין את החסך והצורך שלך אך לא נמצא שם כדי למלא חסך הזה וזה לא פוסל אותו כמטפל לכל מטפל יש את הדרך שלו בטיפול לגבי כל אחד מהמטופלים שלו מקווה שנצלחתי להבהיר את הנקודה הזו חטולית

שלום קפה, אם זה לא נכון ולא מתאים מבחינתו - זה כנראה לא נכון לטיפול, כי הרי שניכם שם. הייתי מציע לראות בזה חומר טיפולי ולשוחח על כך. אודי

21/05/2019 | 13:04 | מאת: קפה

היי אודי, תודה על התגובה. אני מבין שזה לא נכון וגם לא חושב שצריך לפרק את הקשר ואת התהליך הטיפולי. עם זאת, כשהגעתי השבוע לפגישה אצל הפסיכולוג, הוא רק שאל איך אני מרגיש עם זה וכמובן שתיארתי את הרגשות של הכעס והאכזבה. לאחר מכן, המשכנו לדבר על דברים אחרים ונראה כי גם הוא כמוני לא מסוגל לפתוח את הנושא ולדון עליו. זו לא הפעם הראשונה שיש חוסר התאמה בנינו ואז רק נאמרות כמה מילים וממשיכים קדימה כאילו כלום. האם עליי להתעקש ולפתוח את זה מולו או להשאיר את העניין כמו שהוא? דרך אגב, הוא טוען שאולי עוד נפגוש את הנושא הזה בהזדמנות אחרת אבל אני לא באמת מבין את הכוונה ואם זה אומר שפשוט לא לדבר על זה מעבר למה שכבר נאמר.

21/05/2019 | 13:05 | מאת: קפה

אני מניח שזה באמת תלוי באופי המטפל ובאופי הטיפול גם יחד. עם זאת, אני מתאר לעצמי שאאלץ להסתפק באמפתיה האינסופית, התמיכה ואהבה המילולית בלבד על מנת להתקדם בטיפול. תודה לך.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית